Mrňous s velkými ambicemi. Hyundai i10 bude mít i vyhřívaný volant

aktualizováno 
Nová generace kapesního hyundaie se představí příští měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Konkurent Škody Citigo nebo Fiatu Panda dorazí do Česka s koncem roku.

Hyundai i10 | foto: Hyundai

První obrázky nového modelu korejské značky, která se agresivně prosazuje v Evropě, přicházejí pět let po uvedení stávajícího provedení. Vyvinuli ho pod dohledem Evropského vývojového centra v Rüsselheimu, i design se Thomas Bürkle, šéfdesignér značky, snažil přiblížit chutím Evropanů.

Nový hyundai bude větší: na délku narostl o osm centimetrů (celkem 367 cm), do šířky a šest a půl. Auto totiž stojí na nové technické platformě, která má o půl centimetru delší rozvor (2,4 metru). Střecha se přikrčila o pět centimetrů.  Interiér je navržený jako pětimístný a kufr má mít objem velmi slušných 252 litrů.

Hyundai slibuje, že novinka bude prostornější než předchůdce a nabídne výbavu, na kterou jsou zvyklá větší auta, třeba vyhřívaný volant. V seznamu příplatků bude automatická klimatizace, tempomat nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Hyundai i10

Pod kapotu má i10 dostat nový litrový benzinový tříválec s výkonem 67 koní a občerstvený čtyřválec 1,2 ze stávající generace modelu, který má o dvacet koní víc. Časem má dorazit také tříválec upravený na spalování LPG.

Podle neoficiálních informací má po pětidveřové verzi dorazit také třídveřová varianta.

Výroba nové generace i10 odstartuje v září v tureckém Ízmitu. Roční výrobní kapacita tohoto závodu, který už vyrábí model i20, byla zvýšena na 200 000 vozů. "Po uvedení nové generace i10 na evropské trhy bude 90 % vozů Hyundai prodávaných v Evropě v tomto regionu i vyráběno," uvádí Miloš Adámek, tiskový mluvčí českého zastoupení značky.

Hyundai i10

Na spekulace o cenách je ještě brzo, startovací cena by se však měla vejít pod dvě stě tisíc korun. Stávající generaci Hyundai doprodává. V nabídce nových vozů není, ale u dealerů ještě zbývají předváděcí auta a skladovky.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz