Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Renault Fluence: ležérní oblek

  17:16
Automobilový svět ještě ani pořádně nevstřebal novinku Renaultu v podobě nového auta pro celý svět - Dacia Logan a Francouzi už přicházejí s další lahůdkou. Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Vzpomínáte na fuego?

Stejně jako počátkem 80. let nesplňovalo čtyřmístné kupé Renault Fuego klasické představy o tom, jak má vypadat auto své kategorie (natruc všem vyznavačům klasiky ještě v roce 1983 dostalo  pod kapotu turbodiesel a stalo se tak pravděpodobně prvním podobně zaměřeným autem, které spalovalo naftu), tak i dnes nenechávají osobité a netradiční tvary moderních Renaultů nikoho chladným - ať už v pozitivním, či negativním slova smyslu. 

Studie fluence, která by si výrobu bezesporu zasloužila, by mohla na fuego důstojně navázat.

Jen vystartovat

Nekonečně dlouhá příď s přimhouřenýma kočičíma očima světel, která vidí za roh (natáčejí se společně s koly), namísto mřížky chladiče velké výdechy po obou stranách masky a uprostřed trůnící logo značky... šéfdesignér Renaultu Patrick Le Quément vyučuje, jak má vypadat agresivní a zároveň čistý design.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje. Svaly boků, ukrývající obrovská dvaadvacetipalcová kola, jsou zvýrazněny horizontálními plochami. Souhra křivek, ploch a oblin vrcholí uprostřed, kde zadní sklo vytváří protáhlý "nos".  Proporce dotahují podlouhlá světla a uprostřed zasazená dvojitá koncovka výfuku.

Protáhlý "čumák" je vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a kola. Za téměř vodorovnou plochou kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině. Na tu pak navazuje krátká oblá záď ve které se všechny křivky, měkce probíhající celou délkou karoserie, seběhnou.

Co na tom, že se fluence zboku lehce podobá Nissanu 350Z, vše přece zůstává v rodině. Od sportovního sporťáku sbratřené automobilky, si studie nevypůjčila jen myšlenku, ale i motor.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Fuego mělo kdysi pod kapotou turbodiesel, i fluence musí mít "něco extra": 365 Nm kroutícího momentu přenáší šestistupňová automatická převodovka na přední (!?) kola.

Studie, kterou se Renault  pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování. Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže. Kufr se chlubí tím nejzajímavějším na celém voze. Jeho víko se totiž, po zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak se posune šikmo-vzhuru nad střechu vozu. Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, sportovní kupé... že by předávání štafety? 

Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje.

Profil fluence má stejné proporce, které čekáme u sportovního vozu.

Protáhlý "čumák" vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a 22 palcová kola. Po téměř vodorovné ploše kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování.

Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Studie, kterou se Renault pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, je 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže.

Zavazadlový prostor ukrývá to nejzajímavější na celém voze. Víko kufru se totiž, při zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak, posune se šikmo-vzhuru nad střechu vozu.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, spotovní kupé... že by předávání štafety?

Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...