- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii"
- už by českí novinári mohli prestať naháňať české ego a podobné nezmysly. Škoda samozrejme žiadny závod na výrobu automobilov neprevádzkuje. VW BA je čisto nemecká automobilka, ktorá vyrába rôzne autá akýchkoľvek značiek koncernu. Tak to funguje aj v Boleslavi, kde sa vyrába aj Seat. Španieli isto nepíšu vo svojich novinách, že prevádzkujú SVOJ výrobný závod v Čechách :-) Inak Nemci nevlastnia na 100% iba výrobný závod u vás, ale aj značku Škoda. Inak pred znárodnením Škoda patrila na 100% Francúzom. Česká nebola už dávno, keď pôvodná výrobňa krachla a značku s dielňou kúpili Francúzi.
No pane jo, to je úroveň článku jak v motorubrice časopisu Vlasta. Informace že podvozek se vyrábí támle a karoserie tuhle působí dojmem jako když je auto stavěné na rámu. Taky ta zmiňovaná výroba Citiga nebude asi zrovna aktuální. Tak snad alespoň to zahájení montáže Karoqu je pravda.
Samozrejme je to napísané veľmi laicky. Karoq sa môže vyrábať kdekoľvek, kde je na to miesto a technológie. Karosáreň s lisovňou je ale vždy špecifická a preto nemá zmysel na dobu, pokiaľ sa bude tento model v BA vyrábať postaviť drahú lisovňu a karosáreň s lismi a robotmi. Ostatné je už len vecou voľných kapacít na jednej výrobnej linke a logistiky. Pred rokmi sa v BA vyrábali takto karosérie pre Porsche Cayenne (podobná veľkosť ako Touareg), osadili sa palubovkou a palubnými sieťami a vlakom sa vozili do Drážďan na montáž. Dnes sa už Cayenne vyrába kompletne v BA a karosérie sa vyrábajú pre iný podobný model Lamborghiny. Karoq bude v BA iba dovtedy, pokiaľ nepríde nový model Passatu a jeho lacnejšieho klonu Superbu. VW Up končí úplne, linku treba zaplniť. Nemci si to efektívne medzi svojimi závodmi zoptimalizujú.
Výroba není totéž, jako montáž. Podstatná část výrobku je karoserie , ta má své nezaměnitelné identifikační číslo. Ta se vyrábí zřejmě v Quasinách na polské hranici. Motory se zase vyrábí jinde, převodovky a osy také jinde.
Jediné, co je společné, je evropský původ a Škoda je také jeden z nejstarších výrobců automobilů, jako Daimler, Mercedes, Peugeot nebo Ford. Slavný Volkswagen byl založen teprve německými socialisty v třicátých letech. Vlastnictvím Škody se tak VW stává společníkem těch původních zakladatelů automobilismu, získává tak punc tradice. I jiní výrobci masových produktů si tak vylepšují pověst, třeba Fiat vlastní i Alfu Romeo a Lancii.
FIAT byl založen už v roce 1899 , v roce 1920 už vyráběl dvanástiválec dvoulitr !!!! Nepotřebuje si kupovat žádnou prestiž.VW ve skutečnosti začal vyrábět až v roce 1950 . Proto také nikdo VW a jeho deriváty nesbírá - jsou bezcenné .
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč je údajně tak kriticky důležité zavádět kurzarbeit atp.? 500 mld víme kde a z našich daní "zachraňované" podniky otevírají z kapacitních důvodů továrny v zahraničí. To nevymyslíš. Jiné firmy, které i v době Covid těžko shánějí a přeplácejí automotive zaměstance na kurzarbeitu a COVID 789... skřípou zubama.
" otevírají z kapacitních důvodů továrny v zahraničí."
Nemci si môžu otvárať svoje pobočke kdekoľvek na svete, prečo by sa všetko malo vyrábať v Nemecku?
v česku je třeba uvolnit výrobní kapacity pro podstatně perspektivnější a dražší Enyaq
Krize ukázala, že Slovensko už nemůže být montovna, upozornila Čaputová