Na jedno se němečtí dodavatelé v automobilovém průmyslu mohli vždycky spolehnout: A sice, že jejich nejdůležitější odběratelé jsou, co se technologií týče, na špičkové úrovni. Ať už šlo o ABS nebo o elektronické řízení motoru, vždy byly BMW, Mercedes a koncern VW mezi prvními v branži. Jenže tyhle doby už zjevně pominuly.
VW v Číně shání techniku pro elektromobily, nově jedná s dravým start-upem |
„Čínské automobilky se neuvěřitelně rychle rozvíjejí, zároveň jsou extrémně zdatné v technologiích a zavádějí je dříve než ostatní,“ uvedl v rozhovoru pro německý deník Handelsblatt člen představenstva ZF Stephan von Schuckmann. Co mnozí v automobilovém průmyslu považují za hrozbu, představuje pro manažera ZF příležitost: „Už dnes realizujeme velké množství našich nových vývojových projektů nejprve v Číně a teprve potom v Evropě.“