Diskuse k článku

Jaké gumy obout v zimě? Úzké na sníh a široké do sucha

K zvláštní zkoušce se spojil rakouský autoklub ÖAMTC se svými partnery. Testovali, jak se pět stejných zimních pneumatik Dunlop Winter Sport 5 chová v závislosti na jejich šířce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a74r20t59i86n 18M93i54k79u48l87e77n86k28a 1214192876827

uzké na sníh:) coje uzká pneu? Pro plno aut jde o sirku 165mm u mensích vozu, u stredních 195mm a velké pod 205mm nejdou. Osobně jezdím 225mm leto zima i kdyz mam na zimu dovolené 215

0/0
12.1.2019 22:52

P24e50t69r 77M25i17c38h69a19l 2370484161852

Tady zase někdo objevil Ameriku. Že jsou na sníh lepší užší gumy se ví docela dlouho. Ale ani v létě nejsou ideální nejširší gumy. Znám člověka, který měl na Fabii 205 nebo snad dokonce 215 mm a při každém dešti se divil, že mu auto dostává aquaplaning.

+2/0
9.1.2019 16:12

L72a58d48i59s10l27a36v 38B40u79č74e52k 9909954758659

Mám na rapidu 215 v létě i zimě. Sedí neskutečně dobře, klobouk dolu. Důležité je zvolit kvalitní pneu ikdyz nejsou nejlevnejsi. Aquaplaning je hlavně záležitostí hloubky dezenu a konstrukcí pneu tak, aby odváděla vodu pryč.

0/0
12.1.2019 21:12

P46e71t30r 76P29o91s20p66í33š14i41l 4448794796336

U novějších aut je dnes prakticky povolena jen jedna šíře nebo ty rozdíly jsou zanedbatelné. Kdysi jsem u jedičkové Fábie používal na léto 185 a na zimu 165 a obě šířky byly zapsané v techničáku. Dnes mám 225 nebo 215 a to už není takový rozdíl.

0/0
9.1.2019 14:19

J44a52k98u81b 91T24u69r71e59k 9865655866225

Tak toto je samozřejmě známý fakt, ale platný pro auta tak patnáct let zpět. Dnes při použití množství elektroniky je především důležité mít ty pneumatiky, které předepisuje výrobce a na které je celý systém nastaven a odladěn.

0/0
9.1.2019 13:30

D38a97n49i63e47l 73M43a70g12n43u65s 4953385554497

Elektronika je sice super, ale fyzikální zákony stejně nepřechytračí. Nehledě na to, že ta elektronika se právě umí přizpůsobovat různám podmínkám, takže když to začne například hrabat, nastoupí ASR. Ovšem když budu mít užší kola, tak to třeba ani hrabat nezačne, a naopak – u příliš širokých pneumatik mi už ani to ASR nemusí pomoci, leda by vylezlo z řídicí jednotky a začalo tlačit.

+3/0
9.1.2019 13:33

P43e93t31r 95P95o98s94p29í56š52i75l 4838544576596

Výrobce nemůže nastavit jedno auto, které homologuje, na stejné podmínky. Koupíte si třeba to stejné Clio - a někdo s ním jezdí v Řecku a někdo třeba v Norsku. A pořád jedna a ta samá homologace a jedno a to samé nastavení. Ale v každé zemi se budou homologované pneumatiky jinak chovat. V Řecku by byly vhodnější třeba širší a v Norsku zase užší.

+1/0
9.1.2019 14:24

M14a69r15t53i78n 20S75l43á93v25a 4410585105819

tak můj techničák mi dovoluje pouze jeden rozměr, takže nemůžu řešit, jestli letní široké a zimní úzké - oboje stejné..

+2/0
9.1.2019 9:59

D96a48n36i27e40l 26M19a53g70n64u25s 4413975544447

Přesně tak. Když tam mám 215/55, tak mám prostě smůlu, protože by se policajti přeskočili, kdybych tam dal 195.

