Nový Golf přijíždí na český trh

  17:48aktualizováno  17:48
Automobilka Volkswagen uvádí v těchto dnech na český trh dlouho očekávanou novinku Golf V. Vůz bude ihned po uvedení na trh k dispozici ve tří nebo pětidveřovém provedení a pohánět jej bude jeden z pěti zážehových nebo tří vznětových agregátů.

Volkswagen Golf páté generace oproti svému předchůdci výrazně povyrostl (do délky o 55 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 41 mm), což s sebou přináší více vnitřního prostoru, který ocení především cestující na zadních sedadlech.

Zvětšil se i zavazadlový prostor. Golf IV nabízel zavazadelník o objemu 330 litrů, zatímco nový Golf disponuje 350 litry přepravního prostoru v základním uspořádání. Sklopením zadních asymetricky dělených sedadel jej lze ještě zvětšit.

Po uvedení na trh bude automobil k dispozici s pěti zážehovými a třemi vznětovými motory. Později bude nabídka obohacena o výkonné agregáty, které najdou uplatnění ve sportovně laděných modelech. Celkem se pro Golf V. generace počítá s deseti agregáty – sedmi zážehovými a třemi vznětovými.

Základní pohonnou jednotkou v nabídce je motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55 kW. Další agregát je stejného objemu s přímým vstřikem paliva FSI a výkonu 66 kW. Následují motory 1.6 75 kW, 1.6 FSI 85 kW a 2.0 FSI 110 kW.

Nejslabším dieselem v nabídce bude „dvoulitr“ SDI o výkonu 55 kW. Další dva motory jsou přeplňované (TDI) – 1.9 77 kW a 2.0 103 kW. Modely 1.4, 1.4 FSI, 1.6, 2.0 SDI a 1.9 TDI mají standardně pětistupňovou manuální převodovku. Golfy 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TDI jsou standardně vybavovány šestistupňovou manuální převodovkou, tu může na přání mít i model poháněný motorem 1.9 TDI.

Automatická šestistupňová převodovka Tiptronic je dostupná pro model Golf 1.6 FSI. Modely s turbodiesely TDI, ale i modely 1.6 FSI a 2.0 FSI mohou být vybaveny sportovní šestistupňovou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou DSG, která pracuje v poloautomatickém nebo plně automatickém režimu.

Do základní výbavy golfu V. generace patří například šest airbagů, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, bezpečnostní uchycení pedálů, elektromechanický posilovač řízení EPS nebo protiblokovací systém brzd ABS. Na přání lze získat dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, boční airbagy i u zadních sedadel (u pětidveřových vozů), nebo dálkové ovládané nezávislé topení.

Volkswagen Golf V. generace bude uveden na český trh 20. února. Základní model (třídveřový) ve výbavě Trendline, poháněný zážehovým motorem o objemu 1,4 litru a výkonu 55 kW (75 k), bude po omezenou dobu k dispozici za zaváděcí cenu 414 900 Kč.

Nejlevnější vůz s dieselovým motorem (2.0 SDI 55 kW) vyjde na 535 200 Kč, nejlevnější turbodiesel 1.9 TDI 77 kW (105 k) na 595 000 Kč.

Nový vůz přebírá řadu stylistických prvků svých předchůdců.

Vůz bude k dispozici ve tří i pětidveřovém provedení.

Zcela nová je přední část karoserie do které jsou vsazeny velké světlomety s dvojicí kruhových reflektorů.

Motor 1.6 FSI

Motor 2.0 SDI

Třídveřový Volkswagen Golf V. generace.

Zádi vozu dominují velká koncová světla.

Největších změn doznala příď automobilu.

Interiér nového Golfu působí útulně.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz