VIDEO: Octavia RS trénuje na okruhu, v Praze měla při tréninku zranění

  • 10
Octavie RS se představí ve světové premiéře 11. července na slavné přehlídce sportovních aut všech generací v britském Goodwoodu. Při testovacích jízdách novou škodovku nachytali na slavné severní smyčce okruhu Nürburgring, která je považována za nejobtížnější a nejnebezpečnější na světě. Při jízdách na okraji Prahy měl prototyp malou nehodu.

Do jihoanglického Goodwoodu se na slavný festival rychlosti každoročně sjíždí skvosty automobilového závodění. Akce, která láká stále víc návštěvníků i automobilových značek, už viděla několik automobilových premiér.

Festival rychlosti

Goodwood Festival of Speed je motoristická akce, která se od roku 1993 každoročně koná v areálu Goodwood House v Goodwoodu u Chichesteru v hrabství West Sussex v Anglii. Pořadatelem je sportovní nadšenec Charles Gordon-Lennox, hrabě z March a Kinrary. Je to největší akce svého druhu na světě, každoročně přivítá až 200 tisíc nadšených fanoušků.

Letos se mezi ně zařadí i Škoda se svou Octavií RS. Nejrychlejší octavia všech dob bude hvězdou pavilonu značky a kromě toho se zúčastní i závodu do vrchu.

Ještě před premiérou trénuje Octavia RS na veleslavném okruhu Nürburgring, kde ji zachytily fotoaparáty špionážních fotografů. Při tréninku v Zeleném pekle, jak se slavnému jedenadvacetikilometrovému velmi nebezpečnému okruhu říká, jezdilo nové RS jen v lehkém maskování.

Prototyp musí pod plachtu

Začátkem dubna havaroval jeden z prototypů na okraji Prahy. Poničil si kolo i další komponenty. Pro auto musela přijet odtahovka.

Technik automobilky, který hned po nehodě schoval auto dokonce pod dvě plachty, zareagoval správně. Vnitřní pravidla automobilek říkají, že testovací auto nemůže zastavit na veřejném místě. A když už zastaví (třeba v případě poruchy), musí ho zakrýt plachtou, která je v autě vždy připravena.

Automobilky jsou totiž velmi háklivé na jakékoliv zmínky o svých nabouraných autech. Pokud nejde o oficiální fotky z crash testů, brání se velmi silně zveřejňování fotek svých modelů po střetech.

Není to poprvé, co na území Česka havaroval testovací prototyp. V roce 2008 se v centru Prahy například střetl maskovaný mercedes třídy E s tramvají.

Vyvíjené škodovky se k nehodám připletou občas také. Začátkem letoška v kalamitě bourala testovací octavia v Praze na Černém Mostě.

Parametry jsou tajné

Oficiálně zatím automobilka neprozradila přesné specifikace třetí generace Octavie RS. Jisté je, že o pohon se postará přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem dva litry. Spekulace o výkonu se točí kolem 220 koní a 350 Nm. Alternativou bude stejně jako u předchozí generace dvoulitrový turbodiesel s výkonem kolem 190 koní. Stejně jako u předchůdce bude na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a dvouspojkovým automatem DSG.

Verze RS dostanou vždy zadní víceprvkovou nápravu, základní provedení octavie mají ve variantách s motory pod 110 kw výkonu zadní kola nesená nápravou tvořenou torzní příčkou. Pohon všech kol Octavia RS bohužel nedostane. Na výběr bude opět mezi liftbackovou a kombíkovou karoserií.

Novou Octavii RS představí Škoda 11. července.

Nürburgring

Proslulý okruh, kde se konala Grand Prix Německa a na kterém při ní v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. To je Nürburgring. Kvůli Laudově hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na jedenadvacetikilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes však ladí podvozky svých sportovních modelů snad každá automobilka.

Na okruh míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatovává jen velmi pomalu. Bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z Nordschleife značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.