Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nerovný souboj: crashtest lokomotivy proti autu

Jak vypadá srážka rozjeté lokomotivy a osobního automobilu na železničním přejezdu dnes předvedli železničáři v plzeňském depu Správy železniční dopravní cesty. V Česku to byla vůbec první skutečná demonstrace nehody, jakých se každoročně na železničních přejezdech v zemi odehraje víc než dvě stovky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FM

František Matějka

26. 11. 2009 9:51
Máte rádi rámy na autech? Zapomeňte! Je tu EU

Mnoho lidí si nepořizuje rámy ze snobárny, ale kvůli většímu bezpečí - http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/112249/Mate-radi-auta-a-sperkujete-je-Tak-na-to-zapomente-Je-tu-EU.html

0 0
možnosti

Host

5. 11. 2009 20:51
Abdulhasilcotozprasil

Jen škoda, že se peugeotek nešprajc a brejlovec se mohl válet po zemi:-)

0 0
možnosti
PK

dolch

6. 11. 2009 0:22
Re: Abdulhasilcotozprasil

Prej až 200 tun! Cha, 72 tun má samotnej brejlovec, to by musel táhnout dva vagónky s pískem. Nákladní vlak může mít klidně 600 tun. I když, dneska už se toho zase tolik nevozí ...

0 0
možnosti
D

Dusan321

23. 10. 2009 13:26
Samozrejme ze za vsechno muze ridic

Nase, ale i nektere zahranicni drahy to resi velmi alibisticky a jednoduse, na vetsine i chranenych prejezdu proste nikdy nesviti modre svetlo, takze at se stane co se stane vina je vzdycky na ridici. To ze ridic nema absolutne zadnou sanci v takovem pripade bezpecne preject nikdo neresi, flakaci na draze maji jine starosti nez resit nejakou bezpecnost.

0 0
možnosti

Host

26. 10. 2009 2:06
Re: Samozrejme ze za vsechno muze ridic

ty toho o silničním zákonu a zákonu o drahách moc nevíš, viď. Chtěl bych tě jednou vidět v roli těch "flakačů"

0 0
možnosti

Host

23. 10. 2009 8:05
PLZEN DRTI KONKURENCI

TA LOKOMOTIVA VYPADA JAK MOJE VYCHLAZENA 12KA PLZNICKA V;-);-D

0 0
možnosti

Host

21. 10. 2009 15:24
Někdo si nezjistil správné informace

"V Česku to byla vůbec první skutečná demonstrace nehody" není vůbec pravda, minimálně jedna demonstrace se už dost dlouho vysílá v rámci televizních klipů STOP (nebo jak se to jmenuje), sám jsem to viděl několikrát.

BTW hmotnost běžně provozovaných lokomotiv, alepsoň u nás, nepřekračuje 90 tun. Pokud je jich více za sebou nebo je to jednotky, příp. celý vlak tak je to samozřejmě mnohonásobně více.

0 0
možnosti

Host

22. 10. 2009 9:43
Re: Někdo si nezjistil správné informace

1/ v pořadu STOP byla v minulosti použita maketa auta, tohle je opravdu poprve vyzkousene ve stavu realna lokomotiva, realna trat, realne auto vcetne natoceneho motoru... navic, zde byl peugot vybaven specialnimi kamerami ktere snimali i prubeh narazu uvnitr vozu... automobilky simuluji podobne narazy casto, tohle ale byl real se vsim vsudy (tedy krome ridice:-))

2/ byl jsem na miste. byly pouzity dve lokomotivy za sebou aby nedoslo k ohrozeni zdravi vlakvedouciho, oba stroje zhruba po 75ti tunach...

0 0
možnosti

Host

21. 10. 2009 10:44
hm,...

... a to auto se bude za pár týdnů prodávat někde v bazaru jako lehce opravený po lehké nehodě s cyklistou.:-(

0 0
možnosti
FG

rogerer

21. 10. 2009 11:10
Re: hm,...

R^R^R^;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Host

21. 10. 2009 10:14
200 t

Tu hmotnost lokomotivy jste poněkud přehnali. 100 tun už je hodně těžká lokomotiva.

0 0
možnosti

Host

21. 10. 2009 10:15
Re: 200 t

Beru z5, jen jsem to prolítl špatně přečetl. To video se mi nezobrazuje.

0 0
možnosti
PM

Autobus s tykadlama

20. 10. 2009 23:32
100% vina řidiče...

na železniční přejezd chráněný SZZ může řidič silničního vozidla vjet POUZE, pokud bliká bílé světlo.! Takže pokud nebliká bílé výstražné světlo, SZZ má pravděpodobně poruchu a je třeba maximální opatrnosti(řidič si musí počínat tak, jako by přejížděl přes nechráněný ŽP.

Každá porucha SZZ je okamžitě elektronicky hlášena do obou nejbližších obsazených stanic a STROJVŮDCE MÁ PŘÍKAZ PŘEJÍŽDĚT PŘES PŘEJEZD S PORUCHOU NA SZZ TZV "NA ROZHLED", tedy maximální rychlostí 20 kmph, musí být schopen zastavit soupravu na svoji dohledovou vzdálenost a musí opakovaně dávat výstražnou akustickou návěst (opakovaně houkat).

Na nehodách na přejezdech není co vysětřovat, VŽDY je viníkem řidič.Na dráze je vše jištěno minimálně dvakrát, neexistuje situace "vono to nesvítilo "

0 0
možnosti

Host

21. 10. 2009 8:07
Re: 100% vina řidiče...

A tobě nepřijde divný, že ve VŠECH případech nehod na přejezdech zjistí ČD (nebo SŽDC nebokdo), že "signalizační zařízení bylo v provozu"?  Vždyť oni prověřujou sami sebe, sami si můžou obstarat důkaz o své nevině - no kdo by to neudělal, že?

Letadla jsou jištěná líp a přesto padaj, raketoplán může spadnout, ale českej železniční přejezd funguje vždycky na 100% - vždyť je to SMĚŠNÝ !

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 23:23
zase šotek

SŽDC nemá žádný depo. Ach ty novináři...

0 0
možnosti
RB

smajlik :)

20. 10. 2009 23:08
Tenhle starej model

... čtyřistapětky nemá chudák malá ani výztuhy ve dveřích, má je až od 92 vejš, tu starší zlomí z boku prakticky cokoliv, i jinej osobák. Proti vlaku nemá šanci nic, ale novější auta s výztuhami a silnějšími sloupky se aspoň zboku nezmačkaj tolik...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...