Diskuse k článku

Ministerstva spřádají plány na rozvoj elektromobilů, mají však zpoždění

Národní akční plán čisté mobility, který vznikl v dílně ministerstva průmyslu a obchodu za podpory ministerstev životního prostředí, dopravy a řady odborníků a byl v listopadu roku 2015 schválen vládou, se měl letos novelizovat. Podle dobře informovaného zdroje iDNES.cz se novela odkládá až na druhou polovinu roku 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e11t24r 62M33a98r40e89č67e52k 1123121349578

Celá ta ekopatická mánie nesměřuje k ničemu jinému než že auta budou opět pouze pro pár vyvolených. A samozřejmě pro politiky.

+2/−1
14.9.2018 9:27

J10i31ř79í 29S75c94h17w21a87c70h 8708464378596

a na ulicích bude konečně klid.

+1/−2
15.9.2018 22:14

V56á39c82l75a31v 80K30o98v18á17ř 1212381927104

... nebude, jen Vás přejede ekologický a tichý vůz...

0/0
15.9.2018 23:34

J57i71ř70í 36S47c24h22w26a49c43h 8888674138826

a proč by to dělal?

0/0
16.9.2018 15:20

P23e53t91r 85M71a79r43e38č68e35k 1803521379118

Raději ať nic nespřádají! Elektromobilita je pouze další z tunelů na státní dotace.

+1/−1
14.9.2018 9:23

P23a72v18e46l 11S16t63e25r98b43a 8976236475407

Aby se to hnulo, musi v prvni rade zacit elektromobily nakupovat stat. Ne porad cpat zbytecne statisice a miliony do jednotlivych nakupu benzinaku s naprosto zbytecnymi parametry (nerikam predrazenych) vsech ministerstev a podrizenych organizaci.. to musi byt prvni krok..

0/−1
13.9.2018 21:03

P89e49t85r 62M76a47r84e63č25e34k 1663231669298

Ne! Stát se má chovat hospodárně a ne nakupovat předražené nesmysly!

+3/0
14.9.2018 9:25

P12a45v54e93l 86S20t12e76r35b51a 8666966295967

To mluvime o tech elektroautech a nebo luxusnich oktaviich/superbech tam, kde by bohate stacila fabie?

+1/0
15.9.2018 21:50

V53á57c87l57a42v 13K47o29v48á28ř 1742881257584

Pokud je Octavia, z Vašeho pohledu, luxusní auto, tak to nevyžaduje další komentář.

0/−2
15.9.2018 23:36

P56a83v79e87l 49S43t22e62r88b14a 8366366375237

Je luxus ji pouzivat pro ucely, kde bohate staci auto nizsi tridy s nizsi vybavou, ktere je za nizsi cenu.

+1/0
16.9.2018 4:06

M24a43r94t79i27n 86P20o67s46p19í79š63i81l 8825951366297

A co na to Ministerstvo financí? Kde se vezme na dotace, výpadek DPH, spotřební daně ...

+1/0
13.9.2018 21:03

J96o93s53e29f 50Š71o78l57t84e83s 8894678820313

Silniční daň se taky neplatí. Do firmy super auto. Stálo mě 620 bez daně (předváděčka, BMW i3). Ročně si odepíšu asi 125000 Kč, plus 60000 ročně paušální náklady na provoz (jsou nastavené podle spalováků) a jsou s ním spojené nulové poplatky (neplatí se silniční) a může parkovat v Praze zadara (100 Kč) všude, což je úspora ročně asi 20 litrů. V plánu je nechat si ho 10 let, protože není důvod měnit. Za 10 let mi na odpisech a paušálních nákladech ušetří z daní 620 + 600 / 5 = cca 240 tisíc. Úspora na parkování v Praze dělá za 10 let 200 tisíc (průměr, na firmu máme dvě auta, první 12, druhý 24), a navíc provoz je zadara a údržba stojí 1000 Kč jednou za dva roky, takže na provozu mi ušetří dalších asi 150 tisíc za benzín a údržbu. Sakum prásk mi vychází, že ve srovnání se spalovákem když odpočtu úsporu za odpisy nákupní ceny stálo to auto asi 120 tisíc korun. To jde na žihadlovitý BMW.

+1/−3
13.9.2018 22:44

P15a74v34e15l 14S32t94e71r38b48a 8886476705177

A jeste jako firma muzete ziskat dotaci na nakup..

0/0
16.9.2018 4:31

J84o61s39e66f 61Š83o39l41t83e92s 8724718260323

Jo, tu jsem nepotřeboval využít.

0/0
16.9.2018 14:12

A41n12t29o98n62í86n 74S87v57o76b91o13d34a 3344653159392

o podpoře CNG se mluví roky a například v Praze to funguje obráceně, magistrát podpořil raději drahé hybridy s nabíjením ze zásuvky, protože taková auta vlastní kmotři, ti auta na CNG nemají. Ve Znojmě jezdí hodně autobusů MHD na CNG a v Praze hlavně smraďoši na naftu :-(

+1/0
13.9.2018 20:43

K13a11r70e71l 33M54a33z16a98č 3907723906409

A směřuje k tomu, že bude omezena možnost vlastnit auto. Už vidím velká sídliště, jak tam všichni přes nabíjejí. ha ha

+5/0
13.9.2018 20:42

P42a42v15e71l 39K35u29t89i84l 9820426953149

Pred 30 lety by jste napsal. Uz vidim prazaky jak maji kazdy auto haha kam by je dali.... nabit v praci nebo zridit elektricke pripojky neni nemozne. Nekdo hleda zpusoby nekdo hleda duvody.

0/−3
14.9.2018 7:58

V61á73c57l59a14v 75K78o62v68á70ř 1542591187574

Hlavní důvod je kapacita rozvodné sítě.

Docela mne pobavil komentář u závodů "ekologické" formule E, kde se celý autopark nabíjí dieselagregáty, protože to místní sítě neutáhnou. Jen se to nesmí fotografovat a natáčet.

+1/0
15.9.2018 23:40

K94a92r62e95l 11M96a26z44a59č 3977613946409

Za současných technologických možností a cen jsou eauta nesmysl. Je to skutečně slepá cesta. Ne elektropohon, ale současný systém akumulátorů a nabíječek.

+4/−1
13.9.2018 20:41

J85i49ř28í 27S38c74h29m91i59d57t 5490863964225

Dokud někdo nevyrobí elektro auto velikosti fábie a oktávie, za stejnou cenu, jako je to klasické a nebude to mít zaručený dojezd u fábie 200km a u oktávie 400km při plném zatížení, tak je zbytečné stavět nějakou hustou nabíjecí síť, leda že byste rovnou jiná auta zakázali, pak by se auto stalo opět doménou pouze bohatých lidí, ale v době, kdy je dost žádoucí, aby lidé mohli dojíždět za prací je to poněkud nereálné, protože to by znamenalo silný propad ekonomiky.

0/0
13.9.2018 20:36

R76o72m71a59n 22A31d77á33m96e31k 7863401987867

Ty nabíjecí kabely jsou z mědi ? :-):-):-)

0/0
13.9.2018 20:34

R26u24d59o96l19f 45H92r23a50z52d26í83r87a 1645459453238

Jasně, udelejte vsude dobijeci stanice. Infrastrukturu atd.V roce 2030 se zjisti ze to byla slepa ulicka...

+3/−2
13.9.2018 20:29

L18u14k84á49š 71N87o47v48o72t62n61ý 9526969403976

A co je tedy ta správná cesta podle vás?

+1/−4
13.9.2018 20:29

J75i42ř75í 44S96c51h76m60i29d63t 5320283434385

To ukáže čas, ale Rudolf má pravdu v tom, že dokud na obzoru není konkurence schopné eauto připravené pro masovou výrobu, tak je to poněkud předčasné stavět pro ně síť stanic;-)

+3/−1
13.9.2018 20:39

P42a22v87e61l 17K77u35t24i47l 9540366223589

Mobilni telefony byly taky blbost ve svych zacatcich. Melo to tezkou baterii, byly neskutecne drahe a vydrzelo v provozu jen par hodin. Pokud bychom ale uvazovali stejne zpatecnicky znaji nase deti taelefony jako krabice s kabelem do zdi.

+5/−7
13.9.2018 17:23

G45e82o40r70g 52K22o27m18b55e88r10e47c 9714401526641

a kolik dnes vydrzi takovy mobil? den? a to jeste s bidou

+1/−1
13.9.2018 18:47

J85a49n 68V13e20s39e49l72ý 5894893612711

Dnes už jsou mobily jen okrajová záležitost. Většina populace má kapesní počítače s funkcí přenosu hovorů.

