- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celá ta ekopatická mánie nesměřuje k ničemu jinému než že auta budou opět pouze pro pár vyvolených. A samozřejmě pro politiky.
Raději ať nic nespřádají! Elektromobilita je pouze další z tunelů na státní dotace.
Aby se to hnulo, musi v prvni rade zacit elektromobily nakupovat stat. Ne porad cpat zbytecne statisice a miliony do jednotlivych nakupu benzinaku s naprosto zbytecnymi parametry (nerikam predrazenych) vsech ministerstev a podrizenych organizaci.. to musi byt prvni krok..
Ne! Stát se má chovat hospodárně a ne nakupovat předražené nesmysly!
A co na to Ministerstvo financí? Kde se vezme na dotace, výpadek DPH, spotřební daně ...
Silniční daň se taky neplatí. Do firmy super auto. Stálo mě 620 bez daně (předváděčka, BMW i3). Ročně si odepíšu asi 125000 Kč, plus 60000 ročně paušální náklady na provoz (jsou nastavené podle spalováků) a jsou s ním spojené nulové poplatky (neplatí se silniční) a může parkovat v Praze zadara (100 Kč) všude, což je úspora ročně asi 20 litrů. V plánu je nechat si ho 10 let, protože není důvod měnit. Za 10 let mi na odpisech a paušálních nákladech ušetří z daní 620 + 600 / 5 = cca 240 tisíc. Úspora na parkování v Praze dělá za 10 let 200 tisíc (průměr, na firmu máme dvě auta, první 12, druhý 24), a navíc provoz je zadara a údržba stojí 1000 Kč jednou za dva roky, takže na provozu mi ušetří dalších asi 150 tisíc za benzín a údržbu. Sakum prásk mi vychází, že ve srovnání se spalovákem když odpočtu úsporu za odpisy nákupní ceny stálo to auto asi 120 tisíc korun. To jde na žihadlovitý BMW.
o podpoře CNG se mluví roky a například v Praze to funguje obráceně, magistrát podpořil raději drahé hybridy s nabíjením ze zásuvky, protože taková auta vlastní kmotři, ti auta na CNG nemají. Ve Znojmě jezdí hodně autobusů MHD na CNG a v Praze hlavně smraďoši na naftu :-(
A směřuje k tomu, že bude omezena možnost vlastnit auto. Už vidím velká sídliště, jak tam všichni přes nabíjejí. ha ha
Pred 30 lety by jste napsal. Uz vidim prazaky jak maji kazdy auto haha kam by je dali.... nabit v praci nebo zridit elektricke pripojky neni nemozne. Nekdo hleda zpusoby nekdo hleda duvody.
Za současných technologických možností a cen jsou eauta nesmysl. Je to skutečně slepá cesta. Ne elektropohon, ale současný systém akumulátorů a nabíječek.
Dokud někdo nevyrobí elektro auto velikosti fábie a oktávie, za stejnou cenu, jako je to klasické a nebude to mít zaručený dojezd u fábie 200km a u oktávie 400km při plném zatížení, tak je zbytečné stavět nějakou hustou nabíjecí síť, leda že byste rovnou jiná auta zakázali, pak by se auto stalo opět doménou pouze bohatých lidí, ale v době, kdy je dost žádoucí, aby lidé mohli dojíždět za prací je to poněkud nereálné, protože to by znamenalo silný propad ekonomiky.
Jasně, udelejte vsude dobijeci stanice. Infrastrukturu atd.V roce 2030 se zjisti ze to byla slepa ulicka...
A co je tedy ta správná cesta podle vás?