- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to stejné jako když si koupíte nejlepsi BMW a neděláte údržbu . Jak dlouho asi vydrží kdyz nemění te olej a kapaliny. Moc asi ne a konstrukce toho auta je perfektní.
Lepší příklad je podle mě Renault Laguna II. Supermoderní auto plné vychytávek, ale pokud se s ním vyloženě nepipláte (a nemusíte jej ani moc zanedbávat), tak vám klekne.
Každá stavba je unikátní, přestože existují obecné postupy. Nicméně co je nejdůležitější tak jsou výpočty podle soudobé metodiky a normy. Ten most je zcela jistě splnil.
Nicméně se podceňuje údržba a to nejen u nás, ale všude. Zdá se, že politický systém kdy jsou zvoleni poslanci z lidu nefunguje, protože se ztrácí přímá zodpovědnost.
Když král nebo císař postavil most nebo cokoliv jiného, tak stavěl dle uvážení svých stavitelů, bez blokování nebo kompromisů ekologů atd. Taky stavěl za své a věděl, že když to bude muset strhnout a nebo to spadne, bude muset stavět za své znovu.
I komunisti měli u každého mostu údržbáře, kteří pravidelně odstraňovali rez a promazávali ložiska na distančních válcích (či jak se to jmenuje). Jenže přišla nová doba a všechno co se týká jenom trochu plánování se zatratilo, a žijeme ode zdi ke zdi. Tu dobu nechci vrátit, ale obecné principy jsou nepřekonané.
za komunistů se ten údržbář ráno opil za peníze, které dostal z prodeje oleje a barvy na údržbu mostu
V sobotních LN byl krásný článek na toto téma a obsahoval tyto věty: "Každý jouda, co se válel týden na pláže v Bibione teď ví a vyjadřuje se, jak to v Itálii chodí". ......mi, kteří 200 kilometrů dálnice opravujeme 10 let....".
Jinak zde je, jak ŔSD "staví" dálnici z Brna do Vídně.
Na hlavním tahu do Vídně, na mostě přes hráz vodní nádrže Nové Mlýny byly instalovány semafory a zaveden kyvadlový provoz. Někdy se říká, že Češi jsou pouze Rakušáci, kteří se nenaučili německy. Ne, jsme horší než Afričané.
Krásné, ale nevydrží, ale to je snad u mostu zásadní požadavek.
Krásné, ale moc nevydrží... Tak by se dala charakterizovat většina produkce Itálie.
V sobotních LN byl krásný článek na toto téma a obsahoval tyto věty: "Každý jouda, co se válel týden na pláže v Bibione teď ví a vyjadřuje se, jak to v Itálii chodí". ......mi, kteří 200 kilometrů dálnice opravujeme 10 let....".
Pořád je Itálie (nad Římem) daleko před námi.
Stálo to tam 50 let. To není chyba architekta.
Ano, návrh možná nebyl ideální, údržba drahá a komplikovaná... Ale že to spadlo, to je problém zanedbané údržby.
Je to cena z krásu - když udělám konstrukci subtilní a krásnou, holt nevydrží tak dlouho jako tlustý betonový "bunkr"
Buď se to mělo opravit, nebo zbořit a nahradit
Politik ale vidí okamžitý úspěch v horizontu volebního období. Nebude rekonstruovat most který mu (snad) za jeho působení ještě nespadne, raději postaví nové hřiště a nové lavičky v parku. To je víc vidět a jsou za to politické hody.
Nevím, za co máte mínusy. Jediné, co se dalo po architektovi požadovat bylo odškodné za náročnou údržbu, po dodavateli případně chybu v popisu nutné údržby (předpisy pro údržbu jsou součástí dodávky), nebo je odpovědnost na provozovateli nebo jeho pověřené firmě, která nutnou a předepsanou údržbu neprováděla.
Beton je nádherný materiál. Škoda, že Karlův most je z šutrů.
A stejně tak se divím všem absolventům Stavebních fakult, že preferují cihly.
Narozdíl od architektů - těm se beton velmi líbí
Ono se neví, že Karlův most spadl mnohokrát, poprvé nedlouho po dostavbě.
Tohle je klasika, prumerny vek dopravnich staveb jsou desetileti, od projektu bezne ubehlo 50 a vice roku. V te dobe si tezko mohl nekdo predtavit jak bude vypadat silnicni doprava v soucasne dobe. O jake pujde objemy a jake bude zatizeni vozidel. K tomu zmeny klimatu prinesejici vets a vetsi extremy, kysele deste a podobne. Vse doplneno obecnou snahou usetrit na provozu jak to jde. A pak to takhle doapda. Jen mimimum staveb se kaci k zemi proto, ze byly od zacatku spatne navrzeny, mnohem casteji je to vysledek prekroceni navrhovych parametru konstrukci, opakovane pretezovani a zanedbana udrzba a kontrola..
Tam je ještě navíc ve vzduchu mořská voda.
Hon na viníky pokračuje. Hlavně ať se to neobrátí směrem k politikům - ty přece jen věděli že to nespadne.
Mrtvi uz se branit nemohou, takze ano, vsechnna vina pada na architekta, a ne na ty, co to meli kontrolovat a opravovat.
Jednoduchá cesta pro jednoduché lidi. Otázkou je, jak náročné na udržbu to je a zda to vůbec udrzovatelne bylo.