Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

  10:50aktualizováno  10:50
Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, deset z nich bude mít čistě elektrický nebo hybridní pohon. Automobilka začne podle aktuálně.cz příští rok prodávat hybridní verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia, u minivozu Citigo bude s příchodem elektrické verze ukončena výroba s benzinovým pohonem.

Škoda na autosalonu v Ženevě za necelé dva týdny představí koncept elektromobilu Vision iV. | foto: ŠKODA

Šéf Škody Auto Bernhard Maier už dříve uvedl, že Škoda Auto utratí do roku 2022 téměř 52 miliard korun za vývoj aut na alternativní pohon. Na březnovém autosalonu v Ženevě představí koncept elektrického SUV, v květnu má v plánu v Bratislavě ukázat inovovanou Škodu Superb s hybridním pohonem, který kombinuje elektrický a spalovací motor.

Elektrické Citigo, jehož výroba v bratislavské továrně Volkswagenu začne letos na podzim, dostane podle aktuálně.cz pohon s bateriemi pro dojezd až 300 kilometrů. Stejný vylepšený elektropohon pak po Citigo dostane i sesterský model Volkswagen e-Up!. S příjezdem elektrického Citiga má také skončit výroba provedení se spalovacím motorem.

Hybridní Superb a elektrické Citigo bude možné v Česku pořídit začátkem ledna 2020, píše aktuálně.cz s odkazem na dokument vydaný Škodou Auto, který nastiňuje harmonogram uvedení hybridních a elektrifikovaných modelů na trh. V říjnu příštího roku se má začít prodávat první elektrické SUV, které zatím nese pracovní název Vision iV a slibuje dojezd až 500 kilometrů. Hybridní Octavia se na trhu objeví příští rok v červnu jako varianta čtvrté generace modelu, premiéru by měla mít na přelomu roku.

Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto

Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto

Škoda přichází na evropský trh s elektromobily a hybridními vozy se zpožděním za výrobci, jako jsou například Tesla, BMW, Toyota, Nissan či Renault. Příčinou je především fakt, že do vývoje elektromobilů se pustil pozdě mateřský Volkswagen. Hospodářské noviny s odkazem na interní zdroj z automobilky píšou, že na hybridním Superbu i elektrickém Citigu bude výrobce tratit desítky tisíc korun. „Zákazník ale nebude chtít akceptovat výrazný nárůst cen. Automobilka tak bude raději dotovat výrobu, než aby platila pokuty,“ cituje deník svůj zdroj.

Skica interiéru konceptu elektromobilu Škoda Vision iV

Skica interiéru konceptu elektromobilu Škoda Vision iV

Škoda chce v druhé půlce následující dekády prodávat dva miliony aut ročně, v loňském roce popáté za sebou dosáhla nového prodejního rekordu. Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v roce 2018 vzrostly o 4,4 % na 1 253 700 vozů (v roce 2017: 1 200 500).

Bernhard Maier pro italský magazín Quattroruote v tomto týdnu prohlásil, že se automobilka rozhodně nechystá pro opuštění naftových motorů. „Ve středních a vyšších segmentech trhu tu diesely budou ještě dlouhou dobu,“ prohlásil a dodal, že z malých aut z důvodu nutnosti přidávat drahé systémy na odlučování škodlivin naftový motor už vymizel, protože by neúměrně zvyšoval cenu vozů. „Z pohledu emisí je diesel stále nejefektivnější spalovací motor. Podle našeho názoru by bez něj nebylo možné splnit nové limity CO2, které v Evropské unii vstoupí v platnost.“ 

Maier prozradil, že podle aktuálních plánů na stěhování výroby příští generace Volkswagenu Passat z německého Emdenu do českých Kvasin (čtěte více) se také počítá s tím, že se tento model bude také vyvíjet v Mladé Boleslavi. „Zatím je v plánu, že nový Passat bude vyvíjen v Česaně (vývojové centrum Škody Auto - pozn. red.),“ prohlásil šéf Škody.

Pokuty by automobilka mohla platit, pokud by překročila limit pro vypouštěné emise u svých nových vozů. Ekologické požadavky nastavila Evropská unie. Evropský parlament schválil od roku 2021 u prodaných nových vozů emisní limit 95 gramů CO2 na kilometr. Za každý gram navíc bude výrobce platit 95 eur, tedy asi 2500 korun, a to u každého prodaného auta. V roce 2017 přitom Škoda podle údajů analytické firmy JATO Dynamics měla v Evropě průměrné emise 115,9 gramu na kilometr.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

VIDEO Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

VIDEO Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch...

Češi jsou ochotní o provozu svého auta hodně „vyslepičit“

Ilustrační snímek

Přes šedesát procent Čechů připouští, že si koupí elektromobil. Úvahy se ale s realitou rozcházejí.

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Seat je mazánkem VW, vyvine nový elektrovůz. Škoda zaspí, nebo vyhraje

Seat el-Born

Před pár lety to vypadalo, že se koncern VW své španělské značky buď zbaví, nebo ji zavře....

Škoda pouští elektromobily Citigo E-Pilot do testovacího provozu

Škoda E-PILOT

VIDEO Škoda zahajuje pilotní projekt elektromobility v České republice. Vybraní zákazníci budou testovat...

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Veleúspěšnou fabii pro rally vylepšili. Premiéra je v Českém Krumlově

Nová Škoda Fabia R5 v testovacích jízdách

Za uplynulé čtyři sezony se Škoda Fabia R5 stala nejúspěšnějším rallyovým vozem kategorie WRC 2 a kromě tří světových...

V Británii vzrůstá agresivita za volantem, v Česku na to důkazy nejsou

Ilustrační snímek

Ve Velké Británii přibývá agresivních řidičů, skoro čtvrtina v průzkumu přiznala, že se za volantem s někým pohádala. V...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz