- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda Citigoe iV | foto: Škoda Auto
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Koncern Volkswagen s elektrifikací začal nejprve tak, že upravil existující modely původně vyvinuté pro konvenční pohony se spalovacími motory. Za připomenutí stojí třeba elektrický model Golf (existoval i plug-in hybrid) a právě trojice malých aut VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Až nová generace elektromobilů Volkswagen ID nebo Škoda Enyaq jsou vozy, které byly od základu vyvíjené pro zástavbu elektrického pohonu.
Elektrické citigo, které přišlo na trh na jaře roku 2019 (tedy zhruba sedm let po uvedení modelu), se tak od konvenční verze s motorem 1.0 MPI moc neliší. Vpředu je systém přenosu výkonu z elektromotoru na přední kola přes jednostupňovou převodovku, baterie jsou uložené pod podlahou. Zajímavé je, že elektrické citigo si zachovává praktičnost, dobře využitý vnitřní prostor standardního modelu a žádné ústupky se tu nekonají. Konektor pro nabíjení je pak umístěn v místě, kde má obyčejné auto víčko nádrže.
Připojte se ještě dnes a získejte: