Rozsáhlý požár, který vypukl v Žebráku na Berounsku v pondělí, likvidovali hasiči 50 hodin. Podle policie způsobil škodu 1,8 miliardy korun, příčiny nyní vyšetřovatelé zjišťují.
„Můžeme potvrdit, že požár výrobních a skladovacích prostor u jednoho z našich dodavatelů ovlivní náš výrobní plán. V tuto chvíli nejsme schopni odhadnout celkový dopad. Všem našim zaměstnancům a dodavatelům jsme sdíleli aktuální informace. V tuto chvíli nebudeme situaci dále komentovat,“ uvedl koncem uplynulého týdne Paroubek.
OBRAZEM: Po hale v Žebráku zůstaly jen trosky, zřícenou konstrukci rozebírají |
V kolínské automobilce v sobotu skončila pravidelná čtrnáctidenní hromadná dovolená. Automobilka ji využila na preventivní údržbu a instalaci nových zařízení a robotů v odděleních výroby karoserií, lakovny a finální montáže. „V automatizaci jsme investovali například v oddělení lisovny, kde jsme instalovali automatické paletování dílů,“ uvedl mluvčí. Investice jsou v milionech korun.
Kolínská automobilka produkuje denně zhruba 1 000 aut. Loni zvýšila po dvou slabších letech výrobu zhruba o čtvrtinu, vyrobila přes 202 000 vozů. Letošní plán byl ještě vyšší, ale kvůli nedostatku některých komponentů byla výroba v závodu v březnu omezená a v únoru z linek nová auta nesjížděla vůbec. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením zhruba 25 000 aut. Automobilka zaměstnává v Kolíně přes 3 500 lidí.
Novares v Žebráku podle informací iDNES.cz vyráběl plastové díly především pro BMW. Část produkce byla kromě Toyoty určena i pro jiné automobilky, Škoda Auto díly z Žebráku neodebírala. Automobilky v regionu ovšem nyní sledují, jak se Novares s výpadkem produkce popasuje, musel totiž přeskupit a přeplánovat výrobu, což ovšem může znamenat druhotně potíže i pro značky, které díly přímo z Žebráku neodebíraly.
Automobilky mají pro tyto případy připravené krizové plány a snaží se rozprostřít produkci komponentů mezi více dodavatelů, aby případná závislost na jediném unikátním dodavateli při problémech zastavila výrobu.