Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Svezte se Teslou s rukama v klíně, ani parkovat nemusíte

Americká automobilka specializovaná na elektromobily je také velkým průkopníkem na poli autonomní mobility. Od letošního podzimu jsou všechny modely značky vybavené zařízením umožňujícím jízdu bez řidiče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

K62a77r83e82l 51B92l66á51h93a

26. 11. 2016 21:22

Vzpomínám na první pokusy s naprogramováním počítače aby hrál šachy. Strašně dlouho se tvrdilo, že počítač nikdy neporazí člověka. No a po několika letech nemá většina šachistů (i těch nejlepších) proti počítači šanci ...

Obdobné to asi bude s řízením auta pomocí počítače ...

0 0
možnosti
JD

J90a82n 77D55l70o77u88h12ý

25. 11. 2016 13:17

A ja se ptam kolik to vydrzi a kdyz se to rozbije kolik bude stat oprava? Ono aby to pak nebylo tak, jako U Fordu treba s ESP, kdy na aute v bratru za 50 tisic stoji nova ridici jednotka ESP 40 tisic ;-D

0 0
možnosti
KB

K62a45r48e91l 87B50l63á34h34a

25. 11. 2016 15:58

Zatím jsou to auta v jiné "cenové dimenzi", takž I opravy budou asi v té same dimenzi :-/

1 0
možnosti
MJ

Bude to stejné jako autopilot u letadel. Čili řidič bude muset být také zcela při smyslech a za plného vědomí, aby mohl do řízení kdykoliv zasáhnout, protože případná autonehoda půjde na jeho vrub, nikoliv výrobce vozu a revoluci v zákonech tady může očekávat pouze velký optimista. Navíc to bude zábavné pouze zpočátku, pak to již bude nuda, jako cesta na sedadle spolujezdce nebo v taxíku.

0 0
možnosti
KB

K15a40r70e26l 58B20l71á26h35a

25. 11. 2016 12:26

Tohleto bude asi být nastaveno jinak, protože pak by autopilot ztrácel smysl (kdybych musel být pořád ve střehu, tedy stejně jako bych to auto řídil). Člověk by totiž neměl šanci zasáhnout, kdyby třeba elektronika špatně vyhodnotila blížící se náklaďák. Chápal bych třeba tohle nastavení: elektronika nějakým způsobem informuje řidiče, aby převzal řízení a on se "probudí" a to řízení převezme.

Ta odpovědnost by asi mohla být řešitelná docela rozumně, protože by v autě bylo tolik záznamových čidel, že by se zcela jasně mohlo určit, jestli to vyhodnotila elektronika správně a tedy chybovala protistrana, nebo zda byla chyba v programu daného auta. Např. jestliže takové auto řízené elektronikou srazí chodce, který vkročil do cesty bezprostředně před autem, pak se může vyhodnotit, zda by mělo auto řízené člověkem šanci srážce zabránit, nebo ne...

0 0
možnosti
MH

Nebojte lidé, dá se to i vypnout. Podle mě je to nádhera.

To v dobách seriálu Návštěvníci, co tam měli také to auto s autopilotem, co dělalo i stejné věci (umělo se i samo zaparkovat), jsem si myslel, že takové auto snad nikdy nebude, a podívejte se, je to tady. To je co? To snad není možné... Pro mě je to úžasná fantazie. A já jsem se toho dožil, je to jak sen. Krása...

Tak už jen doufám, že autopilot jednou bude v autech taková samozřejmost jako třeba dnes bezpečnostní pásy. A třeba při silné mlze, co na metr není vidět, budou i značky přikazující přepnout na autopilota (kvůli bezpečnosti).

Si to jdu pustit znovu, je to opravdu jak Návštěvníci, prostě nádhera, já jsem z toho tak nadšený.... :-)

5 0
možnosti
KB

K32a42r76e78l 47B97l70á30h65a

23. 11. 2016 11:42

Já si umím představit první fázi, kdy takto řízená auta budou řídit na dálnicích. No a před sjezdem z dálnice třeba zaparkují na posledním odpočivadle a přenechají řízení nám.

