- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jeden pedál? A není to málo, Antone Pavloviči?
Nevím, ale psychologicky, když chci prudce brzdit, tak potřebuju na něco dupnout. Tady mám sundat nohu? To bude nehod.
Co je na tom ošklivého? Krásné auto. Mi příjde že jak to není "simply clever" nebo ostatní nudný koncern, tak se to nikomu nelíbí.
a já se mylně domníval, že dojezdy elektroaut se prodlužují na základě vyspělejších technologií a ono je to spíš díky zvětšování kapacity akumulátorů(tzn. ruku v ruce i prodlužování doby nabíjení). V jiném článku (o Tesle) uvádějí, že aby akumulátor vydržel v kondici co nejdéle, tak se má provozovatel vyhnout rychlému nabíjení a stav akumulátoru má využívat v rozpětí cca 30-70%. To je vážně ZATÍM jen pro fandy nebo pro někoho, kdo má více aut v "domácnosti". Je něco jiného se nezodpovědně starat o akumulátor v telefonu, který za 3 stovky po roce koupíte jiný.
účinnost elektromotroru je cca 90-95 už hodně dlouho. Takže je na limitu se kterým se moc hýbat nedá. Auta se nezmenšují, ale spíše naopak, tedy roste hmotnost, valivé odpory i aerodynamický odpor. Takže nic jiného, než zvýšení kapacity baterie, k prodloužení dojezdu na dvojnásobek nemůže podstatně přispět.
Pořád ale není nikdo schopen říct jak dlouho ty baterie vydrží.
Počítám, že případná výměna bude cca 70% ceny auta. V ojetinách je Leafů na prodej docela dost, ale jestli se toho lidi nezbavujou už kvůli umírající životnosti
Myslím, že životnost není tak špatná, baterie, které se montují už dlouho do Priusů stále slouží. Kromě toho - u ojetiny se stav baterie dá ověřit snadno, kdežto stav ojetého spalovacího motoru je pro kupce velká neznámá.
pokud to udela 300km tak na dojizdeni do prace uplne idealne a u vzdalenosti do 20km by se to nabijelo jednou za tyden... ale stejne ta cena je asi moc vysoka :S
Odhadem to v běžném režimu provozu udělá tak 200-250. Oproti minulé generaci (24 kWh, pak 30 kWh baterka, teď 40 kWh) to určitý pokrok je. Ale jak píšete, jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce je to zatím dost drahé.
Tak to už zbývá převzít stejný systém "nabíjení"
Jediný pedál by byl nesmysl. Občas je třeba uvolnit nohu a v ten okamžik by auto začalo brzdit. Při náhlém uvolnění nejspíš tvrdě, jako při nouzovém brzdění. To by bylo nárazů zezadu. Navíc, při brzdění se člověk už jen setrvačností opírá o pedál, jak se hmota tlačí dopředu. Tady by došlo k tomu, že by řidič spíš ještě přidal plyn.
Máte recht, na motorce přidáváte plyn "k sobě", když to s Vámi hodí, také přidáváte
no bude to chtit chvili cviku, aby clovek ve zmatku a potrebe intenzivne brzdit neslapal na ten jeden pedal co tam je jako na brzdu :D
Nikde jsem se v článku nedočetl zda cena od 730 000 Kč je už cena po aplikaci státní dotace na full hybrid a nebo zda je to plná cena bez dotace
Hybrid je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Full hybrid je co? Tohle je elektromobil.
"Má jen jeden pedál" a "může fungovat v režimu jednoho pedálu" je dramaticky něco jiného. Naštěstí to někdo tady níže vysvětlil. Že by auto mělo jen jeden pedál je logicky nesmysl. Stačí se zamyslet nad tím, k čemu v jakých možných situacích se pedály používají.