Diskuze

Euro 7 se nedá stihnout, auta zdraží, vysvětluje šéf VW dohlížející na Škodu

Thomas Schäfer je jedním z nejhlasitějších kritiků chystané emisní normy Euro 7. V připravované podobě se na ni autoprůmysl podle vysoce postaveného manažera nemůže stihnout připravit, nejbolestivěji zasáhne malá auta, u kterých jsou zákazníci citliví na cenu. Budoucnost je v elektromobilitě, říká v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

S blížícím se rokem 2035 jasně vidím budoucnost - z Česka se stane největší světový veteran car club :-D

0 0
možnosti
JM

Pobavilo mne, že jako top manažer má omezený pohled na věc... Upnul se k elektromobilitě, řeší jak sehnat suroviny na výrobu baterií a udělat je levněji ... OK ale proč se nezajímá jak to bude s nabíjecí infrastrukturou a zda bude k dispozici dostatek energie když se staré "špinavé" elektrárny zavírají a nové nestaví... A zda a jak trh BEV pro jejich omezení příjme. Zatím ty prodeje nějak raketově nerostou... A bez dotací si to auto koupí jen pár lidí, aby se mohli pochlubit jak jsou in... Ale chápu ho, mnohem větší problém který řeší je Euro7. To je zelené chucpe pro celý automobilový průmysl... Jeho jediný význam vidím, že způsobí rychlý kolaps trhu s objemovými vozy což je lepší než jeho pomalá smrt s BEV . Lidé se pak snad už probudí až pochopí, že období osobní mobility, kdy si každý mohl dovolit dostupné vlastní auto končí...

0 0
možnosti
Foto

Řekl bych, že budoucnost není v elektromobilytě, ale v autech z Číny. Číňané si mohou dovolit být až o třetinu levnější a EU s tím nic nenadělá.

0 0
možnosti
JL

EU s tím nic nenadělá??? Jsi sem teď spadl z Marsu nebo je to vtip? Když bude EU chtít, tak ty auta budou klidně dražší než naše, na to nástroje maj.

0 0
možnosti
LV

L25e85o17š 63V48a89c27e51k

16. 3. 2023 18:11

Můžete si za to všechno sami, volíte Evrohujery z ANODS a doplatite na to.

0 0
možnosti
JL
Foto

Když to nejde stihnout, tak to nestihnou, zastaví výrobu a až se to bude dát stihnout, tak zas začnou dělat auta podle nový normy

0 0
možnosti
PK

Nebo taky nezačnou, zaniknou stovky navázaných firem a propustí se tisíce lidí. A zaplatíme to všichni.

1 0
možnosti
JB

Kdyby eurověrchuška byla co k čemu, zakáže, zreguluje a zruší fyzikální zákony. Rázem by bylo po problémech.

0 0
možnosti
Foto

Ty bys chtěl, aby si každej dělal co by chtěl a EU chce opak

0 0
možnosti
VT

Jednou se prinos EU bude srovnavat s kulturni revoluci v Cine.

11 0
možnosti
Foto

Když se všude na světě zpřísňují normy, tak to dělá i EU a to že to nemůžeš pochopit na tom nic změnit nemůže

1 0
možnosti
PP

Všechny ty blbosti co EU nutí výrobce strkat do aut i mnohé Euronormy jsou v konečném důsledku kontraproduktivní.

Auta za poledních 20 let neuvěřitelně nakynula jak rozměry tak hlavně váhou.

Máme sice dokonalejší motory, ale auta která pohání mají o půl tuny víc jak jejich starší předchůdci takže reálná úspora paliva není nikterak extrémní.

Požadavky na nesmyslnou výbavu a nesplnitelné Euro 7 jen dále prohloubí současný stav kde vozové parky v EU stárnou. Místo nabídky levných vozů s jednoduchou konstrukcí zde máme drahé a složité auta. Takže lidé drží v provozu staré vraky čímž se reálné emise snižují méně než když by se stále daly pořídit levné a jednoduché auta.

15 1
možnosti
RH

V jednoduchosti je síla. Kdysi jsem měl Citroena AX 1,4D. S tím autem se už před dvaceti lety nechalo v pohodě jezdit na krátké vzdálenosti do 4 litrů, cesta na dovolenou průměr za 3,3 litrů. A to v tom autě byl koncepčně starý motor, nepřímé vstřikování. Taky ale je pravda, že pneumatiky to mělo 155/70/13, hmotnost nula nula nic. Dnes Fabie na 16, metráky hmotnosti kvůli bezpečnosti a výbavě navíc. Tak si někdy říkám za kolik by ten Citrouš dokázal jezdit kdyby dostal třeba to 1,4 HDI a zůstal zbytek auta jak byl. Jo, byl to výbavově holomráz - taky se tam nemělo co rozbít a člověk nebyl finančním otrokem toho auta.

1 0
možnosti