Pohled na všechny výrazové prostředky, které autu dávají patřičné charisma - přední světlomety, zadní mlhovka ve tvaru srdíčka, zadní sloupek a další -, dokazuje, že se konstruktéři a technologové uměli přizpůsobit designu. Interiér má kvalitně zpracovanou přístrojovou desku, jejíž hloubka spolu s výrazně skloněným čelním sklem působí příjemně sportovním a bezpečným dojmem. Ergonomie prostoru pro řidiče je více než uspokojivá, zvláště v partii kolen je místa víc než dost. Tuším, že z pohledu žen jsou daleko příjemnější ladné linie Peugeotu 206 než ostré hrany konkurentů, hlavně Škody Fabia a Fiatu Punto.
Určitým kompromisem je konzervativní design Volkswagenu Polo - alespoň v exteriéru, neboť vnitřek poslední modernizace důkladně provětrala. Interiér pola je velice originální s množstvím atraktivních detailů. K těm patří třeba imbusovými šrouby přitažené kryty ciferníků rychloměru a otáčkoměru nebo tvarově atraktivní a zároveň praktická středová konzola, která v žádném směru nepřichází do kontaktu s řidičovým kolenem. Jenom materiály působí gumově. Na pohled futuristický dezén přístrojové desky a výplně dveří se jeví lacině. Zrovna u volkswagenu mě použití těchto materiálů překvapuje - čekal bych je spíš v Seatu Ibiza. Nový design přední masky a nárazníku vytváří optický dojem, že jde o podstatně větší vůz. Bohužel, platí to jen zpředu, zatímco boční pohled prozrazuje, že tvarování přední části je opticky příliš mohutné a těžké ve srovnání s drobněji působící zádí. Ta zůstala bez větších změn.
Fabia má své místo na slunci jistě nejen pro nesporné technické kvality, ale také zásluhou designu, který muži přijímají veskrze kladně. Auto má dynamické rysy a působí možná i trochu agresivně, což mají právě muži rádi. V případě dieselu optická dravost nekoresponduje s výkony motoru. To se však brzy změní, neboť nastoupí pohon TDI. Interiér fabie je poněkud strohý, ale vytváří dojem, že člověk sedí ve voze vyšší třídy. Za nejlepší ergonomií řidičova pracoviště stojí osově nastavitelný volant, který je v dané kategorii vozů doopravdy světlou výjimkou. Za poněkud problematické považuji místo, kde koleno naráží do přístrojové desky. Roh středové konzoly tam je dost ostrý a při havárii může způsobit nepříjemná zranění nohou a pánve. Polstrování dveří sice chce mířit k útulnosti, ale z hlediska zašpinění nezvolil výrobce vhodnou látku. Ta, která byla v testovaném autě, mi připomínala košili.
Fiat Punto je originální až výstřední. Neotřelý design se však nemusí líbit každému. Vnějším tvarům bezesporu dominují světlomety, a to přední i zadní. Ty jsou nejen atraktivní, ale také praktické, takže tvůrci mají argument i pro ty, kterým by přišlo jejich tvarování nezajímavé. Interiér působí příjemně sportovním dojmem, což ovšem nelze tvrdit o kvalitě jeho plastů. Ergonomie prostoru pro řidiče je velmi dobrá. Podíl na tomto hodnocení mají vynikající sedačky s bederní opěrkou už v základní výbavě. Drobná kolize může nastat mezi kolenem a kličkou na otevírání dveří, ale nejspíš jen u vzrostlejších jedinců.
Konečně Škoda Felicia je velice praktické auto, ale z hlediska designu už k němu není co říci. Hlavně interiéru se sluší vzkázat: "Děkujeme, odejděte!"
Autor je spolupracovníkem redakce
Největším fešákem testu byl Peugeot 206
Největší dacia přijíždí. Bigster má být o pětinu levnější než ostatní
Dacia se svou filozofií „design to cost“ slaví obrovský úspěch, vítězně táhne i nabubřelou západní Evropou. Dokazuje tak, že i bohatí Francouzi, Němci nebo Nizozemci rádi ušetří. Racionálně stavěné...
První rozhovor Jozefa Kabaně z čínské mise: Evropu svazují tradice, Čína jede
Slovenská superstar světa automobilového designu Jozef Kabaň se po hvězdné kariéře v Evropě vydal začátkem letoška na čínskou misi. Ale základnu má jedenapadesátiletý designér v Česku, bydlí na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
K otevření a nastartování kie stačilo hackerům půl minuty a espézetka
Vtípky o lidech, kteří si jako heslo e-mailu nebo PIN k bankovní kartě nastaví ne zrovna důmyslnou kombinaci 1-2-3-4, neberou konce. I proto, že jich je pořád dost. Jenže ani v automobilce Kia si...
Test celoročních pneumatik: Většina na sněhu obstála, některé dokonce skvěle
Ceny nových pneumatik se v posledních letech zvýšily zhruba o 20 procent a pro stále více motoristů, kteří jezdí méně a nejezdí po horách, je tak volba univerzálních pneumatik lákavá. Cenově se totiž...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tak to jsme opravdu (ne)čekali. Svižná alfa a další nóbl auta Karla Gotta
Zlatý hlas z Prahy si oblíbil hlavně mercedesy, ale zamiloval si třeba i malý Fiat 600 či Škodu Fabia. Naopak s BMW 2000 CS a Saabem 96 prý nebyl příliš spokojen. První větší havárii Karel Gott zažil...
Když zkrachuje automobilka. Po Fiskeru zůstaly dluhy, ale i hromada odpadu
Henrik Fisker měl vždy plnou pusu ekologie a udržitelnosti, ale nakonec po něm a jeho automobilce Fisker Inc. zůstal kromě dluhů jen velký svinčík. A údajně i nebezpečný odpad. Šílený úprk z...
Galerie, ze které voní benzin a guma. Drifty na jedinečné akci v garážích
Driftování je specifická disciplína. Jízda řízeným smykem ovšem neznamená jen nesmyslné pálení gum. Potřebujete na to správnou techniku: pohon zadních kol a na nich dost výkonu, upravený diferenciál...
Trh s ojetinami se vrátil k normálu. Ambiciózní online nabídne i nová auta
Inzertní portál TipCars má velké ambice. Tradiční rozhraní pro vyhledávání ojetých vozů dává mnohem větší prostor nabídce prodejců nových a skladových aut a poskytovatelům operativních leasingů....
Poslední akce roku se blíží. Vyrazte třeba za trabanty nebo jaguary
Letošní srazová sezona se nezadržitelně blíží ke konci. Patrné je to jak na počtu konaných akcí, tak samotné účasti, která je v tomto období stále častěji ovlivněna vývojem počasí. Nicméně minimálně...
Pronájem, byt 3+kk, 75 m2, se zahradou - Pňovice
Pňovice, okres Olomouc
12 000 Kč/měsíc