Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jaké gumy obout v zimě? Úzké na sníh a široké do sucha

K zvláštní zkoušce se spojil rakouský autoklub ÖAMTC se svými partnery. Testovali, jak se pět stejných zimních pneumatik Dunlop Winter Sport 5 chová v závislosti na jejich šířce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

uzké na sníh:) coje uzká pneu? Pro plno aut jde o sirku 165mm u mensích vozu, u stredních 195mm a velké pod 205mm nejdou. Osobně jezdím 225mm leto zima i kdyz mam na zimu dovolené 215

0 0
možnosti
PM

Tady zase někdo objevil Ameriku. Že jsou na sníh lepší užší gumy se ví docela dlouho. Ale ani v létě nejsou ideální nejširší gumy. Znám člověka, který měl na Fabii 205 nebo snad dokonce 215 mm a při každém dešti se divil, že mu auto dostává aquaplaning.

2 0
možnosti
LB

Mám na rapidu 215 v létě i zimě. Sedí neskutečně dobře, klobouk dolu. Důležité je zvolit kvalitní pneu ikdyz nejsou nejlevnejsi. Aquaplaning je hlavně záležitostí hloubky dezenu a konstrukcí pneu tak, aby odváděla vodu pryč.

0 0
možnosti
PP

U novějších aut je dnes prakticky povolena jen jedna šíře nebo ty rozdíly jsou zanedbatelné. Kdysi jsem u jedičkové Fábie používal na léto 185 a na zimu 165 a obě šířky byly zapsané v techničáku. Dnes mám 225 nebo 215 a to už není takový rozdíl.

0 0
možnosti
JT

Tak toto je samozřejmě známý fakt, ale platný pro auta tak patnáct let zpět. Dnes při použití množství elektroniky je především důležité mít ty pneumatiky, které předepisuje výrobce a na které je celý systém nastaven a odladěn.

0 0
možnosti
DM

Elektronika je sice super, ale fyzikální zákony stejně nepřechytračí. Nehledě na to, že ta elektronika se právě umí přizpůsobovat různám podmínkám, takže když to začne například hrabat, nastoupí ASR. Ovšem když budu mít užší kola, tak to třeba ani hrabat nezačne, a naopak – u příliš širokých pneumatik mi už ani to ASR nemusí pomoci, leda by vylezlo z řídicí jednotky a začalo tlačit.

3 0
možnosti
MS

tak můj techničák mi dovoluje pouze jeden rozměr, takže nemůžu řešit, jestli letní široké a zimní úzké - oboje stejné..

2 0
možnosti
DM

Přesně tak. Když tam mám 215/55, tak mám prostě smůlu, protože by se policajti přeskočili, kdybych tam dal 195.

0 0
možnosti
BK

Tak tak, pamatuju dobu kdy jsme na Corse meli sirku zimaku 145 ! Dnes mam na aute na zimu 185 (ignis 4x4 ) a je to zbytecne hodne. 165 jak na favoritu by plne stacilo a jizdni vlastnosti na snehu by byli neprekonatelny. Me osobne pri vyberu zimaku zajima maximalne co dokazou na snehu a pak i ledu. Musim vyjet i zledovately a zasnezeny krpal, snih u nas je celou zimu. Pravda ziju skoro v horach v Prazak to bude mit jinak.

0 0
možnosti
TZ

Popravdě řečeno mne při výběru zimáků vůbec nezajímají vlastnosti na sněhu. Nejvíc se zajímám o vlastnosti na mokru - jednak proto, že toho na mokru najezdím daleko více než na sněhu a také proto že na mokru se obvykle jezdí daleko rychleji než na těch pár metrech sněhu před chatou. Dostačující vlastnosti na sněhu u zimáků očekávám tak nějak automaticky.

Bohužel mám u auta striktně daný jediný rozměr pro veškeré obutí.

7 1
možnosti
JV

J61o29s27e46f 58V40a85l81a

8. 1. 2019 21:07

po 100 km jizdy po permanentne zasnezene dalnici Regensburg-Linz tento patek vecer clovek rychle prijde na to, ze vlastnosti na snehu jsou to nejdulezitejsi. Vlastnosti pred chatou nejsou to podstatne

2 1
možnosti
JK

Čím širší, tím lepší. Všude...

1 7
možnosti
JK

...sračky jsou vždy jen chvíli...

0 5
možnosti
PS

Z článku není jasné, jestli se testovaly záběrové, nebo brzdné vlastnosti. Širší pneumatika určitě brzdí na sněhu lépe než úzká, protože má větší plochu. U jízdy je to ale obráceně, jelikož nemusí odvádět tolik sněhu/vody.

1 0
možnosti
MB

Troufnu si nesouhlasit. Širší pneumatika má sice styčnou plochu větší, ale díky tomu se tolik nezaboří a klouže po povrchu. Při jízdě po sněhu je třeba, aby se pneumatika do vrstvy sněhu co nejvíce zabořila. Při zatáčení je zabořená pneumatika vedena vrstvou sněhu a nemá takovou snahu po sněhu klouzat do stran. Při prokluzu kol, se díky své menší šířce snadnějí prořízne vrstvou sněhu na pevný podklad. Názorně je to vidět u vozidel jezdících rally. Zjednodušeně řečeno: na sníh, šotolinu úzké s hrubým vzorkem pro kvalitní záběr, na mokrý asfalt širší se vzorkem pro odvod vody, na suchý asfalt nejširší hladké.

8 0
možnosti
OF

Tak to je myšlenka dne, koho by tohle napadlo bez takového přínosného článku ;-D

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!