0/0
9.1.2019 13:30

M90a30r66t86i56n 84M15i90k67u50l94e63n82k55a 1614122826627

vozíš s sebou velký TP nebo jim to při silniční kontrole dobrovolně řekneš, že mas na autě nezapsaný rozměr pneu?;-D

0/0
12.1.2019 22:48

B69o55ř70i77v45o27j 39K29u87b59í60č82e24k 2949430459491

Tak tak, pamatuju dobu kdy jsme na Corse meli sirku zimaku 145 ! Dnes mam na aute na zimu 185 (ignis 4x4 ) a je to zbytecne hodne. 165 jak na favoritu by plne stacilo a jizdni vlastnosti na snehu by byli neprekonatelny. Me osobne pri vyberu zimaku zajima maximalne co dokazou na snehu a pak i ledu. Musim vyjet i zledovately a zasnezeny krpal, snih u nas je celou zimu. Pravda ziju skoro v horach v Prazak to bude mit jinak.

0/0
8.1.2019 18:33

T80o50m37á43š 94Z49e62m31a36n 3725748244895

Popravdě řečeno mne při výběru zimáků vůbec nezajímají vlastnosti na sněhu. Nejvíc se zajímám o vlastnosti na mokru - jednak proto, že toho na mokru najezdím daleko více než na sněhu a také proto že na mokru se obvykle jezdí daleko rychleji než na těch pár metrech sněhu před chatou. Dostačující vlastnosti na sněhu u zimáků očekávám tak nějak automaticky.

Bohužel mám u auta striktně daný jediný rozměr pro veškeré obutí.

+7/−1
8.1.2019 12:45

J87o19s62e39f 24V90a74l45a 9590873513383

po 100 km jizdy po permanentne zasnezene dalnici Regensburg-Linz tento patek vecer clovek rychle prijde na to, ze vlastnosti na snehu jsou to nejdulezitejsi. Vlastnosti pred chatou nejsou to podstatne

+2/−1
8.1.2019 21:07

O54n85d13ř17e89j 22F48r87a21n26c 4629121228

Nesmysl. Hlavní jsou vlastnosti na ledu. Mokro a sníh zvládnou všechny ze "širší špičky" dobře. Ale led, to je situace, kdy se láme chléb...

+4/0
8.1.2019 21:43

L41u22d74ě37k 81N95ě13m56e22c 5455691942144

Tak to zkombinujeme a zjistíme, že nejpodstatnější je kombinace sníh/led. Ostatně to bych u zimních pneumatik předpokládal.

0/0
9.1.2019 11:43

J41a14r30o58s16l15a77v 54K53a21d17l45e33c 5641849112501

Čím širší, tím lepší. Všude...

+1/−7
8.1.2019 12:25

J98a96r46o76s22l77a42v 32K83a59d68l42e51c 5391899712291

...sračky jsou vždy jen chvíli...

0/−5
8.1.2019 12:27

J27i44n55d17ř94i13c94h 17Š63k67o31p26e73k 4605791900365

fyzikou ze zš netknut, jak by bylo známo, že na sněhu jsou lepší užší

+3/−2
8.1.2019 17:38

M29a94r17t94i37n 18V79y72s81k92o93c83i77l 3652168425910

Proto se na snehu jezdi s podhustenyma "papucema", ze?

Na snehu-brecce, pokud je sance se protlacit na pevny podklad, uzsi, bez debat.

Pokud clovek jezdi ve statech, kde se na silnice nesypou stovky tun soli, pak uzsi pneu ztraci vyznam. Ja mam pro M+S stanoven v TP prave jeden rozmer, tak je mi to jedno :-)

+1/0
8.1.2019 18:20

J65i83n16d52ř89i50c72h 26Š70k78o64p62e43k 4935801710475

Podhušťují se, aby ještě lépe zabíraly

+1/0
8.1.2019 20:18

L63u37d98ě31k 36N60ě78m85e32c 5315341692724

Blbá kombinace úzké + podhuštěné. Nějak Vám to neštymuje.

0/0
9.1.2019 11:44

P46a47v18e54l 46J97e69ř59á22b52e27k 7531642904197

Podhušťují se aby měly větší styčnou plochu s vozovkou, terénem. A tím se jednak sníží tlak na cm2 a taky zvětší plocha jak pro záběr, tak pro brzdění, ale sníží boční stabilita.

0/0
10.1.2019 21:12

D93a26n39i60e88l 96M92a67g78n64u65s 4613785904207

Ano, na sněhu, kde je šance se "promáčknout" na podklad s větší trakcí.

+1/0
9.1.2019 13:35

P63e49t94r 45S18t90a25n94ě85k 3369344481922

Z článku není jasné, jestli se testovaly záběrové, nebo brzdné vlastnosti. Širší pneumatika určitě brzdí na sněhu lépe než úzká, protože má větší plochu. U jízdy je to ale obráceně, jelikož nemusí odvádět tolik sněhu/vody.

+1/0
8.1.2019 9:49

M77a86r78t19i17n 24B94ř22e37z18i40n22a 8568505240852

Troufnu si nesouhlasit. Širší pneumatika má sice styčnou plochu větší, ale díky tomu se tolik nezaboří a klouže po povrchu. Při jízdě po sněhu je třeba, aby se pneumatika do vrstvy sněhu co nejvíce zabořila. Při zatáčení je zabořená pneumatika vedena vrstvou sněhu a nemá takovou snahu po sněhu klouzat do stran. Při prokluzu kol, se díky své menší šířce snadnějí prořízne vrstvou sněhu na pevný podklad. Názorně je to vidět u vozidel jezdících rally. Zjednodušeně řečeno: na sníh, šotolinu úzké s hrubým vzorkem pro kvalitní záběr, na mokrý asfalt širší se vzorkem pro odvod vody, na suchý asfalt nejširší hladké.

+8/0
8.1.2019 17:25

L43u13d96ě42k 60N16ě88m24e95c 5735841342234

Furt mi tam neštymujou ty pneumatiky, zabořené co nejvíc do sněhu a ty auta, co pak musí vytahovat traktory.

0/0
9.1.2019 11:47

O64n13d69ř68e29j 84F85r78a81n69c 4839951688

Tak to je myšlenka dne, koho by tohle napadlo bez takového přínosného článku ;-D

+3/0
8.1.2019 9:10

V37í66t 36K77o78u67b53a 6706500664148

Sen všech pneuservisů. Každý kdo chce vyjet, povinně ráno přezuje podle předpovědi. Další dvě sady kol si vezme na střechu aby na zpáteční cestě zase přezul podle potřeby.

Každý má mít svoji soudnost a pokud někdo od Hodonína jezdí jen po městě, je hovadina aby jezdil na zimních, které prokazatelně mají při 12 stupních na mokru výrazně horší vlastnosti než letní, kvůli tomu, že tam 2x do roka napadne v noci půl centimetru sněhu. Pro jednu cestu na vánoce za babičkou stačí pak mít v kufru řetězy pro případ nouze.

Kdo jezdí hodně pak koupí prostě předepsaný rozměr a pak doufá, že při lijáku v 15ti stupních nebude muset intenzivně brzdit (kdybych neměl letos přezuto na zimní nejspíš bych o tu paní, co mi nedala přednost, auto nerozbil)

+1/0
8.1.2019 8:49

P88a80v53e28l 12J27e10ř97á48b51e82k 7261562534807

To už věděli formani - širokou obruč na pole, aby se kravka neutahala, úzkou obruč do sněhu, když nemohl za koníka zapřáhnout saně

+13/0
8.1.2019 0:21

A55n65t81o57n34í24n 72K75a20t30z86e39r 8462173556550

No co chcete musejí nějak vykazovat činost,když jsou placeni daňovými poplatníky.A jinak naco je potom velký techničák,kde máte doporučené rozměry pro dané vozidlo??A jsme zase u těch chytrolínů co skoumaj vyskoumané!!8-o

0/0
8.1.2019 8:14
Foto

I21v42a29n 11K25o94p15t35a 5637662661947

asi na to aby bylo jasné co tam můžete obout a rozhodnout se. Já mám na léto 18" 225 a na zimu 16" 205. Oba rozměry zapsané v TP. Přeci jen trakce těch 205 na sněhu je lepší než těch 225. Vyzkoušeno, s kolegovým totožným autem, já s problémy do zasněženého kopce vyjel a on ne (na 1,6km výškový rozdíl ca170m v horském středisku). Takže na zimu je to takový kompromis.

+1/0
8.1.2019 12:37

R70i87c24h53a60r31d 24B72a25r83o83n 1565647664800

A bylo to opravdu rozdílem šířky? Měli jste stejnou značku, průměr i pneu stejně ojeté? U mně je úplně běžné, že na nových gumách vyjedu všude a když mají kolem 4 - 5 mm, tak se jim už nikam nechce.

0/0
8.1.2019 18:50
Foto

I20v70a43n 96K14o65p16t74a 5437772471247

"stejné" gumy, +/- stejně jeté.

Mohl jet a určitě jel trochu jinou stopou, ale myslím že se projevil větší tlak na cm2 u užších gum.

+2/0
8.1.2019 19:54

Najdete na iDNES.cz