Druhá generace Toyoty C-HR byla vyvinuta speciálně pro evropský trh a vypadá přinejmenším stejně odvážně jako ta první, která přinesla do poněkud nudného obrazu značky svěží vítr a křivkami připomínajícími kupé narušila tradiční představy o vzhledu vozů SUV. Novinka bude k dispozici se třemi elektrifikovanými pohonnými jednotkami. Dvě z nich jsou hybridní a Toyota C-HR je poprvé k dispozici také jako plug-in hybrid.
Nový crossover Toyoty je menší než předchozí C-HR, neboť do nabídky přibyla Corolla Cross. Druhé vydání C-HR přijíždí se stejným rozvorem 2,64 m jako předchůdce, se svou délkou 4,36 m je ale o 3 centimetry kratší. Současně je o 1 cm širší a výška 1,56 m až na několik milimetrů odpovídá předchůdci.
Trochu jako zvětšené Aygo X
Modely C-HR a Corolla Cross si ale nebudou příliš konkurovat, designově jsou totiž zcela odlišní. Zatímco zvýšená corolla má konzervativní design, nový crossover charakterizuje ostře stoupající linie a s mnohem divočejšími tvary novinka působí spíše jako zvětšené Aygo X. Podobně jako u ní půjde atraktivitu auta ještě umocnit pomocí dvoubarevného lakování, kdy se kontrastní černý lak střechy protáhne dolů do zadních sloupků a až k zadnímu nárazníku.
Ulítlá toyota není moc praktická, ale vydrží. Hybridu z bazaru se nebojte |
Hlavními přednostmi Toyoty C-HR je opět odvážný design, který je pojatý v duchu nového designového jazyka značky. K agilnímu vzhledu přispívají krátké převisy a velká kola – o průměru až 20“. Sériový vůz do značné míry vychází z loňského konceptu C-HR Prologue a předními partiemi navazuje na ladění čistě elektrického modelu Toyota bZ4X a nové Toyoty Prius. Motiv jeho pletených tvarů vyniká zejména v ostře řezaných charakteristických křivkách na bocích vozidla, kde ještě více vynikají zapuštěné kliky dveří. Typický vnější rys C-HR, jako je mírně se svažující linie střechy a relativně ploché zadní okno, zůstávají nedotčeny, stejně jako vysoká záď se zadním spoilerem. Pozoruhodně plochá a široká koncová LED světla jsou navzájem vizuálně propojena a pouze při stání jsou přerušována osvětleným označením auta.
Nově také čtyřkolka
Na rozdíl od předchozího modelu C-HR již motor 1.2 T v nabídce nenajdete. Druhá generace má v nabídce pouze elektrifikované pohonné jednotky. K dispozici budou dva hybridy. Základní Toyota C-HR se bude dodávat s motorem 1,8 l, který ve spojení s elektromotorem disponuje výkonem 140 k. Silnější hybridní dvoulitrová verze nabídne systémový výkon 198 koní. Tato verze existuje i v provedení s pohonem všech kol a přídavným elektromotorem na zadní nápravě. Plug-in Hybrid se systémovým výkonem 223 koní je zdaleka nejsilnější verzí C-HR všech dob. Při plné baterii je tento model schopen ujet na elektřinu 66 kilometrů. Navíc dokáže při vjezdu do ekologické nebo nízkoemisní zóny automaticky přepnout na elektrický pohon.
V 97 letech zemřel muž, který dal Toyotě kvalitu a prosadil hybridní Prius |
Interiér působí hodnotněji než u předchozí generace. Kokpit řidiče a spolujezdce obklopuje a i prostřednictvím kulatých výdechů ventilace na obou stranách palubní desky vytváří sportovní atmosféru. Nově Toyota C-HR rozpozná řidiče prostřednictvím aplikace MyT, vizuálně ho přivítá svým osvětlením a automaticky použije preferované nastavení sedadel, obrazovky infotainmentu a přístrojového štítu. Osobní přednastavení řidiče se využije pro nastavení sedadla, digitální přístrojový štít, head-up displej i obrazovku multimédií.
Barevná hudba v kabině
Nová Toyota C-HR má 12,4“ digitální přístrojový štít, v závislosti na verzi 8“ nebo 12,3“ infotainmentu a head-up displej. Systém ambientního osvětlení v kabině Toyoty C-HR zahrnuje širokou škálu barevných odstínů – celkem až 64 – a zavádí možnost přímého a nepřímého osvětlení interiéru k navození požadované atmosféry v kabině. V nabídce je i program 24 barevných odstínů, které se každou hodinu mění, a postupují tak od zářivých ranních tónů až po uvolněné odstíny ve večerních hodinách. Systém osvětlení kromě toho přispívá k vyšší bezpečnosti: zvukové a vizuální výstrahy asistenta pro bezpečné opuštění vozidla jsou zdůrazněny přepnutím vnitřního osvětlení na červenou jako varování před otevřením dveří, pokud hrozí riziko střetu s vozidlem nebo cyklistou přijíždějícím zezadu.
Ke snížení hmotnosti nové Toyoty C-HR napomohla kromě nových druhů vysokopevnostní oceli a nová konstrukce panoramatického střešního okna. Pevné panoramatické střešní okno je opatřeno povrchovou vrstvou na ochranu před přehříváním, která odráží infračervené záření a potlačuje zářivé teplo za slunečných dnů, ale současně pomáhá udržovat teplo v kabině za chladného počasí. Díky tomu není zapotřebí klasická sluneční clona, čímž se ušetřilo 5 kg hmotnosti a zároveň o 3 cm zvětšil prostor pro hlavu.
Standardem všech provedení zcela nové Toyoty C-HR je nejnovější portfolio systémů aktivní bezpečnosti a funkcí na podporu řízení. Ke klíčovým novinkám patří nová funkce potlačování akcelerace, která omezuje riziko sešlápnutí akceleračního pedálu, pokud by vpředu ve směru jízdy stálo jiné auto. Novinkou je i proaktivní asistent řidiče, který při pomalejší jízdě zajišťuje hladké zpomalování v situacích, kdy řidič uvolní plynový pedál při dojíždění pomalejšího vozidla nebo v nájezdu do zatáčky.
Nová generace C-HR se bude pro Evropu vyrábět v turecké továrně Toyoty a bude možné ji objednávat online od 17. července. První exempláře dorazí do České republiky na přelomu roku.