Jaké gumy obout v zimě? Úzké na sníh a široké do sucha

aktualizováno 
K zvláštní zkoušce se spojil rakouský autoklub ÖAMTC se svými partnery. Testovali, jak se pět stejných zimních pneumatik Dunlop Winter Sport 5 chová v závislosti na jejich šířce.

Test zimních pneumatik pro sezonu 2018 | foto: ADAC

V chladném období je bezpečný pohyb vozidla velmi důležitý. Pohybujeme se přeci jen na mokrých, zledovatělých nebo zasněžených vozovkách. V tomto ohledu se experti rozhodli uskutečnit speciální srovnávací test vlivu šířky zimní pneumatiky na chování vozidla při zimních podmínkách nebo na nasazování sněhových řetězů.

„Výrobci vozidel a majitelé rádi vybavují svá vozidla stále většími a širšími pneumatikami. Proto jsme se rozhodli zkoumat, zda jsou úzké nebo široké pneumatikou vhodnější pro jízdu v zimě,“ komentuje důvod testu odborník ÖAMTC na pneumatiky Friedrich Eppel.

V tomto ohledu test ukázal, že menší rozměry jsou mnohem lepší z pohledu bezpečnosti na sněhu a i při zvládnutí aquaplanningu. Přesto, že u tohoto rozměru je vyšší hodnota opotřebení pneumatik. Největší rozměr pak má největší výhody pro jízdu na suchých silnicích a poskytuje i mírně zvýšenou bezpečnost a lepší pocit z řízení. To znamená, že ukážou svou pravou sílu pouze v dobrém zimním počasí.

TEST: Je šířka zimní pneumatiky důležitá?

TEST: Je šířka zimní pneumatiky důležitá?

Test také ukázal, proč je u širších pneumatik často dodatek, že řidič nemůže využívat sněhové řetězy, protože jsou v tomto rozměru obvykle zakázány, jelikož při instalaci hrozí poškození vozidla nebo pláště pneumatiky.

„Při nákupu zimních pneumatik je obecně důležité se ujistit, jaké rozměry pneumatik jsou schváleny pro váš vůz, ale také je důležité kontrolovat návod k obsluze, zda mohou být po montáži širších zimních pneumatik namontovány sněhové řetězy. Vozidlo by pak muselo jezdit bez nich, což v některých místech je zakázáno dopravním značením,“ dodává expert ÖAMTC Eppel.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Najdete na iDNES.cz