Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Nabíječky elektroaut nesmí v Praze překážet chodcům a před památkami

Dobíjecí stanice pro elektromobily nebudou nadále v úzkých ulicích Prahy nebo před památkami a nesmí bránit chodcům v chůzi. Vyplývá to z dokumentu jejich rozvoje v hlavním městě, který schválili pražští radní. Cílem rozvoje elektromobility je snaha zlepšit životní prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EN

E43m25i32l 87N21o75v42á74k

7. 4. 2020 13:23

Takže abych utnul tuto Vaši nekonečnou obhajobu čísla, promiňte, vycucaného z prstu, tak zde jsou reálná čísla: propustnost jednoho stojanu běžné čerpací stanice ve špičce je 12 aut za hodinu, tj. průměrná doba tankování je počítána na 5 minut. Číslo "10 min jen to fikne" je tedy úplně k ničemu.

https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0hLSzE2NV9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xLnBkZg/HKK165_dokumentace.pdf

Bateriové elektromobily se určitě masově neprosadí rychlodobíječkami. Mohou se prosadit tam, kde je mají majitelé možnost nabíjet přes noc, nebo někde v práci. Kdo nemá možnost pomalého dobíjení, elektromobil si nekoupí (až na extrémní výjimky).

0 0
možnosti

Pořád se točíte ve stejném kruhu své mylné doměnky - jednak není žádné omezení počtu stojanů v místě, a jednak (a už po několikáté) - ano, efektivita využítí stojanů bude vyšší než u benzínek kde skutečně tvoří jen nízká procenta.

Pak si trochu pletete příčinu a následek. Zvyšování zastoupení euat nepůjde na vrub přirozenému zájmu, ale ryze legislativním požadavkům - aby výrobce plnil co má, prostě je bude muset v daném objemu reálně prodávat. Tudíž objevovat se budou, a to nuceně. Nebude to tedy žádné jako teď, že si to koupí fanda co má kde dobíjet doma/v kanclu atd., budou to čím dál více běžní uživatelé bez této možnosti. Proto budou rychlonabíječky dominantní, protože po nich bude přirozená poptávka.

0 0
možnosti
JS

Tak jako jo, tesla uz u modelu 3 updatovala uz i brzdy, aby se v tom lidi nepozabijeli. Chapu ze u auta ktery pustej ven v takovym stavu je to nutny :-) U auta ktery funguje to nutny neni. Dojezd mam 1100km a to mi tak nejak staci, nepotrebuju ho prodluzovat. A fakt nechci aby se mi auto chovalo jako notas, kterej se cca 1x za tejden sam od sebe updatuje a zabootuje. Ale tohle je jedno, stejne to zanedlouho bude ve vsech autech a nemine to nikoho, tomu se neubranime. Y nema 4x vetsi kufr, to ma az se sklopenejma sedadlama. Ale i v normalnim stavu kufr ma slusnej. Sice neni uplne jasne jak velkej je, ale ten uz podle fotky vypada pouzitelne. Otazka je jak je to velky vevnitr, podle vnejsich rozmeru tomu bude chybet asi kus delky. A bohuzel je to SUV. Jediny auto od Tesly co by se s tim Superbem dalo srovnavat je S. To je fakt velky auto, ma kufr, je to liftback, ma dokonce vzduchovej podvozek a vypada to jak normalni paradni auto, v zasade presne co potrebuju. Jenze to stoji silenou palku a nikam to nedojede. Me by ani LR nestacil. Ten pomer ceny a uzitny hodnoty moc nedava smysl. Bezne jezdim velky vzdalenosti bez moznosti rozumnyho dobijeni, takze by me to fakt neunosne omezovalo.

S provozem jo. Jestli je levnejsi na provoz Model 3 nebo normalni auto je otazka, ale nez zivit Mustanga tak to to je jasny. No a s tim tichem - nevim cim jezdite krome tesly, ale i spalovaky muzou bejt tichy. Akorat to musi bejt benzin a ve slusnym stavu a v odhlucnenym aute. Tuhle ke me presednul kamos co jel chvili predtim teslou S, chvili na to koukal a pak prohlasil ze vlastne to jede uplne stejne potichu. On stejne ve vetsine jizdnich rezimu prevlada aerodynamickej hluk a hluk od podvozku, takze v realu u slusnyho auta ten motor v podstate taky neslysite.

Jinak jake bude moje pristi auto netusim, ale tak nejak jeste doufam, ze elektricke snad nebude :-)

1 0
možnosti
Foto

Elektromobily nejsou ekologické. Nyní je to jen byznys, který se veze na vlně "ekologie". Dokud se bude elektrická energie vyrábět v uhelných elektrárnách, dokud nebude na světě existovat lepší úložiště elektrické energie než aku v současné nerecyklovatelné podobě, nelze hovořit o ekologickém provozu!

6 2
možnosti
MV

M62a33r20e49k 63V45a76l31í25k

24. 3. 2020 14:49

To je dost rozšířený mýtus... :-/ Doporučuju tuhle stránku Lucemburského Institutu Vědy a Technologií. Srovnejte klasické auto s elektrickým a zjistíte, že o ekologickém provozu opravdu mluvit můžete a to i u nás...

https://climobil.connecting-project.lu

1 2
možnosti
MV

M45a71r63e39k 84V67a90l13í62k

24. 3. 2020 14:24

Technologie se prostě neustále vyvíjí a musíme se tomu včas přizpůsobit... Tahle regulace dává smysl, takže proč ne.

Ideální do budoucna se mi jeví bezdrátové nabíjení na parkovacích místech. Pak by to bylo hezky čisté a bez kabelů...

0 6
možnosti

Tady se technologie moc nevyvíjí, posun je vzhledem k času a objemu financí relativně minimální, což je důsledek toho že to není přirozené ale vynucené.

Bezdrátové nabíjení je sice fajn věc, ale naráží na obdobný problém jako jiné formy pouličního dobíjení - nikdy na to nebude dostatečná infrastruktura. Ale v dobíjení jako takovém problém není, pár rychlonabíječek ve formě dnešních benzínek to vyřeší vcelku spolehlivě a hlavně realisticky, což je podstatné pokud se to má skutečně nějak výraznější rozšířit.

1 0
možnosti
RH

Aby to pak nevypli jak ve Francii...

4 0
možnosti
VD

Nesmí instalovat ten největsí šmejd.

2 0
možnosti
TK

V Praze je registrován cca milion aut. Jistě, spousta z nich na firmu a po Praze reálně nejezdí. Tak budu klidně počítat jen 300 000 aut. Dejme tomu, že jen 100 000 z nich cheme nahradit elektromobily. Tedy bude potřeba cca 100 000 přípojných míst. O "pomalé" nabíjení by se mohlo dělit i několik aut. Ale stále to znamená potřebu spïše desítek tisíc takových stojanů..

5 0
možnosti
MV

M50a67r30e12k 11V87a13l15í47k

24. 3. 2020 14:16

V Praze už jsou první chytré lampy, které umožňují pomalé dobíjení... V Praze je obrovské množství lamp, tady je velký potenciál.

Mluvíte o velkých plánech a statisících EV, ale zatím je jich v celé ČR jen několik tisíc, takže bych to s tou výstavbou zase nepřeháněl...

0 0
možnosti
TP

Celý ten projekt elektroaut je jenom nereálná bublina několika bláznů, kteří chtěli od lidí a státních rozpočtů vytáhnout miliardy.

.

Lidé konečné vystřízlivěli. VW odepíše zase pár miliard za vlastní blbost. A my ostatní budeme jezdit na čim dál levnější naftu ještě mnoho, mnoho let.....

16 3
možnosti
MV

M18a27r85e89k 30V59a20l42í63k

24. 3. 2020 14:20

Proč nereálná? Vždyť to jezdí a funguje... Polovina populace má barák, takže může dobíjet doma a jezdí hlavně do práce, na nákup a zpátky, takže stačí i dnešní dojezdy elektroaut 100-500 km.

1 3
možnosti
PV

P82e75t49r 87V12e44s52e29l56ý

24. 3. 2020 11:38

Obdivuji Hřiba a jeho priority.

9 1
možnosti
LM

Zacne se z nich kourit jak ve Francii

5 0
možnosti
PV

P83e31t30r 52V91e92s83e12l22ý

24. 3. 2020 11:39

Dým nesmí bránit ve výhledu na Sv. Vít.

6 0
možnosti
KD

staci dostavet tak 5 temelinu a muzeme cely tenhle nesmysl rozjet

7 5
možnosti
JZ

J52i86ř22í 91Z34ý93k20a

24. 3. 2020 11:38

jak dlouho jste tento nesmysl počítal?

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...