Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychlokurz smyku: sníh zasypává Česko, naučte se na něm jezdit

Sníh se valí na Česko. Nejvíc zatápí tradičně řidičům. Kamiony se zaseknou v kopcích, osobáky dokloužou ke karambolům. Recept, jak dojet, je jednoduchý: rozvážná jízda, opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád na spojce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

B_B_Lobo

6. 1. 2012 22:36
nejlepsi rada

kdo si na jizdu za stizenuch podminek netroufa a nema zkusenosti, nemel by vyjizdet a precenovat se. komplikuje tim dopravu jinym. ja vim ze nekde se to naucit musi, ale na to jsou jina mista nez dalnice, silnice v plnem provozu nebo horske cesty.

ps: ti co jezi v zime s prednim nahonem jsou jednak velice ochuzeni o skutecne obratnou a zabavnou jizdu, a druhak ochuzeni o mnoho korekcnich moznosti pri zimni snehove nadilce.

ps2: fck the ESP!

0 0
možnosti
LF

Fungy

10. 1. 2012 23:50
Re: nejlepsi rada

kazdy nechce aby ho nekdo v zime tlacil do kopce, ale chce treba i jezdit do prace atd..

0 0
možnosti
H

Highdriver

5. 1. 2012 21:48
Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

Nás vzal instruktor na první jízdu skup. B na zasněžený a zledovatělý cvičák, přikázal dělat osmičky a tahal nám nepravidelně za ruční brzdu. Chtěli jsme mu tehdy za to do kafe nasypat jed, ale teď bych mu za to koupil pytel pravé jamajské Blue Mountain kávy :))

3 0
možnosti
LR

radik

5. 1. 2012 22:12
Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

R^ dobrá metoda... ale při smyku přední nápravy ti to co ses při tomhle naučil moc nepomůže...

0 0
možnosti
MK

kluvi

5. 1. 2012 21:32
ESP

Osobne mám silné presvedčenie že keď máte ESP, tak na spojku treba zabudnúť.

Mňa to totiž pekne vypieklo. Leto,diaľnica,priemerný dážď, rovný úsek130km/h, tempomat a

ESP, predný náhon. Keď som sa POZVOLNA vracal z L do P pruhu tak ma zacal predbiehat zadok L stranou.  Tak som podla pouciek vyslapol spojku, nebrzdil a korigoval volantom. Lenze zadok pomaly prekmitol na opacnu (L) stranu a pokracoval v predbiehani. Skoncilo to smykom o 180 stupnov, takze som skoro 130 cuval po dialnici a blizila sa zatacka. Zachranil ma vyjazd z benzinky, takze som preletel cez travnaty pas (nebrzdit), daco ubrzdil na výjazde a potom bol náraz zadkom do svodidiel vcelku prijateľný.

Asi to bol aquaplaning na zadné kolesá (nižší dezén).  ESP sa evidentne nechytilo a to bolo casu dost. Ani si nevybavujem, zeby som citil hrkanie od ESP.

Keby bola zopnutá spojka a mierne som pridal plyn, tak sa nic nestane... Takze sa teraz snazim oducit sa mackat spojku ale len skusit trafit optimalny plyn.

0 0
možnosti
R

Rambo-x

5. 1. 2012 21:56
Re: ESP

Jednou se mi stala podobná věc,sice jsem nejel v autě s ESP(škoda 120)ale vím že aquapleining je pěkně zákeřná věc,byla obrovská průtrž mračen,bouřka,stěrače to sotva stíhaly na dvojku..takže jsem nezaregistroval že přes silnici teče mohutná stružka a dole v dolince hlubší kalužina,skoro to nebylo vidět,tak jsem do toho tak 90-95km/h vlítnul,najednou jsem cítil že mě utíká záď,tak jsem lehce natočil volant proti směru pohybu zádě,v té chvíli se auto přetočilo zádí na opačnou stranu a už jsem letěl do hodin,naštěstí jsem se jen párkrát otočil,nejelo žádné auto a zůstal jsem na silnici opravdu jen tak tak,spíš jen díky náhodě,to auto bylo naprosto neovladatelný..ale byl to poučný zážitek,že v silném dešti se má zpomalit,a že s autem s motorem v zadu a těžkou zádí,se musí na kluzkém povrchu opatrněji než na auta s předním náhonem......nj,měsíc po řidičáku,věděl jsem ho*no,trochu jsem i machroval a málem se to nevyplatilo,měl jsem tu dobu 14 dní první auto

0 0
možnosti
D

dvakratzabanovanylajos

5. 1. 2012 20:32
lepsi nez cist tyhle blaboly

je vzit auto a vyrazit na prvni zasnezeny parkoviste trochu procvicit chovani svoje a auta ve smyku. diky tomu si budete snih na silnici uzivat, ne se ho bat.