+2/−2
13.9.2018 18:51

P61a93v30e18l 83K91u41t77i87l 9910786163259

Je to spis takovy komunikator. Porad je tu hlavne kvuli spojení.

+1/−4
13.9.2018 20:55

P30a86v32e86l 23K44u46t82i58l 9610146673189

A presto ma kazdy smartphone a ne starou 5110 ktera vydrzela tyden. Protoze kvuli jedne nevyhode nezahodi 10 vyhod.

+2/−3
13.9.2018 20:53

R47o15b42e66r79t 62M59á55s55l60o 1671911637787

To je, ale nikdo nenavrhoval, aby je stát dotoval.

+6/0
13.9.2018 19:04

J98i73ř76í 92S69c61h87w89a52c26h 8858764548256

nenavrhoval, protože to místo spalovacího motorku už baterii mělo! ;-)

+1/−5
13.9.2018 19:39

J88i12ř42í 25S49c75h54m35i45d30t 5220253564695

Taky by se ovšem daly jmenovat spousty slepých uliček, že ano;-).

0/0
13.9.2018 20:42

V73í35t 63O94ž59a64n47a 1188808675444

Dle mých informací je v zákonu o pohonnách hmotách elektromobilita a nabíjecí stanice začleněny více než 2 roky!

0/0
13.9.2018 17:07

R15o30b57e61r25t 80M12á18s44l65o 1531281527517

Dotace jsou zlo.

+19/−3
13.9.2018 11:01

J86i34ř72í 38S55c80h53w15a28c26h 8278624908276

to je jako tvrdit, že oheň je zlo....

+3/0
13.9.2018 11:43

R88o76b80e30r74t 80M44á55s95l73o 1291481197177

Oheň je zlo když se vymkne z kontroly. Dotace jsou zlo vždy.

+6/−3
13.9.2018 11:45

J22i13ř29í 17S21c52h71w40a73c78h 8348864898106

to povídej těm co dotace smysluplně využili/využívají a nevidí v nich jen to jak něco ukrást.....

0/0
13.9.2018 13:35

R11o40b44e62r89t 84M28á66s84l32o 1531701177417

Vždy jsou tím konkurenčně poškozeni ti co žádné dotace nedostali. Není to jen o tom, že se tři čtvrtiny vždy rozkradou.

+1/0
13.9.2018 14:08

J37i98ř19í 16S70c45h91w24a95c20h 8508474548586

Tak pokud nějaká vesnice dostane dotaci na čistírnu odpadní vody jaká konkurence je poškozena?

Pokud zemědělec vysoko v horách dostane dotaci na to, aby posekl nákladným způsobem louky, konkurent z jižní Moravy s 20x úrodnější půdou se bude cítit poškozen?

+4/0
13.9.2018 14:37

R12o11b94e86r89t 44M53á65s38l65o 1581341877557

Ad 1. odstavec. Bude poškozena konkurence, která nemá páky jak tu dotaci pro obec vyjednat. To, že díky nižší konkurenci bude dotační projekt dražší je už jen logický důsledek.

Ad 2. odstavec. Ok, tady to není o konkurenci, ale o poškození indikátorů trhu. Pokud to sečení není rentabilní, tak by bylo logické tu trávu použít jinak - třeba přímým spasením stádem. Ovšem "díky dotaci" se na takovéto řešení nikdy nepřijde, protože proč by se někdo namáhal s nějakým plánem na jiné využití, když to zatáhneme z dotací.

+1/−2
13.9.2018 14:53

J27i96ř63í 50S44c40h12w74a69c28h 8258534178856

Ad 1? Sorry, tomu nerozumím cos chtěl tímto říci

Ad 2 A proč by se někdo namáhal s nějakým stádem někde na horách? Výroba masa, či mléka je v nížině mnohem efektivnější tedy levnější.

+3/0
13.9.2018 15:05

R44o33b22e51r39t 69M63á82s36l65o 1801721867717

Ad 1. Ok zkuste popřemýšlet...

Ad 2. Ano výroba masa a mléka je v nížině mnohem efektivnější. A je potřeba to dotacema nemaskovat. Nesouhlasím s tím, že se to na horách "vůbec nedá", ale je to potřeba dělat jiným způsobem a to se ve výsledku promítne do hodnoty půdy.

