Autonovinky týdne: Bezejmenné superferrari a ochutnávka nové fabie

  • 5
Automobilky už nečekají na tradiční akce a představují novinky průběžně celý rok. Ferrari v uplynulém týdnu poodhalilo speciální model, jehož jméno je zatím tajné. Ukázala se i nová fabia a v plné parádě už můžeme obdivovat novou Hondu HR-V.
Škoda Fabia

Škoda Fabia

S maskovanými předprodukčními vozy už jsme jeli, vzhled nové generace fabie je zatím stále obestřen rouškou tajemství. Tu tento týden Škoda lehce poodkryla, když pustila do světa kresby, na nichž jsou tvary mladoboleslavského bestselleru mnohem více patrné než na reálných autech s kamuflážním polepem. 

Nová fabia extrémně narostla, dostane až 150 koní

Už jsme s ní jeli

Na délku má 4,1 metru a rozvor o pět centimetrů delší než před pětadvaceti lety první generace Octavie. Čtěte dále.

Shrňme si proto vše, co zatím víme: nová fabia bude výrazně větší než stávající generace, bude vypadat dynamičtěji, má pečlivě optimalizovanou aerodynamiku a ve svém výrazu nabídne i více osobitosti. Zvětšené rozměry se pozitivně promítnou do prostoru pro cestující i zavazadla (ten naroste o plných 50 litrů), jednou z perliček nové fabie pak budou hlavní LED světlomety a stejnou techniku budou využívat i koncové svítilny. Oficiální odhalení nové Škody Fabia je plánováno na květen.

Honda HR-V

Japonská automobilka představila novou generaci svého malého crossoveru HR-V, přičemž největší novinkou je standardně dodávaná hybridní pohonná jednotka. Ta kombinuje dva elektromotory se zážehovým agregátem 1.5i-VTEC s parametry 131 koní a 253 Nm. Honda si hodně zakládá na chytrém řešení obestavěného prostoru a praktičnosti. Nové HR-V tak nabídne cestujícím vzadu o 35 mm více místa na nohy i tradiční zadní sedadla Magic Seats, která mají sklápěcí sedáky a dovolují tak auto přizpůsobit nejrůznějším požadavkům na přepravu nákladu.

Honda HR-V

Zvenčí pak nová Honda HR-V zaujme ještě sportovnějším postojem, má o 20 mm níže střechu, která se svažuje ve stylu kupé, auto jezdí na 18“ kolech a zároveň je světlá výška o 10 mm větší. Pokud se vám nová hybridní Hodna HR-V líbí, budete muset ještě chvíli vydržet, uvedení na trh je plánováno na začátek roku 2022.

Volkswagen Polo

VW Polo už v roce 2017 narostl do rozměrů „čtyřkového“ Golfu a tím pádem už přesahuje čistě z pozice malého městského auta do oblasti plnohodnotného auta pro osamoceně žijící páry. Tomu také odpovídá posun inovovaného Pola, které dostalo bohatou a velice moderní výbavu. Standardem je například digitální přístrojový štít, multimediální systém je stále připojen k internetu nebo LED světlomety, za příplatek pak dokonce maticové IQ.Light LED. Vůbec poprvé se také ve voze tohoto segmentu použit částečně autonomní systém řízení IQ.Drive Travel Assist, který spojuje prediktivní adaptivní tempomat a asistenty pro udržení vozu v jízdním pruhu. Za ne úplně šťastné řešení naopak lze označit ovládání klimatizace přes displej multimediálního systému. Na výběr budou tři stupně výbavy – Life, Style a R-Line, čtyři nové barvy karoserie, dva nové designy čalounění nebo čtyři nové barvy dekorů v interiéru.

Volkswagen Polo

Hyundai Ioniq 5 zná české ceny

Nový elektrický crossover korejské automobilky bylo představeno už před časem, nyní už ale víme, za kolik si jej budete moci koupit. V Nabídce jsou dvě verze – Eco s kapacitou baterie 58 kWh a Power s kapacitou baterie 73 kWh. K jejich nabíjení je možné využívat rychlonabíječky s výkonem přesahujícím 200 kW. 

Hyundai IONIQ 5

Verze Eco je k dispozici ve výbavách Smart (1 099 990 Kč) a Style (1 269 990 Kč), verzi Power pořídíte za 1 249 990 ve výbavě Smart, za 1 369 990 Kč ve výbavě Style a za dalších 100 000 Kč můžete k výbavě Style přidat další elektromotor a udělat tak z Ioniqu 5 auto s pohonem všech kol. Standardní parametry jsou 218 koní a 350 Nm, verze s pohonem všech kol nabízí 306 koní a mohutných 605 Nm. Noví majitelé budou moci svůj Ioniq 5 během prvního roku nabíjet u vysokovýkonných stanic Ionity za zvýhodněnou sazbu 7,7 Kč/kWh. Představení Hyundaie Ioniq 5 čtěte zde.

Jaguar I-Pace Black

Jaguar I-Pace Black

Pro rok 2021 Jaguar připravil speciální edici svého elektrického crossoveru I-Pace. Ten přináší především bohatší standardní výbavu a pár designových vylepšení. Edice Black je založena na nejvyšší standardní výbava HSE, přidává ovšem paket Black Pack, který zahrnuje černé kryty vnějších zpětných zrcátek, černou masku chladiče i rámeček kolem bočních oken a černé označení na zádi vozu. Také 20“ kola jsou v lesklé černé barvě, zatmavená jsou i skla bočních oken, standardem je i panoramatické střešní okno. I-Pace nově přináší rovněž možnost vzdálené bezdrátové aktualizace softwaru, standardem je výbava systémy AppleCarPlay a Android Auto, které budou brzy k dispozici i bez nutnosti připojení chytrého telefonu kabelem. Zajímavá je i nová aplikace Go I-Pace, po jejím nainstalování umí monitorovat vaše jízdy autem a vypočítat, kolik byste díky I-Pacu mohli ušetřit na pohonných hmotách, kolik z kapacity baterie byste na své jízdy potřebovali nebo kolikrát byste museli nabíjet, než byste se dostali do cíle své cesty.

Limitovaná edice dvanáctiválcového ferrari

Ferrari pustilo do světa první fotky speciálního vozu, jež bude oficiálně představen 5. května. Jedná se o limitovanou edici vycházející z dvanáctiválcového modelu 812 Superfast, posouvá však jeho možnosti na ještě vyšší úroveň. To nejdůležitější se u vozů z Maranella nachází přímo v jejich srdci a toto ferrari není výjimkou, k pohonu slouží nejnovější evoluce atmosférického V12, který při neskutečných 9500 min-1 dává výkon 830 koní, což z ní činí nejvýkonnější motor pro sériové auto, jaký kdy Ferrari vyrobilo. 

Ferrari 812 Superfast V12 Special

Motor využívá nejmodernější materiály, řada klíčových komponentů byla přepracována a použita byla celá řada nových technických řešení. Ruku v ruce s takovým výkonem jde také nemodernější elektronika a asistenční systémy, které zaručí, že si za volantem vozu opravdu užijete. 

Premiéru si v tomto voze odbude nejnovější generace 7.0 systému Side Slip Control, který řídí jízdní dynamiku vozu a nechybí ani řízení všech kol. Nové poznatky se promítly do změn na aerodynamice a celkově jsou vlastnosti vozu dovedeny do extrému, za vše svědčí například nahrazení zadního okna hliníkovým panelem se žebrováním. 

Výrobce proto tvrdí, že nové Ferrari je nejefektivnější model z hlediska aerodynamiky. Jedná se též o první vůz automobilky, který má elektrický posilovač řízení.

Uvnitř zůstává vůz věrný základům 812 Superfast, jen je vše odlehčeno a vypadá sportovněji.

Informace o tom, jak se model jmenuje, kolik bude stát, kolik se vozů vyrobí a kdy se začne prodávat, prozradí Ferrrari až při virtuálním odhalení.

Je to první ze tří aut, jež automobilka plánovala uvést v těchto měsících. Představování nových modelů nezpozdila pandemie covidu-19. Je součástí nedávno zavedené strategie, která má společnosti pomoci zvýšit růst. Příští rok má automobilka představit svůj první sportovně-užitkový vůz (SUV) Purosangue (Plnokrevník). 

Ferrari minulý týden překvapilo oznámením, že v roce 2025 ukáže svůj první elektrický vůz. Až dosud se Ferrari, zejména ústy svého bývalého šéfa Louise Camilleriho, přechodu k elektrickému pohonu bránilo.


Autonovinka roku