Škoda Citigoe iV | foto: Škoda Auto

Elektromobil, co dává smysl. O citigo je v bazaru rvačka, vůbec nezlevňuje

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Malé citigo není první elektrická škodovka, ale je to první takové auto, které se dostalo na trh. Určitě si někteří pamatujete na experimentální elektrické octavie ještě založené na modelu druhé generace, které se před lety objevily na silnicích a v některých redakčních testech jako zajímavost.

Koncern Volkswagen s elektrifikací začal nejprve tak, že upravil existující modely původně vyvinuté pro konvenční pohony se spalovacími motory. Za připomenutí stojí třeba elektrický model Golf (existoval i plug-in hybrid) a právě trojice malých aut VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Až nová generace elektromobilů Volkswagen ID nebo Škoda Enyaq jsou vozy, které byly od základu vyvíjené pro zástavbu elektrického pohonu.

Elektrické citigo, které přišlo na trh na jaře roku 2019 (tedy zhruba sedm let po uvedení modelu), se tak od konvenční verze s motorem 1.0 MPI moc neliší. Vpředu je systém přenosu výkonu z elektromotoru na přední kola přes jednostupňovou převodovku, baterie jsou uložené pod podlahou. Zajímavé je, že elektrické citigo si zachovává praktičnost, dobře využitý vnitřní prostor standardního modelu a žádné ústupky se tu nekonají. Konektor pro nabíjení je pak umístěn v místě, kde má obyčejné auto víčko nádrže.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil