Thalia v novém kabátě i s novým srdcem

  11:50aktualizováno  11:50
Nový vzhled a motory získá inovovaný Renault Thalia, který na českém trhu soutěží především se Škodou Fabií sedan. Thalií se zatím vyrobilo více než 125 tisíc, přičemž od představení v roce 1999 se design vozu ani technické parametry nijak zásadně neměnily. Nyní však Renault vnuknul sedanu, který kupují zejména mladé rodiny, nové motory a design na první pohled blízký modelu clio.

Inovovaná thalia se stejně jako její předchůdkyně bude prodávat pouze na vybraných trzích. Jde především o tzv. nová odbytiště - tedy země střední a východní Evropy, Turecko a některé vzdálenější kraje. Například zákazníci z Německa, Británie či Francie si sedan na bázi clia koupit nemohou. Jde o marketingový tah šéfů Renaultu, kteří se snaží bohatším zákazníkům z vyspělých států nabídnout dražší modely, v tomto případě například Renault Megane.

Na uvedení novinky na trh v současnoti intenzivně pracují všichni zainteresovaní národní dovozci. Renault Česká republika plánuje zahájení prodeje na počátek dubna. V tuzemsku by se letos mělo prodat dle očekávání dovozce 1500 až 2000 thalií. Loni se podařilo na českém trhu umístit 1455 vozů.

Kromě dvou známých benzínových čtrnáctistovek se v inovované thalii objeví i 1,5litrový diesel dCi (48kW/65k), který dosud v nabídce chyběl. Nejrychlejší svezení v 4,15 metru dlouhém sedanu umožní 16-ti ventilový zážehový agregát s objemem 1,6 l a výkonem 77 kilowatt (107 k). O prodeji této varianty u nás však zatím ještě nebylo rozhodnuto.

Cena základního modelu s motorem 1,4 a výbavou Authentique bude v tuzemsku začínat na 264 900 Kč. Renault přináší s novou thalií i nová označení stupňů výbav, zkratky RN či RT se stávají i u thalie minulostí. Základní výbava nese nově jméno Authentique, střední řada Expression. Nejlépe vybavený model Francouzi nazývají Dynamique.

Sám výrobce se chlubí vysokým standardem bezpečnosti thalie. Ten je prý na nejvyšší úrovni ve třídě, do níž lze zahrnout vedle fabie sedanu například i Seat Cordoba, Daewoo Lanos sedan, VW Polo Classic či Fiat Siena, který se na českém trhu neprodává.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz