Diskuse k článku

VIDEO: Sníh zasypává Česko. Zkuste rychlokurz smyku

Sníh zasypává Česko. Kdo si není za volantem úplně jistý, neměl by raději vyjíždět vůbec. Pokud opravdu za volant usednout musíte, buďte neustále ve střehu a opatrní na plynu i brzdách. Základní rady jsou pořád stejné. I když se auta stále zlepšují, na sněhu a ledu to klouže pořád stejně jako před lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a10r10e10k 10V10e10s10e10l10ý 1107108100104

Kdyz jedu po ceste s takovym mnozstvim snehu jako je ve videu, tak nasadim retezy. Celou zimu je vozim v kufru. Jede se s nima skvele, auto brzdi, nic neprokluzuje. Jedine na co je treba davat bacha je pretacivost v zatackach, to vsak vyresi pridani plynu a toceni kontra. Nedotacivy smyk vsak prakticky nehrozi.

0/0
10.1.2017 22:56

K10a10r10e10l 10V10a10c10h10u10t 9103102109103

Ještěže autor neradí používat ruční brzdu - kdysi jsem si takový článek přečetl a použít ruční brzdu jsem si troufnul, když jednou napadl takový krásný snížek... ;-)

Bylo ho asi 10-15cm, jel jsem Škodou 120 (zadní náhon) po takové široké tiché nepoužívané silnici na kraji obce a blížil jsem se k široké pohodlné zatáčce. Měl jsem zkrátka dostatek klidu všechno si rozmyslet i realizovat. R^

Jenže jsem přece jen přehnal tu rychlost a po použití ruční brzdy šel vůz do bočního smyku, a ani přidání plynu ho ze zatáčky včas nevyvezlo - neodvratně následoval boční náraz koly do OBRUBNÍKU!! - div že jsem ta kola nevylomil !!! ... ;-( ... Po této špatné zkušenosti už jsem ruční brzdou raději nikdy nemachroval a spíš jsem vsadil na správný odhad rychlosti, včasné podřazování, polehoučké přibržďování a hlavně PLYNULOU (tzn. co neplynulejší) jízdu bez jakéhokoli trhání či cukání čímkoliv... a ejhle, funguje to báječně.

Stejně ale - seveřanům se nikdy nevyrovnáme - jezdí na sněhu po dlouhé období roku a tyhle zkušenosti jsou zkrátka k nezaplacení a jsou nenahraditelné. Nakonec ale jízda po SNĚHU je stejně mnohem příjemnější;-) než po rozsolených silnicích, jaké jsou obvyklé právě u nás v ČR, kde můžete kdykoli natrefit na místo, kde sůl ještě nezačala pořádně fungovat a MALÉR je na světě jedna-dvě!!! ;-€

0/0
5.1.2017 8:38

J10a10n 10K10o10n10v10a10l10i10n10k10a 5100101101105

To je tím, že vozy s motorem vzadu mají oproti klasickým zadokolkám úplně jiné chování. Setrvačnost a kinetická energie těžké zádi umí auto vrhnout do škarpy poměrně nečekaně. Jak byly škodovky 105 - 130 na sněhu jinak dobré, tak v tomto byly i nebezpečné.

0/0
6.1.2017 6:56

V10á10c10l10a10v 10M10a10l10ý 3104108104109

Dobré rady, nejlepší je,, když se to vymkne, stůjte na brzdovém pedálu.,, auto pak jede jako sáňky, jen nemůžete vystrčit nohy. Když napadne sníh na led, je lepší být doma. Je jedno jestli máte náhon na přední, zadní, či všechny kola, zimní nebo letní gumy, auto si stejně pojede kam ho gravitace postrčí. Lepší je počkat, až sníh uklidí a silnice posypou. :-)

0/−3
4.1.2017 22:42

P10a10v10e10l 10J10e10ř10á10b10e10k 7101102104107

Ty mínusy vám dali asi opravdoví řidiči;-D.

Zřejmě ještě nezažili "autosáňky", kdy jediné co pomůže, tak je štěstí.

+1/0
5.1.2017 1:24
Foto

J10i10ř10í 10D10v10o10ř10á10k 5105109100108

Kdysi , snad ještě za komančů , jeden odborník ( právník ) v auto - moto - revue řekl jednu podstatnou věc . : Pokud sednete za volant , uvědomte si , že místo v cíli můžete skončit v cele předběžného zadržení , v kriminálu , v nemocnici , v márnici . A podle toho jezděte .

