Na Slovensku pozor na černá Audi S4. Policie loví

  14:18aktualizováno  16:27
Od nynějška musí být řidiči na Slovensku ostražití při setkáních s černými vozy audi. Stáje slovenské policie posílí 344koňový model S4.

Audi S4 pro slovenskou policii mají zabudovaný radar | foto: Čtenář iDNES.cz

Česká policie honí rychlé řidiče ve Fordech Mondeo ST220. Italové si na dálniční závodníky pořídili dokonce Lamborghini Gallardo. VÍCE... 

Na slovensku proslulé passaty s radarem namontovaným namísto loga automobilky VW na přídi už dosluhují, nahradí je šestice speciálů Audi S4 - jeden za přibližně 2.7 milionu kč. I nové "audiny" pro slovenskou policii jsou vybaveny radarem, který se usadil na místě, kde mají všechny ostatní ingolstadtské vozy čtyři kruhy.

Podle slovenské policie mají nové vozy Audi S4 nahradit na silnicích šest passatů (nejznámější černý doposud hlídkuje na dálnici spojující česko-slovenskou hranici s Bratislavou).

"Tato auta jezdila 24 hodin denně a sedm dní v týdnu. Po najetí určitého počtu kilometrů je třeba je stáhnout do běžného provozu a nahradit novými," řekl iDNES.cz mluvčí slovenského policejního prezidia Martin Korch.

Podle něj jsou nová Audi výkonnější (nemají například omezovač rychlosti, takže hravě překročí maximální rychlost 250 km/hod) a jsou vybavena novými technologiemi. Ty umožní přesnější měření rychlosti, zaznamenání přestupku ale i vyhledání vozu v registru. Vozy zůstanou tmavé, jen jeden bude v barvách policie," uvedl mluvčí prezidia Korch.

Řidič se tak dozví o tom, že ho při přestupku sledovala policie podle speciální světelné tabule, které se na voze sklopí. "Objeví se nápis policie a pokyny ve slovenštině nebo angličtině. Většinou řidiče upozorní, že má zajet ke krajnici a zastavit," popsal zařízení Korch.

Vzhledem k výkonu a výbavě vozidla budou podle policie sloužit hlavně na dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích první třídy.

Kolik vozy policii stály mluvčí nesdělil. Na dotaz iDNES.cz pouze uvedl, že předchozí investice za šest vozů VW Passat se vyplatila i díky tomu, že vozy nikde nestály a prakticky nepřetržitě dohlížely na bezpečnost na silnicích.

Audi S4 - Co je zač?
Všechna čtyři kola Audi S4 pohání osmiválcový motor s objemem 4,2 litru.

Maximální výkon 253 kW (344 koní) přenáší v závislosti na přání zákazníka buď šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka tiptronic.

Maximální kroutící moment 410 newtonmetrů rozděluje mezi všechna čtyři kola (pneumatiky 235/40 R 18) systém stálého pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

U vozů pro běžné zákazníky je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 kilometrů v hodině. Pro zrychlení z nuly na stovku potřebuje S4  5,6 sekundy. Tabulková průměrná spotřeba se má podle tabulek výrobce pohybovat kolem 13,3 litru naturalu 98 na sto kilometrů. Prohánění neukázněných řidičů bude pravděpodobně na spotřebu náročnější.

Základní cena Audi S4 na českém trhu je 1 775 700 korun. Slovenská cena je 2 191 900 Sk.

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii


Audi S4

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz