- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co auto na jaderný pohon ? Natankujete jednou a jezdíte 20 let.
V 70. letech nás takto masírování ve škole. :-))
Pokud se bude vodík vyrábět elektrolýzou při přebytku elektřiny, proč ne. Ale při současných zdrojích je to nesmysl podobně jako auto na baterky.
Toto dává smysl ovšem za jedné podmínky - že se změní zdroj vodíku.
Protože pokud bude stejný jako dosud tzn. Z fosilních paliv, tak je jeho přínos pouze v lokálních emisích.
Souhlas, je to výborný zdroj energie pro země s dostatkem jádra v energetickém mixu. Pak vás horší účinnost než u baterií tak nebolí a naopak těžíte z výrazně jednodušší infrastruktury.
Navíc samotná elektrolýza bude IMHO fungovat dobře i s nestabilním zdrojem jako větrná elektrárna nebo solární panely - takže pak jde elektřina z takového zdroje využít bez nutnosti dalších záloh.
Pokud bude ten dojezd takový jaký slibují, tak tohle je potom první auto na alternativní pohon, která dává smysl.
Je to tak, u elektromobilu se ohání jeho účinností téměř 90%. Jenže je to tak nepoužitelné, že před sto lety jej na trhu porazil spalovací motor se svou účinností 20%. A vodíkový pohon má účinnost cca 60% a ještě je použitelný bez různých omezení a ve stávající infrastruktuře čerpacích stanic stačí dobudovat vodíkové stojany. Načerpáte, zaplatíte a odjíždíte.
Nevýhody FCEV (anglicky) https://youtu.be/h-6BRdUPq54
Beztak si pořídím v případě technologické neutrality vodíkové auto a nikoliv elektromobil.
To je Toyota přesně podle mých představ
Důležitý bude příští rok. Budou olympijské hry v Tokiu s podtextem "vodikové"
Doufejme, že do té doby bude Severní Korea zbavena jaderných zbraní.
A ten vodík se bude vyrábět jak a kolik to bude stát?
97% světové výroby vodíku je z ropy a zemního plynu, ale pozor za podobné kacířské otázky se kdysi upalovalo a zelení fanatici to brzy obnoví. Komu tím prospějete.
První generace Mirai 500km/5kg. Druhá generace 650km/5kg. To je slušný posun. Dnes se již hovoří o možnostech dojezdu 1000km/5kg. V ČR budou příští rok první plnící stanice. Praha, Brno, Ostrava. HYDROGEN1.CZ
Jasně, ale tankují ais ten těžší vodík, protože jinak si nelze vysvětlit, že na těch podle vás stejných 5kg vodíku potřebují cituji "nová Mirai dostat větší nádrže na palivo."
Podle mě je to “petarda”.Když dojde k nehodě, tak to bude vybuchovat...
Ale houby.To už slyším 25 let o plynu co na něj jezdím.