3 0
možnosti
J

jan.banos

5. 1. 2012 20:50
Re: lepsi nez cist tyhle blaboly

parkoviště je lepší než nic, ale vyzkoušet si to v reálu při vyšší rychlosti než na parkovišti, je o něčem jiném. leč vhodných míst na takové vyzkoušení, kde je bezpečná úniková zóna bez příkopy, stromů, ... moc není.

0 0
možnosti
P

pikacu

5. 1. 2012 19:09
namraza

v polovine listopadu v cca 5.30 si tak jedu po dalnici, uz cca 10 minut, najednou jsem videl, ze kara nejak neposloucha, ze se nataci, ze se otacim a mirim na svodildla, od kterych jsem se odrazil napric silnici a zabrzdil jsem o svodidla na druhe strane. mel jsem stesti, ze kolem me nic nejelo. to auto bylo naprosto neovladatelny;-O

0 0
možnosti
JB

OrpheusF1

5. 1. 2012 22:34
Re: namraza

namraza je svine

0 0
možnosti
JV

Vaanek

5. 1. 2012 17:16
Motor se odpojí od převodovky?!

Pomůžeme si sešlápnutím spojky, která odpojí motor od převodovky ...

Když se odpojí motor od převodovky, tak co vypadne pod vozidlo dřív - motor nebo převodovka, potom by to ale brzdilo i na ledu.

Sešlápnutím spojky se krátkodobě přeruší přenos kroutícího (točivého) momentu mezi motorem a převodovkou.

1 0
možnosti
MK

kluvi

5. 1. 2012 21:34
Re: Motor se odpojí od převodovky?!

Konečne tu máme špecialistu na spoj medzi motorom a prevodovkou?

2 0
možnosti
B

bukovski

5. 1. 2012 16:18
Přednost jízdy do kopce

by mělo být nějak vyřešeno i dopravním značením. Bohužel je u nás spousta tupých řidičů, co tohle pravidlo do hlavy nedostanou.

0 0
možnosti
RM

Qíteček

5. 1. 2012 16:45
Re: Přednost jízdy do kopce

Máme málo přeznačkováno?

1 0
možnosti
SR

Kuk na strejdu

5. 1. 2012 16:16
Pan Dvořák má automat bez neutrálu?

V autě s automatickou převodovkou je to horší. Když to v zatáčce začne klouzat, nedá se dělat skoro nic.

Nevím, co dělám blbě, ale každé moje auto s automatem mělo polohu "N", která fungovala stejně jako zařazení neutrálu s manuálem - požadované odpojení náhodu na kola od motoru. Dodávám, že pouze pustit plyn nestačí, protože HDM určité síly přenáší pořád. A pro detailisy, zařazení "N" za jízdy měl každý můj automat povoleno.

No, hlavně že tu někdo dává "rychlokurz".

0 0
možnosti
T

tdvorak

5. 1. 2012 16:31
Re: Pan Dvořák má automat bez neutrálu?

A je zařazení neutrálu podobně rychlé jako sešlápnutí spojky? Nemyslím ani tak technicky, jako spíš jestli to člověk v tom zlomku sekundy má šanci stihnout...

0 0
možnosti
JS

sCZECH

5. 1. 2012 15:55
...

jeste bych dodal, kdyz vam to klouze z kopce, je tam zatacka a nic nepomaha a jedete rovne, zkuste trochu plynu  s koly smerem do zatacky, uz me to jednou zachranilo

2 0
možnosti
JS

sCZECH

5. 1. 2012 15:55
Re: ...

*nejednou

1 0
možnosti
R

Rambo-x

5. 1. 2012 15:54
Já mám lepší nápad

Před zatáčkou přidat plyn na podlahu,v ní šlápnout na brzdu na plno,samozřejmě deaktivovat systém ABS a podobný sra**ky rozmlácením příslušné pojistky,co nejprudší pohyby volantu,u aut se zadním pohonem kdyžtak v zatáčce pomáhá přidat plyn k podlaze a volant natočit po směru rotace zádi,pak se smyk určitě zvládne;-D;-Dznám z vlastní zkušenosti,vždycky jsem dojel;-D:-P

*********Hlavní je nebejt překvapený z toho že v česku padá sníh,to je fakt kolikrát trapný ty řidičkský nápokusy když napadne první sníh nebo nedejbože náledí,ty zástupy lidí napadaných ve škarpě jsou trapný**************

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...