Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Dlouhodobý test: Škoda Octavia na CNG jezdí za korunu na kilometr

Auto na naftu dnes začíná ztrácet smysl, zvlášť pokud nejezdíte dlouhé trasy. S městským provozem si moderní naftové motory zrovna netykají. Kdo chce jezdit levně, měl by do výběru zahrnout pohon na zemní plyn. Jaké jsou zkušenosti ze čtvrtletního užívání Octavie G-TEC? Opravdu dokáže jezdit za korunu na kilometr.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LD

Nechci soudit kvality CNG, plusy, mínusy, atd. Nemám s tím zkušenosti, tak mi nepřísluší soudit.

Jen mě velice zaujala informace v článku, že Octavia o hmotnosti min. 1200kg a výkonem 81/85kW je velmi svižná.

Nedávno jsem se srovnatelným autem (tj. kategorie, výkon, hmotnost), předjížděl na dlouhé rovince kamion a málem jsem se dal na víru, aby se něco nevyřítilo proti. To předjíždění trvalo neskutečně dlouho.

Někomu to třeba vyhovuje, ale osobně mám rád svěží cestovní tempo s možností rychlého předjetí pomalejších účastníků. Zůstanu u svých šesti válců, i když náklady jsou bez pochyby daleko vyšší, než u tady recenzovaných aut.

0 0
možnosti
JH

J23a37n 94H29r15u56b66ý

19. 5. 2018 8:16

Ten krám pořádně jezdit nebude na žádné plnidlo.

0 0
možnosti

Krásně se tu všichni rozplíváte na tím jak s CNG jezdíte, ale nikdo z vás neví proč vlastně pořád máte nádrž na benzín.

Ta tam totiž není jen pro vyšší dojezd, ale proto že motor s CNG neustále při spuštěném motoru přidává benzín pro mazání ventilů. Bez toho by se motor za nějaký km zadřel.

Takže ano jezdí za málo Kč, je to eko vozidlo, ale také na 100km spotřebuje něco mezi 0,5 až 1 litrem benzínu a to v závislosti na počasí a na vašem stylu jízdy.

Pokrytí CNG stanic se zlepšuje velice pomalu a zrovna tak i nové LPG vznikají pomálu, respektive LPG se už moc nestaví.

0 0
možnosti
OB

Opět demagogie. Při této variantě bych musel tu pidinádrž na benzín plnit pokaždé, když tankuji CNG. Věřte nevěřte, nemusím! Benzín to potřebovalo jenom asi 2 min po startu, když bylo -12°C. Divné, že? Asi je to už zadřené.

1 0
možnosti
DH

Autor ani nepostřehnul, že 1.6TDI 81kW se už více jak rok nenabízí a je nahrazen verzí 85kW.

0 0
možnosti
Foto

R17o65m78a33n 77R17u60d67ý

17. 5. 2018 13:38

pěkně, sice to asi moc nepojede, ale nepotřebuju závoďáka, ten ioniq electric od hyundai jezdí prý za padesáťák na kilometr a je nejúspornější auto v evropě, tak jako na provoz to je hodně moc lákavé, ještě chvilku a pořídím si něco takového snad... je mi zle když si pomyslím jak často tankuju a že jezdím s lehkou nohou za 3,5,- na kilásek 8-o

0 0
možnosti
OB

demagogie a demagogie... 100 000Kč vás samozřejmě může stát po 4 letech jakékoliv auto. Můj touran má najeto 135 000, je 7 let starý, jediné, co stál byl pravidelný servis a výměna provozních kapalin, opotřebovaných dílů (brzdové destičky), silentblok v zadní nápravě. A výměna CNG v rámci svolávačky VW zadarmo letos, takže jejich deklarovaná životnost je dalších 20 let. To mi připadne jako docela pohodový provoz. Nebo se mýlím?

Ale co se tady budeme pořád překřikovat... jediné, co lidi přiměje ke změně názoru je cena, a do doby, než klasická paliva zdraží natolik, aby to bylo opravdu citelné, nic se nezmění. CNG také není ekologicky naprostý andílek, ale do chvíle, než se rozšíří alternativa typu např. vodíkových palivových článků, je to nejohleduplnější varianta.

1 0
možnosti
JD

J48a59n 30D92l89o24u97h41ý

17. 5. 2018 9:56

Cng nadrze menene pri svolavacce neznamenalo automaticky vymenu “zdarma”. Vy jste mel stesti, ze jste “prosel”. Tato vymena u Touranu vcetne bezpecnostnich ventilu stoji 150 000kc v CR. Jedine dobre CNG jsou vozy s vnitrni zastavbou. Aktualne tedy Fiat nebo Audi G-Tron. Nadrze a ventily vystavene naladam pocasi jsou nesmyslne reseni v podani VW a Skody!

0 0
možnosti
JD

J70a50n 13D65l63o45u25h76ý

17. 5. 2018 7:42

Ono je asi nadlidsky ukol prepocitat m3 na litry. Ale mozna je to preklep, udavaji se u cng normalne kg. Jezdi za korunu ale po 4 letech vas servis cng muze stat klidne i 100 000kc. Lpg je proti tomu z “levneho kraje”. Nejen ze se nekazi (po 10 letech jsem menil akorat nadrz, protoze zakon - 5000kc), ale i kdyby to clovek vymenil komplet cely, je furt nekde na cene 25 tisic za 4 valec !!! Pumpa lpg je na kazdem rohu. Moje auto jezdi aktualne cca za 0,8kc na 1km ;-) a to neni zadnej “moderni stroj” ale 10 let starej “pekac” co nakroutil jiz 200 000km na lpg

3 0
možnosti
PN

Trochu mi u článku chybí poznámka "komerční prezentace".....

0 0
možnosti
PM

P27e94t69r 83M94i97c39h57a40l

16. 5. 2018 17:02

Asi by mě nebavilo po každých ujetých 200 km začít přemýšlet, kde bych tak asi mohl natankovat. Možná za pár let, až se víc rozšíří síť čerpacích stanic. Ale to už zase vyskočí spotřební daň, takže se to nevyplatí.

0 0
možnosti
OB

Myslím, že stanic na většině území není až tak málo, aby se s tím nedalo fugovat. Koneckonců i benzíňák jsem nakonec plnil většinou u jedné oblíbené. A až se zvedne spotřební daň na plyn, tak benzín bude určitě stále na stejné úrovni, že? Lidi by měli začít přemýšlet o budoucnosti.

0 0
možnosti
MK

Máme ve firmě dvě tyto octavie, obě mají nyní najeto cca 80 tisíc.... jezdíme hlavně po ČR ale sem tam i cizina, Rakousko a Německo tam s CNG problem není, v Polsku a Slovensku už je to ale horší a sem rád za 50ti litrovou nádrž benzínu. Jinak auta jezdí jen na pravidelný servis po 15ti tis. Zatím žádná porucha ani problém... jediné co, tak za těch 15 tisíc dolévám cca 200-300 ml oleje. Poměr najetých km je tak 30:70 (město / dálnice a meziměsto ). Občas při hrubším rozjezdu hrábnou přední kola a ve vyšší rychlosti v zatáčkách na dálnici je cítit těžší zadek. Rekord na plyn máme cca 460 km ale to byla opravdu eko jízda. jinak jezdím mezi 3,7-4,6 kg/100km . Auta mají stáří cca 2 roky. Letos také jednou cca při -15 C se mi na dálnici furt přepínal pohon z cng na benzín a pak už jen benzín. Po opětovném nastartování však zase jelo na CNG.... Někdy bývá problém s tlakem na čerpačkách takže poslední kilo to tam rve delší dobu než celou nádrž ale to přežiju..

Jinak jsme s auty spokojeni.....

2 0
možnosti
JD

J12a28n 24D74l79o28u70h64ý

17. 5. 2018 10:02

To se prepinalo proto, ze asi skoda nepouziva predehrev vstrikovacu. PS.: nase LPG auta ruznych znacek nakroutila cca od 120tkm do 200tkm a taky zadny problemy nemaji... ani motory samotne ani lpg system.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda

21. května 2024

Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...