+1/−2
13.9.2018 15:21

M69a52r57t46i57n 46K95a97r56á10s13e24k 9558373418768

Ad1: to ze obec dostane dotaci (kterou si musi vyjednat predem) ma na tu konkurenci podle vas dopad jaky? Ta obec by vyvpsala praktickz stejne vzberko bez ohledu na to jestli dostaci dostane nebo ne...

+1/0
13.9.2018 16:14

J70i45ř37í 66S30e15h53n16a93l 6275908442706

Budete se divit, ale v nekterych pripadech ma. Napriklad v tom ze mnohdy jsou dotacni akce prehlidkou plytvani, takze se poptavana reseni muzou dostat do uplne jinych levelu nez kde by byly prirozenym vyvojem, coz muze ovlivnit i co se nakonec koupi a od koho. Doporucuji si o tom promluvit s nekterym starostou, ktery bude ferovy a zaroven otevreny. Moc takovych neni, ale kdyz na nejakeho narazite, tak vam to rychle vyvrati.

On uz ten vas zakladni predpoklad ze "obec by vypsala prakticky stejne vyberko bez ohledu na to jestli dotaci dostane nebo ne" je zcela mylny. Jakmile jsou ve hre dotace, vypada to vyberko mnohdy uplne jinak nez kdyz se to porizuje za vlastni prostredky.

+1/−1
13.9.2018 16:57

J96i69ř71í 52S39c14h26w69a78c95h 8698884458766

ale to není primárně problém dotace jako takové, ale lidí, co se kolem toho "motají".

+2/0
13.9.2018 17:02

R21o48b24e23r35t 51M58á93s44l45o 1301511647977

Myšleno samozřejmě zemědělské hodnoty půdy.

Naopak třeba z hlediska sjezdového lyžování je méně hodnotná půda na rovině. A tyto indikátory je potřeba nechat v přirozeném stavu. Jinak to dopadne tak, že to na horách budeme dotovat, aby tam bylo zemědělství stejně efektivní jako v nížině. A naopak v nížině budeme dotovat stavbu kopců, aby nebyli zvýhodněni vlekaři na horách.

+1/−1
13.9.2018 15:24

J50i51ř39í 55S61c37h58w40a40c71h 8268324248176

tak absurdními argumenty se dá označit za čiré zlo i čerstvě narozené dítě....

+2/0
13.9.2018 17:07

J91i49ř66í 76J83e37l41í67n79e14k 5645926223129

..zjevně jste zastáncem dotací - přijde vám normální,že 40% rozpočtu EU jde na dotace právě do zemědělství?

0/0
14.9.2018 1:15

J34i36ř32í 87S49c28h29w36a66c24h 8378184278806

Zemědělství je v Evropě dnes ve zcela absurdní pozici. Ze strategického hlediska státu je to v podstatě ten nejdůležitější obor, z hlediska zaměstnanců a podnikatelů se jeho atraktivita blíží nule. Rizika finanční ztráty jsou velmi vysoká a řada z nich neovlivnitelná. Přitom podmínky ovlivňující efektivnost jsou velmi různorodé a to až v několika řádech. Třeba výnos trávy někde na horské louce vůči výnosu obilí někde v nížině a tento zase vůči výnosu kvalitní vinice. Efektivita relativně malých polí v Evropě vůči obrovským lánům v USA a Kanadě je taky nižší nebo srovnání jediné úrody ve srovnání se dvěma úrodami někde v tropech.

Kdyby se vše nechalo volné ruce trhu, tak by evropské zemědělství dávno zašlo na úbytě stejně jako třeba textilní a obuvnický průmysl. A my bychom koukali na podivnou krajinu zarostlou křovím, trním a bodláky. Řada malých pozemků dnes tak vypadá.

Takže já naprosto chápu, že zemědělství "spolkne" nejvíce dotací.

Ta konkrétní čísla neznám takže nedokážu posoudit zda 40% (pokud je to pravda) je moc nebo málo. Jen tvrdím, že tam zapotřebí prostě jsou mají tam smysl (oproti dotacím třeba na rozhledny) a tvrzení "všechny dotace jsou zlo" považuji za naprostý nesmysl.

0/0
14.9.2018 9:57

P18a51v96e12l 36K50u12t94i77l 9520666363659

Ano treba telesne postizeny je zvyhodnen proti zdravemu ze...

0/0
13.9.2018 17:24

Najdete na iDNES.cz