Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Premium

Práce u Maserati? Jen pokud máte hodně vášně, je to i věc emocí, říká vývojářka

Vývojářka Maserati Sonia Lauria | foto: Maserati

Exkluzivně

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Sonia Lauria, inženýrka, milá, mírná Italka dohlíží na vývojáře a testovací jezdce Maserati, znají jí ale i ve výrobě. To jak moderní automobilová italská šlechta této ikonické značky jezdí a funguje, je totiž z velké části také její zásluhou. Původem motorkářka z Modeny poskytla exkluzivní rozhovor pro iDNES.cz.

K autům jste tíhla odmalička? Nebo to přišlo až při studiích?
Vždycky mě trochu zajímala. Ale nápad, že bych se jim mohla věnovat profesionálně, se zrodil, řekněme, během střední školy. Chodila jsem na školu, která s tím měla pramálo společného, bylo to klasické gymnázium, kde se učí latina, řečtina a humanitní předměty. Ale mezitím jsem se hodně zajímala zejména o technické předměty, a odtud se zrodila myšlenka dělat inženýrství. Jako děvče mě hodně bavily hlavně motorky, takže odtud se zrodila myšlenka strojírenství.

Takže, co váš víc baví – auta, nebo motorky?
Mám ráda obojí, neumím dát některému z těch dvou světů prioritu, oba mi připadají velmi fascinující. Teď, když pracuji v Maserati více než deset let s jsem přeci jen víc ve světě aut, možná přeci jen o něco ta.

Já hluk motoru opravdu miluji, nicméně mladší generace, které mají mysl otevřenější než my, si pravděpodobně tuto silnou emoční hodnotu s hlukem motoru nespojují.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
  • Nejčtenější

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.

3. prosince 2024,  aktualizováno  11:27

Všechny naštval, a tak raději odešel. Šéf Stellantisu Tavares okamžitě skončil

Mezinárodní automobilový koncern Stellantis mění výkonného ředitele, zatímco se potýká s poklesem prodejů zejména ve Spojených státech. Z funkce po několika letech odstoupil Carlos Tavares, oznámila...

2. prosince 2024

Novému Karoqu u vedení koncernu VW svítí červená. Škoda o něj ještě zabojuje

Vývoj modelové skladby značky Škoda se odvíjí od řady faktorů. Kromě legislativy, ziskovosti a zájmu zákazníků ale do ní promlouvá i strategie mateřského koncernu. Ten již ovlivnil (ne)existenci řady...

2. prosince 2024

Škoda Karoq je po sedmi letech nečekaným hitem českého trhu. A nejen díky ceně

Premium

Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíte. Jenže v případě Škody Karoq to neplatí. Meziročně prodeje konstrukčně nejstaršího modelu mladoboleslavské značky stouply v Česku téměř o pětinu. Za...

27. listopadu 2024

Krizi autoprůmyslu chce řešit Von der Leyenová osobně. Česko lobbuje v Bruselu

Podle českého ministra průmyslu Lukáše Vlčka je důležité, aby automobilový průmysl měl primárně prostředky na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti. Odčerpávat automobilkám peníze na pokuty za to,...

30. listopadu 2024

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.

3. prosince 2024,  aktualizováno  11:27

První kilometry nové aerodynamické A6. Revoluční audi je elektrická zadokolka

Jasnější důkaz toho, že se Audi definitivně mění, není. Nová generace A6, jednoho ze stěžejních modelů značky je definitivně elektrická. Jen elektrická. A kromě oblíbeného kombíku je i „základní“...

3. prosince 2024

Ferrari z bazaru se nebojte, levné to však nebude. Hlídejte si servis

Premium

Jsou obyčejná auta, sportovní auta a pak ferrari. Koupě snad nejprestižnějšího vozu všech dob nemusí být vyhrazena pouze těm nejbohatším. Poctivé ferrari se dá pořídit za relativně rozumných podmínek...

2. prosince 2024

Novému Karoqu u vedení koncernu VW svítí červená. Škoda o něj ještě zabojuje

Vývoj modelové skladby značky Škoda se odvíjí od řady faktorů. Kromě legislativy, ziskovosti a zájmu zákazníků ale do ní promlouvá i strategie mateřského koncernu. Ten již ovlivnil (ne)existenci řady...

2. prosince 2024

Kvůli milence se rozvádět nebudu, nejsem blázen, říká Simona Krainová

Nepije alkohol, nejí přílohy, běhá a posiluje. Karel Vágner šel do sebe. Zhubl už víc jak deset kilo. Jeho manželka...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Alena Zárybnická žije na čtyřech kolech. Obytňák využívá na práci i odpočinek

Česká meteoroložka a moderátorka Alena Zárybnická je doma ve Špindlerově Mlýně. Ke svému skromnému bydlení ve...

Profesionální společnice líčí strasti své práce, sexu je málo

Jade Blairová je profesionální společnicí. Muži si ji najímají, aby jim dělala společnost. Většina lidí si myslí, že...

Kolaps železniční dopravy na koridoru z Prahy na Moravu. Vlaky stály hodiny

Provoz na hlavním železničním koridoru v České Třebové v neděli večer zkolaboval. Způsobilo to poškození trakčního...