VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

  16:50aktualizováno  16:50
Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v pátek večer a pokračuje až do pozdních nočních hodin. Druhá etapa je na programu v sobotu.

Na asfaltové soutěži jako je Rally Šumava lze vybírat mezi dvěma základními typy obutí. Rozdíl je v tvrdosti směsi – rozlišuje se tvrdá a měkká. Čím teplejší počasí, tím tvrdší směs se použije. 

Rally Šumava 2018

Přes 160 ostrých měřených kilometrů ve 14 rychlostních zkouškách čeká na posádky 53. Rallye Šumava Klatovy, která se jede tento pátek a sobotu jako 2. podnik Autoklub mistrovství České republiky v automobilových soutěžích 2018.

V roli největších favoritů nastupují loňští vítězové Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, kteří na své Škodě Fabia R5 povezou startovní číslo 1. V hvězdné konkurenci by jim měli znepříjemňovat život téměř domácí Plzeňáci Václav Pech s Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5, ale velké divadlo slibuje také vedoucí posádka letošního mistrovství Evropy, kterou tvoří ruští Alexejové Lukjaňuk a Arnautov na Fordu Fiesta R5.

Do soutěže je přihlášeno 84 vozů, mezi nimiž hraje prim 18 vozů kategorie R5 – 11 Fabií a 7 Fordů Fiesta.

V českém šampionátu v rally je zastoupeno několik značek, většina týmů ovšem používá pláště značky Michelin, stejně jako v mistrovství světa WRC. Michelin zajišťuje všem týmům na místě profesionální pneuservis. Tovární tým Škoda Motorsport má vedle toho i vlastní.

O tom, jaký typ směsi se nasadí, rozhoduje hlavní inženýr vozu po dohodě s posádkou. Nejdůležitější roli pro volbu závodního obutí hraje vždy počasí. Při stálém počasí je volba jednodušší. Rally Šumava 2018 doprovází nečekaně slunečné počasí, takže se zde nebude konat jindy obvyklá pneumatiková loterie spojená s výběrem optimálního obutí. V minulosti však byly na některých lesních úsecích trati dokonce i zbytky sněhu.

Pneumatiky se mění při každé servisní zastávce. Cena jedné závodní pneumatiky je okolo deseti tisíc korun, životnost při soutěžním tempu je přitom asi sto kilometrů.

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz