Elektromobily MG ZS před cestou do Evropy

Elektromobily MG ZS před cestou do Evropy | foto: SAIC

Evropu mají zaplavit čínské elektromobily, právě dorazily

  • 288
V úterý 24. listopadu ve čtyři hodiny odpoledne zakotvila v anglickém Bristolu první přímá lodní linka pro dovoz elektrických automobilů do Evropy. Loď s názvem „SAIC Anji Phoenix“ o celkové délce 176 metrů zvládla cestu z Šanghaje za měsíc, a zkrátila tak obvyklou cestu čínských automobilů SAIC na evropské trhy o týden.

Z Bristolu loď odpluje do Belgie, kde vyloží zbytek nákladu a naloží evropské vozy určené pro čínský trh.

Před zavedením této trasy musely lodě s automobily po cestě zastavovat v několika přístavech a složité bylo i nakládání a vykládání. Nákladní loď SAIC Anji Phoenix je upravená pro přímé najíždění a sjíždění přepravovaných automobilů, kterých se na palubu při jedné cestě vejde až 4 300. Loď je registrovaná v Hongkongu, je ale provozovaná přímo automobilovým koncernem SAIC se základnou v Šanghaji.

RORO loď

SAIC Anji Phoenix je loď typu RORO

Roll-on/roll-off loď (také RORO loď nebo ro-ro loď) je druh nákladní lodě určený pro přepravu kolových vozidel (jako jsou auta, nákladní automobily, tahače s návěsy nebo vagóny), které na loď najíždí (roll-on) a vyjíždí (roll-off) po vlastní ose.

zdroj: wikipedia

V anglickém Bristolu a následně v belgickém Zeebrugge z útrob lodi vyjede prvních osmnáct set vozů SAIC NEV, což je zkratka pro vozy New Energy Vehicle. Podle čínského koncernu je na trhu i přes současnou složitou pandemickou situaci obrovská poptávka po cenově dostupných elektrických automobilech, zejména pak v Nizozemsku, Belgii a Norsku. „V minulosti byl podíl exportu do Evropy poměrně malý. Nyní ale prodeje výrazně rostou, proto jsme se rozhodli spustit vlastní lodní přepravu, a tím ještě zvýšit konkurenceschopnost našich vozů na místním trhu,“ řekl Yu De, ředitel mezinárodního prodeje SAIC.

Jen za prvních devět měsíců roku 2020 exportoval koncern SAIC Motor před 221 tisíc vozidel, což je celá jedna třetina vývozu čínských automobilů za moře. Právě s Evropou má koncern velké plány, protože trh je zde stále poměrně nezaplněný. „Ve vyspělých trzích, jako je Evropa, pro nás slouží elektrické automobily jako vstupenka na trh díky naší konkurenceschopnosti. Na těchto trzích se soustřeďujeme na inteligentní vozidla s vyspělou konektivitou,“ dodal Yu De.

SAIC je partnerem v joint-venture podniku s Volkswagenem a v Šanghaji se již od roku 2007 podílí i na výrobě škodovek pro místní trh. Do roku 2025 má v plánu exportovat milion vozidel, z toho 100 tisíc vozů svých vlastních značek právě do Evropy. 

SAIC v současné době prodává vozidla ve více než 10 evropských zemích, největšími odbytišti jsou Spojené království a Francie. Do koncernu SAIC patří bývalá britská značka MG, která se dnes v čínských rukách zaměřila na výrobu elektroaut. VW a SAIC mají od letošního podzimu podepsanou takzvanou sdružovací dohodu, která sníží průměrné flotilové emise německé společnosti (více čtěte zde).

Asi nejznámějším modelem koncernu SAIC prodávaným v Evropě je crossover MG HS, který využívá hybridní pohon s kombinací benzínového čtyřválce 1,5 nebo 2,0 l a elektomotoru 90 kW. Celkový výsledný výkon provedení s menším motorem je 190 kW a dojezd čistě na elektřinu 51 km. Zajímavostí je kombinace šestistupňového automatu a přídavné čtyřstupňové převodovky u elektromotoru. 


Elektromobil