- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pořád ale myslím platí, že zimní obutí je POVINNÉ od listopadu jen v případě, že je na silnici sníh anebo led... ... Pokud svítí slunce a silnice je krásně suchá (anebo je sice mokrá, ale po teplém deštíčku) , tak i při -5 oC vás policajti nechají na pokoji...
předseda Společenstva vulkanizérů
Karbonizujte koksohydráty! Termujte nukleáty! Akcelerujte moderáty! Ohřejte mi párek!
souhlas.
Ráno tepleji než dubnu a často i než v květnu
Odpoledne + 20
Jen k těm ráfkům. Lité oproti plechovým jsou lehčí, méně se kroutí, v zimě jsou křehčí a hůře se opravují.
dle mě nekvalitní ALU v soli trpí a obecně jsou ALU dražší než plechy, tak se lidem nechce kupovat dvě sady ALU.
Sám mám jedny ALU na zimu, druhý na léto. žádné stopy po soli nejsou
Dnes mám v 10 hod. pokřiveného času, tedy v 9 ráno 15 st. a slunečno. Hurá měnit na zimní gumy, když nám to odborníci typu Humla radí.
no je fajn ,že si odborník myslí ,že mám přezout ,ale podle mě mám čas do prvního týdne ranního škrábání skla...jezdím hlavně po městě a do prosince se do hor nechystám
No u Hradce Kr. uz jsem skrabal nekolikrat.
O vikendu bude 20 stupnu, bylo tedy jasne, ze se na iDnes objevi clanek o prezouvani na zimni
Tak jsem se přihlásil, abych se zeptal odborníka, jestli budu mít auto při nedělních dvaceti stupních na zimákách ideálně obuté, tak se k Vám přidám. Není to jen návod pro lidi, aby neměly servisy nával ?
Vážně nechápu tolik povyku kvůli přezutí pneu. To na ně nemáte? Nebo jste líní zajet do servisu? Prosím o vysvětlení nejlépe někoho ze zdejších haterů, díky
No myslím, že za tím jejich krákoraním jsou dvě věci. Zaplatit si nové gumy, a ještě to, že je to nařízeno.
Co mi však tady na idnes chybí, je test a porovnání letních a zimních gum ve stejných podmínkách. Já přezouvám, prostě v zimě, když je teplota povrchu vozovky -5 až 0°c, tak se určitě pneumatika chová jinak, než když je +15°c Ale jaký je rozdíl, to jsem nikde neviděl. Třeba v automobilovém pořadu na ČT nebo na Autosalonu na primě
Jen bych si dovolil upozornit na jednu věc - to kdyby někomu unikla
Loni ještě většina podobných článků upozorňovala na to, že 4leté zimní gumy už jsou příliš ztvrdlé, a tím pádem nevhodné.
Letos už se objevuje "nenarazil jsem na problém ztvrdnutí", a v mnoha článcích se popisuje, jak nevadí dobře skladovaná pneu, která má pár let už při prodeji - zblblíci totiž chtěli kupovat jen čerstvě vyrobené. Teď už se stáří počítá jen v provozu.
Závěr: zase tak tragické to se stárnutím a tvrdnutím není, jak popisovali.
Co ovšem dodržuju: před uskladněním na vhodném místě (tma, sucho, celkem stabilní teplota) pneu umýt vodou od soli.
Moje zkusenost je opacna - po 4 letech zimaky na snehu proste nezabiraji, at je pres leto uskladnim jakkoli. Chemicke procesy holt neosidite.
Odborník radí před zimou přezout na zimní? Díkybohu, mě by to nenapadlo. Díky, odborníku!