0 0
možnosti
KB

K40a56r24e61l 18B15l72á27h25a

23. 11. 2016 11:44

A další faze je představena na tomto videu (tedy v jeho poslední části):

https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s

0 0
možnosti
MN

stejne by me zajimalo az vojaci nakoupi stealth auta a pojedou po silnici ... na radaru nejsou, na termovizi nejsou .... ja si s tim tesla poradi?

1 0
možnosti
KB

K54a88r51e75l 34B37l18á85h57a

23. 11. 2016 0:53

Ačkoliv se to mnohým fandům řízení nelíbí, asi se opravdu blíží doba, kdy se budeme vozit auty, které bude řídit elektronika.

0 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
ZB

Mám pocit, že spousta lidí zde v diskuzi problém vidíajťácky, tedy zjednodušeně optimisticky. Na masový rozvoj samořiditelných aut v nejbližší doběmoc nevěřím.

Podle mne se nerozjedou především kvůli právníkům. Pár příkladů: Kdoponese odpovědnost za případnou nehodu? Výrobce automobilu, majitel čiprovozovatel cesty? Soustava pro zajišťování samořiditelnosti bude musetprocházet revizemi či kontrolami. Co když to majitel neprovede v termínu neboto provede ve špatném servisu? Budou všechna samořiditelná auta vybavena stejněvýkonnými systémy? Co když se střetne high end auto s low end autem?

Nejsoujen právní aspekty, jsou i technické. Jaká je plánovaná životnostsamořiditelného auta? Pět let? Deset let? Patnáct let? Vám by se chtělo vyrazitna silnici, na kterých se budou pohybovat patnáctileté samořiditelné vraky s prosolenýmikonektory? Tomu fakt věříte? Anebo se samořiditelná auta po pěti letech povinnězrecyklují?

DeTalleyrand říkával: „Jen ne moc horlivě“.

2 0
možnosti

Podle mého názoru bude tlak od zákazníků veliký, takže se ta auta na silnice dostanou celkem záhy. Co se týče výše uvedeného, podle mého názoru bude odpovědnost na pojišťovně. Ta dostane statistiky a spočítá si, zda se jí vyplatí takové auto pojistit podle průměrného počtu nehod na nájezd. A co se týče právní odpovědnosti za případná zranění apod., tak to všechno půjde z té pojistky. Trestní odpovědnost nebude, protože u počítače těžko najdete úmysl či hrubou nedbalost.

2 1
možnosti
MC

Jako vypada to sakra dobre (pred 30 lety by to bylo leda jako scifi), jenom mi prislo par veci trosku divnych - v jedne odbocce bez stopky uprostred nesmyslne zastavil, zastavil u chodcu, ikdyz v protismeru nic nejelo a mohl je bez potizi objet (resp. snizit rychlost ano, ale zastavit je zbytecne)... Chapu, ze to nyni delaji extremne defenzivni, ale pro bezny provoz to jeste asi neni vhodne. Ikdyz prvni televize jsou proti dnesnim taky k smichu, za par let to bude doufejme dokonale.

Celkove by me zajimalo jestli maji vyreseno predjizdeni, jelikoz jinak neni nic nebezneho jet za traktorem, cepicarem nebo starym nakladakem nekolik kilometru. A pak jak to bude zvladat vyssi rychlosti (tady to jelo 25/35mph = ~40/60kmh)...

Plus samosebou existuje spousta nestandardnich situaci, kde to budou muset vyladit az za provozu, vcetne oblibeneho "ridic mel nebo mohl predvidat"...

1 0
možnosti
ŘV

Ale ta extrémní defenzivnost z hlediska prodejnosti nevadí. Když v autě pospáváte, sledujete film, doděláváte nějakou práci na počítači, nebo si třeba připravujete sendvič, tak vůbec nevadí, že cesta trvá o pár minut déle kvůli pár zpomalením nebo zastavením. Časově jste celkově získal, protože jste nemusel strávit žádný čas kroucením volantem.

A ani pětkrát ročně ztratit pár minut tříkilometrovou cestou za traktorem to v součtu nepokazí.

Počítačem řízené automobily budou znamenat mírné zpomalení a výrazné zklidnění provozu při výrazném zvýšení produktivity společnosti.

5 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...