+4/0
4.1.2017 20:53

R10a10d10e10k 10H10o10l10e10c10e10k 3106100108101

Mám dvě poznámky:

1) Jet pokud možno prostředkem silnice, či prostředkem svého pruhu.

2) Nenechat se nemile překvapit stabilizačním systémem, který je skvělý, když jde auto nečekaně do smyku, ale hodně vás překvapí, když naopak čekáte, že auto do smyku půjde a on mu zabrání.

+2/0
4.1.2017 19:38

J10o10s10e10f 10K10a10r10f10í10k 7102105106100

...Na většinu problémových situací by měl řidič reagovat vyšlápnutím spojkového pedálu...

Tak určitěé:-P

+2/0
4.1.2017 15:39

M10a10r10e10k 10J10a10n10e10č10k10a 1107106103101

Trochu sněhu a kde kdo má problémy. Až tady bude sněhu, kdy se musí dělat nová cesta sněhovou frézou, pak tomu říkám problém se sněhem. Problém je spíše to, že lidi si na sníh absolutně odvykli a pak když vidím, co to na cestě provádí, je lepší to buď předjet, nebo se od takových držet co nejdál. Teoretický rychlokurz ale pobavil, navíc tyhle rady jsou pro lidi s automatem celkem k prdu. Sice mám 4x4 AWD a nemusím si s tou trochou sněhu na cestách dělat těžkou hlavu, ale ani svého času předokolka nebyla na takovém množství sněhu problém, nicméně s 4x4 je to mnohem větší pohoda, ale taky zábava :-) Základem je samozřejmě mít dobré obutí, nepřeceňovat své schopnosti a vozu a hlavně se plně věnovat řízení a ne třeba telefonování.

+4/0
4.1.2017 14:37

P10a10v10e10l 10J10e10ř10á10b10e10k 7101102104107

Jezdím se 4x4 a trocha sněhu mi dělá starosti.

Problém totiž není ve vyjetí z horšího, méně sjízdného místa ( jak si mnozí myslí), ale v zabrzdění.

Potom je prakticky jedno, jestli mám poháněnou jednu či dvě nápravy - je to jen o tom, jaké je tření pneumatik po povrch vozovky.

+3/−1
4.1.2017 20:46

P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105

K cemu tem nemehlum bude smyk, kdyz po rozsolene mokre silnici jedou 40 km/h?

Tem pomuze maximalne to sebrat papiry a posadit do autobusu.

+3/−1
4.1.2017 13:05

K10a10r10e10l 10B10a10r10t10a10k 9106101105106

Pane Báča, nezklamal jste. Doufám, že vás v životě nepotkám na silnici. I když kdo ví, pár rozstřelených machrů jsem v těch vracích už viděl. Na druhou stranu byste nás však neoblažoval těmi moudry.

+10/0
4.1.2017 15:20

P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105

Skoda, ze to stejny o nepotkavani nemuzu rici ja, protoze denne potkam podobnych teoretiku jako tady mraky, smrt v ocich a auto ve skarpe, zvlast posledni dny tohle pocasi.

0/0
5.1.2017 15:04

J10a10n 10K10o10n10v10a10l10i10n10k10a 5100101101105

Rady nad zlato :-/ Základem je nejet jako dement, převídat a mít dobře obuté auto. Někteří lidé jsou ze sněhu tak vyplesklí, že se plouží rychlostí 5 - 10 km/h, což provokuje nedočkavce k hloupým manévrům.

Podstatné je, mít své auto vyzkoušené a vědět, co od něj lze čekat. Vždycky jsem měl FWD a zimní přechod na RWD byl trochu oříšek. Hodně vyřeší elektronika a dobré gumy. Základem je pak citlivá noha na plynu a klidné ruce na volantu.

Je také super si s autem vyjet na letiště nebo prázdné parkoviště a pár smyků si udělat. My, co máme auta se zadním pohonem, se pak točíme dokola a máme u toho výraz spokojených dětí ;-D

+13/0
4.1.2017 11:54

S10t10a10n10i10s10l10a10v 10N10ý10v10l10t 2104105103

Když už je tolik sněhu, je možná lepší přidat trošku času a jet vláčkem. Pořád je to levnější, než riskovat zdraví a majetek a následně mnoho času řešením při nehodě.

+3/−2
4.1.2017 11:40

P10a10v10e10l 10Š10e10d10l10b10a10u10e10r 7108101102105

Brzdit včas podřazováním s meziplynem, s tím opravdickým, s puštěním spojky, brnknutím na plyn do potřebných otáček, dalším zmáčknutím spojky při neutrálu a rychlým zařazením, plynule to zpomalí bez škubnutí a neuklouzne. Hodně, ale hodně předvídat. A je to.☺

+9/−1
4.1.2017 11:03

S10t10a10n10i10s10l10a10v 10N10ý10v10l10t 2104105103

hlavně nejet po městě víc jak 40. Někteří nesmrtelníci ve feliciích neznaj míru. Obzvlášť ti, jejichž intelekt signalizuje hrncová čepice s rovným kšiltem.

0/−1
4.1.2017 11:41

P10a10v10e10l 10Š10e10d10l10b10a10u10e10r 7108101102105

Dá se bezpečně jet i rychleji, s dobrým rozhledem a gumami, s vědomím fyziky, vlastnostmi auta a velikou předvídavostí. Úplně pomalá jízda zase "donutí" někoho zezadu více riskovat a zkusit předjet nebezpečněji, než obvykle.

+2/0
4.1.2017 12:10

P10a10v10e10l 10J10e10ř10á10b10e10k 7101102104107

Jet ve střehu - hodně hloupá rada.

Naopak uvolněně, nekřečovitě a bez stresu, že se něco stane. Za volantem si udělat pohodlí, abych měl volný pohyb na volantu.

+2/0
4.1.2017 10:52

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

Rady k ničem, já v autě spojku nemám. Co takhle napsat něco pro lidi, kteří jezdí s automatem ? Dnes je to stále běžnější výbava. Je pravda, že tahle auta už mají asistenty, které vám se smykem pomohou, pokud to tedy opravdu nepřeženete, pak nepomůže nic.

0/−3
4.1.2017 10:33

L10u10b10o10s 10S10k10l10e10n10a10r 9103109104106

V texte to nie je, ale v jednom z videi o tom hovoria.

+2/0
4.1.2017 11:29

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

Díky, na videa moc nekoukám, reklamy.

0/0
4.1.2017 11:31

J10i10r10i 10U10l10e10h10l10a 1102102108109

co ESP to odpojuje plyn a myslím i automat

0/0
4.1.2017 13:54

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

Já tam mám DTC a ASR systém (BMW 650i), při smyku to přibrzďuje jednotlivá kola, ubere to plyn. Jenže to dělá trochu se zpožděním, když už dávám kontra a tak se s tím občas hádám. Nejlepší by bylo to vypnout, občas to na sněhu do kopce udělám, pak je to fakt zábava , jedete pořád bokem. Chce to ale dost místa, malej provoz a dát si tam ruční řazení, aby vám automat nepřeřadil v půlce zatáčky. Ale jezdit tak pořád, na to nemám, je to o strach.

+2/0
4.1.2017 14:03
Foto

M10i10l10a10n 10S10t10r10n10a10d10e10l 4101106109100

Aby ste tak mohl jezdit pořád, chtělo by to manuál :)

0/0
5.1.2017 13:14

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

Můžu si dát automat do sportovního módu a řadit ručně, ale nějak na to nejsem zvyklej. Teď jsem přijel z města (Šumperk) plno sněhu, parádní smyky. Ale mám vzadu gumy R19, 275 mm a to nemá na na sněhu moc velkou trakci, takže musím opatrně. Ale skvěle se to řídí plynem, není to záludné . Má to velký rozvor.

0/0
5.1.2017 14:20
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10k10o10v10e10c 8108105101

I auto s automatem má spojku...:-). Chybí tam jen spojkový pedál... U elektromobilu je to ale taky jinak...:-)

0/−1
4.1.2017 22:59

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

Aha to jsem nevěděl. Nepovažujte prosím lidi za idioty. Když mi poradí, že mám sešlápnout spojku, nemyslí tím spojku, ale spojkový pedál, sloužící k ovládání spojky. Takže samozřejmě v tomto kontextu je to každému jasné. Nebo vy otevíráte kapotu a šlapete po spojce ? Elektromobilů je málo, aut s automatem je o několik řádů více. A v mrazu se baterkám moc nevede. Jinak ty rady co dávají jsou samozřejmě stejné už desetiletí. Dnes se k tomu jen přidaly asistenční systémy, A na závěr dotaz, proč ty emotikony ? Napsal jste něco vtipného ?

+2/0
4.1.2017 23:22
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10k10o10v10e10c 8108105101

Emotikony jsou tam pro lidi, kteří nejsou schopni poznat, že se jedná o nadsázku, pokus o vtip atd. Váš příspěvek svědčí o tom, že jsou stále více potřebné...:-). PS: Máme doma jen auta s automatem a elektromobily...

