- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Určitě je tato vize jedna z těch povedenějších. Nemám pocit, že by bylo výhodné jeden modul zdržovat u zákazníka než dorazí. Nicméně rozhodně bude oblíbený systém, který dokáže flexibilně měnit adresu nebo čas dodání podle toho kde se adresát nachází. A to bych viděl jako největší přínos.
Co se parkování týče vše je jen otázkou velikosti a rezervace míst. Ostatně pro lepší představu bych možná nemluvil moc o doručování dopisů, ale spíše o pojízdné poštovní schránce, která dopisy nejen přijímá, ale i vydává.
To by mohlo fungovat. Tedy pokud každé auto (vagón) poveze pouze 1 balík.
A TO SE VYPLATÍ !
Další věc podle motta: Když už je to technologická a logistická blbost, tak tomu aspoň dáme "futuristický" tvar, aby to zaujmulo aspoň někoho. Mimochodem ty dekly kol se svou spodní hranou asi 2 cm nad silnicí jsou opravdu funkční na reálné silnice s nerovnostmi a dírami.
Ad fotka 3: jak se zabezpečí, že si adresát vezme jenom svou krabici a ne 10 dalších, které mu nepatří?
Už to vidím v naší jednosměrné ulici, kde se parkuje po obou stranách. Zastaví mi tam vláček a řidiči za odstaveným modulem budou mít to štěstí a budou moci za ním hodinu stát a čekat, až si vyzvednu balík. Ti budou moci aspoň vycouvat, ale ti parkující vedle vláčku budou moci akorát sedět v autě a čekat, až modul odjede.
Je to takové scifi, přitom by stačilo jen zdokonalit systém, co má třeba DPD. V emailu o doručování zásilky vám dají odkaz do aplikace, kde můžete sledovat kurýra online a kolik doručovacích adres má před sebou. Z toho můžete o něco lépe odhadnout čas doručení. Kdyby toto vylepšili, tak by to bylo skoro dokonalé.
Včera mi něco doručovali. Zobrazit polohu nebylo možné, hlásilo to chybu. A když jsem tam napsal telefonní číslo, na které se má volat, tak se to k tomu doručovateli nedostalo
A to ty dodávky během čekání nebudou chybět někde jinde?
Přesně to mě taky hned napadlo. Když někde bude stát třeba 2 hodiny a čekat, tak se opozdí zase pro dalšího zákazníka. Těžko čekat, že v tý plechový krabici bude jen zásilka pro toho konkrétního člověka.
Tak dodávku lidského kurýra, který blbě zaparkuje (protože lepší místo není) a bude blokovat/omezovat dopravu jednotky minut, nahradí blbě zaparkovaný modul (protože lepší místo není) a bude blokovat/omezovat dopravu třeba dvě hodiny - geniální nápad.
" reálném čase lze upravovat trasu podle potřeby," takze se nic nemeni na tom, ze balik ne vzdy dorazi k adresatovi v predpokladany cas. Vlastne v tom nevidim zadnou podstatnou prinosnou myslenku.
Někdo třeba zavolá, že dnes není doma nebo objednavatel zavolá, že spletl zásilku, ať to adresátovi nevozíme. Nebo z depa zavolají ať vyzvedneme ještě to a to. Nic co by teď nemusel řešit lidský kurýr. Jak píšete, žádný rozdíl mezi robotem a současným systémem.