Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nová Toyota C-HR spojuje designovou pyrotechniku s hybridy z priusu

  12:00
Druhé vydání extravagantního japonského crossoveru bude k dispozici výhradně s elektrifikovanými pohonnými jednotkami. Dva z nich jsou hybridní, a v plug-in hybridní verzi dokonce Toyota C-HR poprvé „hází laso“ zásuvkám.

Druhá generace Toyoty C-HR byla vyvinuta speciálně pro evropský trh a vypadá přinejmenším stejně odvážně jako ta první, která přinesla do poněkud nudného obrazu značky svěží vítr a křivkami připomínajícími kupé narušila tradiční představy o vzhledu vozů SUV. Novinka bude k dispozici se třemi elektrifikovanými pohonnými jednotkami. Dvě z nich jsou hybridní a Toyota C-HR je poprvé k dispozici také jako plug-in hybrid.

Nový crossover Toyoty je menší než předchozí C-HR, neboť do nabídky přibyla Corolla Cross. Druhé vydání C-HR přijíždí se stejným rozvorem 2,64 m jako předchůdce, se svou délkou 4,36 m je ale o 3 centimetry kratší. Současně je o 1 cm širší a výška 1,56 m až na několik milimetrů odpovídá předchůdci.

Trochu jako zvětšené Aygo X

Modely C-HR a Corolla Cross si ale nebudou příliš konkurovat, designově jsou totiž zcela odlišní. Zatímco zvýšená corolla má konzervativní design, nový crossover charakterizuje ostře stoupající linie a s mnohem divočejšími tvary novinka působí spíše jako zvětšené Aygo X. Podobně jako u ní půjde atraktivitu auta ještě umocnit pomocí dvoubarevného lakování, kdy se kontrastní černý lak střechy protáhne dolů do zadních sloupků a až k zadnímu nárazníku.

Ulítlá toyota není moc praktická, ale vydrží. Hybridu z bazaru se nebojte

Hlavními přednostmi Toyoty C-HR je opět odvážný design, který je pojatý v duchu nového designového jazyka značky. K agilnímu vzhledu přispívají krátké převisy a velká kola – o průměru až 20“. Sériový vůz do značné míry vychází z loňského konceptu C-HR Prologue a předními partiemi navazuje na ladění čistě elektrického modelu Toyota bZ4X a nové Toyoty Prius. Motiv jeho pletených tvarů vyniká zejména v ostře řezaných charakteristických křivkách na bocích vozidla, kde ještě více vynikají zapuštěné kliky dveří. Typický vnější rys C-HR, jako je mírně se svažující linie střechy a relativně ploché zadní okno, zůstávají nedotčeny, stejně jako vysoká záď se zadním spoilerem. Pozoruhodně plochá a široká koncová LED světla jsou navzájem vizuálně propojena a pouze při stání jsou přerušována osvětleným označením auta.

Nově také čtyřkolka

Na rozdíl od předchozího modelu C-HR již motor 1.2 T v nabídce nenajdete. Druhá generace má v nabídce pouze elektrifikované pohonné jednotky. K dispozici budou dva hybridy. Základní Toyota C-HR se bude dodávat s motorem 1,8 l, který ve spojení s elektromotorem disponuje výkonem 140 k. Silnější hybridní dvoulitrová verze nabídne systémový výkon 198 koní. Tato verze existuje i v provedení s pohonem všech kol a přídavným elektromotorem na zadní nápravě. Plug-in Hybrid se systémovým výkonem 223 koní je zdaleka nejsilnější verzí C-HR všech dob. Při plné baterii je tento model schopen ujet na elektřinu 66 kilometrů. Navíc dokáže při vjezdu do ekologické nebo nízkoemisní zóny automaticky přepnout na elektrický pohon.

V 97 letech zemřel muž, který dal Toyotě kvalitu a prosadil hybridní Prius

Interiér působí hodnotněji než u předchozí generace. Kokpit řidiče a spolujezdce obklopuje a i prostřednictvím kulatých výdechů ventilace na obou stranách palubní desky vytváří sportovní atmosféru. Nově Toyota C-HR rozpozná řidiče prostřednictvím aplikace MyT, vizuálně ho přivítá svým osvětlením a automaticky použije preferované nastavení sedadel, obrazovky infotainmentu a přístrojového štítu. Osobní přednastavení řidiče se využije pro nastavení sedadla, digitální přístrojový štít, head-up displej i obrazovku multimédií.

Barevná hudba v kabině

Nová Toyota C-HR má 12,4“ digitální přístrojový štít, v závislosti na verzi 8“ nebo 12,3“ infotainmentu a head-up displej. Systém ambientního osvětlení v kabině Toyoty C-HR zahrnuje širokou škálu barevných odstínů – celkem až 64 – a zavádí možnost přímého a nepřímého osvětlení interiéru k navození požadované atmosféry v kabině. V nabídce je i program 24 barevných odstínů, které se každou hodinu mění, a postupují tak od zářivých ranních tónů až po uvolněné odstíny ve večerních hodinách. Systém osvětlení kromě toho přispívá k vyšší bezpečnosti: zvukové a vizuální výstrahy asistenta pro bezpečné opuštění vozidla jsou zdůrazněny přepnutím vnitřního osvětlení na červenou jako varování před otevřením dveří, pokud hrozí riziko střetu s vozidlem nebo cyklistou přijíždějícím zezadu.

Ke snížení hmotnosti nové Toyoty C-HR napomohla kromě nových druhů vysokopevnostní oceli a nová konstrukce panoramatického střešního okna. Pevné panoramatické střešní okno je opatřeno povrchovou vrstvou na ochranu před přehříváním, která odráží infračervené záření a potlačuje zářivé teplo za slunečných dnů, ale současně pomáhá udržovat teplo v kabině za chladného počasí. Díky tomu není zapotřebí klasická sluneční clona, čímž se ušetřilo 5 kg hmotnosti a zároveň o 3 cm zvětšil prostor pro hlavu.

Standardem všech provedení zcela nové Toyoty C-HR je nejnovější portfolio systémů aktivní bezpečnosti a funkcí na podporu řízení. Ke klíčovým novinkám patří nová funkce potlačování akcelerace, která omezuje riziko sešlápnutí akceleračního pedálu, pokud by vpředu ve směru jízdy stálo jiné auto. Novinkou je i proaktivní asistent řidiče, který při pomalejší jízdě zajišťuje hladké zpomalování v situacích, kdy řidič uvolní plynový pedál při dojíždění pomalejšího vozidla nebo v nájezdu do zatáčky.

Nová generace C-HR se bude pro Evropu vyrábět v turecké továrně Toyoty a bude možné ji objednávat online od 17. července. První exempláře dorazí do České republiky na přelomu roku.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...