0/0
5.1.2017 8:16

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

No nevím, já když napíšu vtip, tak emotikon nepoužívám mělo by být poznat , že jde o vtip. Když to lidi nepoznají a je třeba jim to naznačit ,tak to asi byl blbej vtip. Je to podobné, jako kašírovanej smích v TV nebo když se někdo směje vlastním vtipům. Ale každého věc.

0/0
5.1.2017 8:57
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10k10o10v10e10c 8108105101

Asi děláte jen jednoduché vtipy pro jednoduché lidi...:-). Uznávám, že existují i blbé vtipy...stejně je tomu i u lidí...Vlastním vtipům se nesměji, ale někdy si udělám vtip sám ze sebe...:-)

0/0
5.1.2017 9:43

J10i10n10d10ř10i10c10h 10M10i10t10t10e10r 6104105101106

V pohodě, já si taky dělám občas srandu sám ze sebe, hlavně před vnoučaty, ta se vždycky skvěle baví, většinou se dospělí berou moc vážně a to naopak působí směšně. Kdo si umí udělat legraci sám ze sebe to má lepší. Mějte se .

+1/0
5.1.2017 10:51

J10a10r10o10s10l10a10v 10K10a10d10l10e10c 5101109102101

Nejdříve je ale potřeba se naučit jezdit bez smyku;-D

+1/0
4.1.2017 9:14
Foto

P10a10v10e10l 10J10o10s10e10f 10A10b10e10r10l10e 4107103106106

A jak s automatem? Zase tak málo nás není...

+7/0
4.1.2017 8:56

T10o10m10á10š 10M10a10t10ě10j 9105108103102

Jo taky by mě to zajímalo - jak s automatem....

Když sem byl svého času na škole smyku - tak sem měl manuál... a co říkali o automatu si pamatuju jen zběžně (nohu z plynu a automat si musí poradit).

+1/0
4.1.2017 9:24

P10a10v10e10l 10J10e10ř10á10b10e10k 7101102104107

Jedině mozek - mám pocit, že je jediný problém s vyšlápnutím spojky. Takže jet tak, aby k tomu nemuselo dojít.

Jinými slovy - rychlost před zatáčkou musí být taková, aby se v ní nemuselo brzdit ani ubírat, a začít brzdit před křižovatkou apod. Takže plynulá a předvídavá jízda. A potom vsadit trochu na osud - s automaty jezdí i na Aljašce, tak je to jen o cviku a rozumu.

0/0
4.1.2017 10:48

L10u10b10o10s 10S10k10l10e10n10a10r 9103109104106

Hovoria o tom vo videu.

+2/0
4.1.2017 11:30

J10a10n 10K10o10n10v10a10l10i10n10k10a 5100101101105

Nohu z plynu a opatrně s brzdou. Práce s volantem. Zkušenější řidiči co mají zadokolku si umí ve smyku pomoci i plynem.

0/0
4.1.2017 11:58

M10a10r10e10k 10J10a10n10e10č10k10a 1107106103101

Ono taky záleží, jaký je to typ automatu. Zda při sundání nohy z plynu to má tendenci brzdit motorem, nebo se to chová, jako by se manuálně vymáčkla spojka, čili motor není v záběru. Také záleží na typu pohonu. Pokud bych třeba u své 4x4 AWD s automatem dal nohu z plynu, udělal bych to nejhorší, co bych mohl udělat, protože bych ztratil trakci a auto by začalo tancovat, proto je lepší plyn s citem podržet a některé kolo se chytne a auto se srovná. Tohle ale moc nelze použít na zcela zledovatělém povrchu, kde se jede jako na saních, tady také noha z plynu a rovnat nebo kontrovat volantem a dávkovat brzdy. Nicméně u pohonu jedné nápravy vs. automat, který při sundání nohy z plynu se chová tak, jako by se vymáčkla manuálně spojka platí to, co bylo u druhu smyků v článku uvedeno.

0/0
4.1.2017 14:57

L10i10b10o10r 10M10o10u10č10k10a 1108107105102

ad prvni video .. rozjdeme se do toho vyhrnutyho .. joo tj nelepsi po ranu, kdy ta vyhrnuta horda pres noc pekne zmrzne ;-D no a jinak .. asi jsem nervak, ale ty pani za tu zvejakcku bych jednu vlepil ...

0/0
4.1.2017 8:55

A10n10d10r10e10j 10M10a10s10a10r10y10k 9100103106100

To by nebol Rasťo aby si to nakoniec nedal este cez ručku :-D

0/0
4.1.2017 7:29

Najdete na iDNES.cz