Na Velorex zapomeňte! Tříkolový Peugeot 20Cup

  11:17aktualizováno  11:17
Přeje si váš manžel k narozeninám tříkolku? nepanikařte, není to brzký nástup senility, ani se nezbláznil, možná jen touží po nejnovější kreaci francouzských inženýrů - tříkolovém Peugeotu 20Cup.

Oficiální pojmenování dalšího experimentu z francouzské automobilové kuchyně je spider na třech kolech. Je jakousi syntézou světa aut a motorek.

20Cup ale není samoúčelnou hračkou. To co na něm zbylo ze světa aut možná zanedlouho uvidíme na nástupci dvěstěšestky, žijící to legendy se lvem ve znaku. O Peugeotu 207 se dozvíte více ZDE.

Extrémně nízko položené těžiště, přední nárazník, který žehlí asfalt, a mechanické skupiny okoukané u nefalšovaných sporťáků. Tříkolový peugeot to myslí se závoděním vážně, chce se zúčastnit série závodů Le Mans Endurance series.

Plně funkční studie je postavená z uhlíkových vláken. Pilot a spolujezdec sedí jen několik centimetrů nad zemí ve skořepinových anatomických sedačkách. Před nimi pak zpívá napříč uložený motor.

Hlavním záměrem techniků bylo co nejvíce zatížit kola přední poháněné nápravy. Širokánské zadní kolo slouží pouze k ovládání vozidla.

Na předku vozu nesmí chybět velký nasávací otvor vlastní všem moderním peugeotům. Přítlačné plochy ještě zvyšují přítlak přední části a zatěžují tak přední nápravu.

Peugeot 20Cup v číslech

Délka x šířka x výška

3,63 x 1,77 x 1,16 m

rozvor

2,31 m

hmotnost

do 500 kg

motor

1,6 čtyřválcový přeplňovaný turbodmychadlem

max. výkon

125 kW

max. kroutící moment

240 Nm

Celé auto váží přibližně 500 kilogramů. 1,6 litrový motor s výkonem 125 kW s ním tedy moc práce nemá. Poměr výkon/hmotnost nahání strach: je to přibližně 340 koní výkonu na tunu hmotnosti. Maximální kroutící moment je 240 Nm, o jeho přenos na silnici se stará šestistupňová mechanická sekvenční převodovka ovládaná pádly u volantu.

V Peugeotu 20Cup je vůbec poprvé použit nový čtyřválcový přímovstřikový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který vznikl ve spolupráci PSA (Peugeot a Citroën) a BMW.

Litá osmnáctipalcová kola, zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (nechybí stavitelný příčný stabilizátor), mají pneumatiky rozměru 210/65 R18. Zadní obouvá salám rozměru 377/71 R18.

Hřebenové řízení je ovládáno mutlifunkčním volantem. Kromě ovladačů převodovky na něm najdeme uprostřed umístěný dotykový displej, jehož obraz zůstává stále ve vodorovné pozici, bez ohledu na natočení volantu. Z displeje řidič ovládá například světla, může také sledovat velikost podélného a příčného zrychlení.

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Pneumatiky pro rallye se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

Pneumatiky se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

Druhý letošní start Jana Kopeckého se soutěžním speciálem Škoda Fabia R5 evo v seriálu mistrovství světa automobilových...

Najdete na iDNES.cz