Nová Kia Magentis ráda klasiku

  14:22aktualizováno  14:22
Velký sedan klasických tvarů a proporcí má pro tradicionalisty v řadách řidičů připravena většina automobilek. Jen žádné výstřelky, řekli si designéři rychle rostoucí korejské automobilky při tvorbě druhé generace Kie Magentis.

Velká kia rozhodně neriskuje, ale dokazuje, že i tradiční kabát může být slušivý.

Tříprostorová karoserie, čtvery dveře, velký kufr a spousta místa pro posádku - klasický recept na auto, které má imagi svého majitele sekundovat, nikoli jej přebíjet.

Příď se, jak bývá u korejských aut mířících na starý kontinent zvykem, snaží přiblížit gustu evropských zákazníků.

Stále je ale ve tváři magentise vepsán jeho původ: asijsky střižená maska s velkým logem uprostřed a vedle ní velká oblá světla bez výraznějšího tvarování. Auto na pohled pár kil přibralo, ploché vysoké boky mu dodávají na mohutnosti a pocitu bezpečí. Pozorné diváky zaujme tvarování okna zadních dveří tzv. "hokejkou" - jedním z nejklasičtějších designérských prvků BMW.

Záď je pravděpodobně nejpovedenější partií auta, je o něco vyšší a mohutnější než dříve. Velká zadní světla, pod nimi výrazná horní hrana nárazníku, nechybí ani dvojice oválných chromových koncovek výfuku - klasické stylistické prvky se podařilo designérům Kie skloubit na jedničku.

Kia Magentis je mladší sestřenicí Hyundaie Sonaty, má tedy i velmi podobné rozměry. Délka druhé generace magentise je 4 735 milimetrů, na šířku má 1805 a na výšku vyrostla na 1480 milimetrů. Posádku zajímá také rozvor, který napoví, kolik prostoru pro ni zbylo uvnitř. Od kolu ke kolu je to v novém magentisu 2720 milimetrů.

Novinka z Koreje tedy povyrostla do všech směrů. Jediné místo, kde konstruktéři ubírali, je přední převis, ve prospěch kabiny jde oproti předchůdci 25 milimetrů místa. Kromě pěti cestujících se do velké kie vejde ještě 420 litrů zavazadel.

Motory v nabídce budou tři, dva z nich rádi benzin, třetí preferuje naftu. To nejsilnější, co půjde do magentise pořídit, bude 2,7 litrový - 188 koňový (138 kW) šestiválec, spotřebovávající 9,2 litru benzinu na každých sto kilometrů jízdy a schopný uhánět až 220 kilometrovou rychlostí.

Druhý benzínový agregát má válce čtyři, dohromady dají objem dva litry a nabídnou 144 koní výkonu (106 kW). Třetí, se stejným objemem i počtem válců (dva litry, čtyři válce), zvolí příznivci dieselů. Common-railové CRDičko nabídne výkon 140 koní (103 kW) a kroutící moment vyvrcholí na 305 newtonmetrech. S motory budou spolupracovat pěti- a šestistupňové manuální a čtyřstupňové automatické převodovky.

Na evropské trhy se nová Kia Magentis poprvé podívá začátkem příštího roku. Ceny prozatím Korejci tají, slibují ale bohatou výbavu, zahrnující mimo jiné stabilizační systém ESP, šestici airbagů nebo parkovací asistent.

Na výběr bude z šestnácti- a sedmnáctipalcových kol, ta menší budou obouvat pneumatiky 205/60, větší pak 215/50. Nový magentis srší sebevědomím, chce se tedy srovnávat se zavedenými vládci své kategorie, kterými je na evropském trhu Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 407, nebo třeba Mazda 6.

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Autofotka týdne: Král českého designu má známku

Nová poštovní známka připomíná krále českého průmyslového designu – je na ní jeho supertatra. Pulmilionová edice...

Toyota představila nové auto na vodík. V Česku natankuje příští rok

Toyota chystá novou generaci svého vodíkového modelu. Sedan jménem Mirai se dostane nejprve na trhy v Japonsku, v...

Nová Toyota Yaris je menší, ale dospělejší. Prozkoumali jsme ji

Japonská značka pevně usazená v Evropě ukázala světu novou generaci tradičního malého modelu Yaris. Auto šité podle...

SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily
SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily

Pojďte s námi otestovat dětské sirupy od NutriFood a ochraňte tak své děti před náporem nemocí a proměnlivého podzimního počasí. Stačí se přihlásit v komentářích.

Najdete na iDNES.cz