Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Německo zavírá garáže před elektromobily. Bojí se nezvladatelných požárů

Jak bezpečné jsou podzemní garáže nebo vícepodlažní parkovací domy ve vztahu k parkování elektrifikovaných vozidel, začali zkoumat v Německu. Po několika požárech elektroaut v těchto garážích požadují němečtí odborníci změnu stavebních předpisů.

Během posledního roku se v Německu prodeje elektrifikovaných vozidel téměř ztrojnásobily. S bateriovou mobilitou tak musí tamní provozovatelé hromadných garáží počítat čím dál víc. Má to však minimálně jedno velké nebezpečí. Požár takového vozu v uzavřených hromadných garážích.

V Kulmbachu v Bavorsku nebo v Leonbergu či Göppingenu v Bádensku-Württembersku začali vlastníci hromadných garáží správy měst blokovat vjezd elektromobilů. Mohou za to ničivé požáry paradoxně spalovacích aut. Politici, odborníci na požární bezpečnost a hasičské odbory jsou znepokojeni, že renovace garáží po takovém požáru stála tři sta tisíc eur a přitom bylo zničeno jen osmnáct vozidel. Víc o problematice hašení elektromobilů čtěte zde.

Podle hasiče a zároveň politika CDU Franka Hörtera z města Pfinztal poblíž Karlsruhe je problém v tom, že garáže byly postaveny v osmdesátých letech a výška jejich pater je jen něco přes dva metry. Podle něj je to málo, aby mohli hasiči vytáhnout hořící elektromobil. Dodal, že „kvůli možným následkům požáru již nechceme elektromobily v parkovacích garážích“.

Podle expertů z hasičského záchranného sboru je například pro uhašení baterie vozidla Tesla Model S zapotřebí přibližně dvacet dva tisíc litrů vody a z jednoho litru vody se při tomto chlazení stane asi sedmnáct set litrů horké vodní páry. Kromě toho je tato voda vysoce kontaminovaná a nemůže se jen tak vypustit do kanalizace, ale musí se nechat ekologicky zlikvidovat. Což opět nese náklady navíc.

Problém však není jen samotný elektromobil, ale i nabíjecí stanice. „Ta může díky vandalizmu nebo technické závadě také způsobit požár a tím ohrozí okolí v hromadné garáži,“ popisuje další nebezpečí expert na požární ochranu Matthias Bohnert.

„Problém požární ochrany v podzemních garážích skutečně nebyl technicky vyřešen,“ říká stavební expertka a členka zemského parlamentu v Dolním Sasku Susanne Schützová. Extrémní teplo převyšující tisíc stupňů Celsia a vysoce toxické těžké kovy obsažené v hasicí vodě mohou nebezpečně napadnout konstrukci a poškodit tak statiku stavby. „Pokud se plameny rozšíří na fasádu domu s izolačními materiály, hrozí katastrofa,“ obává se Schützová. V Německu totiž neexistují žádné závazné konstrukční specifikace pro požární ochranu dobíjecích stanic.

31. května 2021

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Škoda neplánuje levný elektromobil pro Indii, její tamní manažer ano

Sochy elektrické nabídky Škody v roce 2026

Škoda Auto, která je v koncernu Volkswagen zodpovědná za indický trh, v současnosti neplánuje...

Průšvih německých automobilek. Elektromobilita nevychází a tržní podíl padá

Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze

Německý automobilový průmysl má vážné problémy s přechodem na elektromobilitu. Tamní automobilky...

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...