Výbava pro driftování s fabií na ledě: pneumatiky s hroty a přímotop

  14:53aktualizováno  14:53
Jan Kopecký s rallye speciálem Škoda Fabia R5 vyhrál prestižní závod GP Ice Race, který se po 45leté pauze vrátil do rakouského Zel am See. Úřadující mistr světa se s nástrahami mrazivého oválu vypořádal i díky elektrickému topení.

V Česku se rally jezdí na asfaltu, ve světě většinou na šotolině. Na starém letišti u známého horského střediska Zell am See se bojovalo na ledě. Proto byly všechny závodní vozy vybaveny pneumatikami s hroty, které se nekompromisně zařezávaly do šest set metrů dlouhého a deset metrů širokého okruhu. Stroje, mezi kterými nechyběl ani okruhový speciál DTM nebo elektrická formule, prokroužily celý ovál driftem, tedy řízeným smykem.

Tato akce se poprvé uskutečnila už v roce 1937. Letos se závodilo po 45leté pauze a u obnovené premiéry, kterou si vzala na starosti rodina Porsche, nemohl chybět ani tým Škoda Motorsport. Ten na akci nasadil speciál Škoda Fabia R5 ve specifikaci podobné jako na Švédskou rallye.

Fotogalerie

Výrazně zvýšený a změkčený podvozek doplnily úzké pneumatiky se 7 mm dlouhými ocelovými hřeby. Každý plášť měl 197 hrotů.

Na startu se sešli amatéři i tovární týmy. Závodilo se v několika třídách. Jan Kopecký suverénně vyhrál v kategorii novodobých soutěžních speciálů, kde se vedle dalších fabií R5 představilo i nové VW Polo R5. 

Za jeho volantem bojoval vítěz slavného 24 hodin LeMans Romain Dumas. Jan Kopecký vítězstvím v Zell am See otevřel sezonu, ve které by měl obhajovat titul českého rally šampióna.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Najdete na iDNES.cz