Na Slovensku pozor na černá Audi S4. Policie loví

  14:18aktualizováno  16:27
Od nynějška musí být řidiči na Slovensku ostražití při setkáních s černými vozy audi. Stáje slovenské policie posílí 344koňový model S4.

Audi S4 pro slovenskou policii mají zabudovaný radar | foto: Čtenář iDNES.cz

Česká policie honí rychlé řidiče ve Fordech Mondeo ST220. Italové si na dálniční závodníky pořídili dokonce Lamborghini Gallardo. VÍCE... 

Na slovensku proslulé passaty s radarem namontovaným namísto loga automobilky VW na přídi už dosluhují, nahradí je šestice speciálů Audi S4 - jeden za přibližně 2.7 milionu kč. I nové "audiny" pro slovenskou policii jsou vybaveny radarem, který se usadil na místě, kde mají všechny ostatní ingolstadtské vozy čtyři kruhy.

Podle slovenské policie mají nové vozy Audi S4 nahradit na silnicích šest passatů (nejznámější černý doposud hlídkuje na dálnici spojující česko-slovenskou hranici s Bratislavou).

"Tato auta jezdila 24 hodin denně a sedm dní v týdnu. Po najetí určitého počtu kilometrů je třeba je stáhnout do běžného provozu a nahradit novými," řekl iDNES.cz mluvčí slovenského policejního prezidia Martin Korch.

Podle něj jsou nová Audi výkonnější (nemají například omezovač rychlosti, takže hravě překročí maximální rychlost 250 km/hod) a jsou vybavena novými technologiemi. Ty umožní přesnější měření rychlosti, zaznamenání přestupku ale i vyhledání vozu v registru. Vozy zůstanou tmavé, jen jeden bude v barvách policie," uvedl mluvčí prezidia Korch.

Řidič se tak dozví o tom, že ho při přestupku sledovala policie podle speciální světelné tabule, které se na voze sklopí. "Objeví se nápis policie a pokyny ve slovenštině nebo angličtině. Většinou řidiče upozorní, že má zajet ke krajnici a zastavit," popsal zařízení Korch.

Vzhledem k výkonu a výbavě vozidla budou podle policie sloužit hlavně na dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích první třídy.

Kolik vozy policii stály mluvčí nesdělil. Na dotaz iDNES.cz pouze uvedl, že předchozí investice za šest vozů VW Passat se vyplatila i díky tomu, že vozy nikde nestály a prakticky nepřetržitě dohlížely na bezpečnost na silnicích.

Audi S4 - Co je zač?
Všechna čtyři kola Audi S4 pohání osmiválcový motor s objemem 4,2 litru.

Maximální výkon 253 kW (344 koní) přenáší v závislosti na přání zákazníka buď šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka tiptronic.

Maximální kroutící moment 410 newtonmetrů rozděluje mezi všechna čtyři kola (pneumatiky 235/40 R 18) systém stálého pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

U vozů pro běžné zákazníky je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 kilometrů v hodině. Pro zrychlení z nuly na stovku potřebuje S4  5,6 sekundy. Tabulková průměrná spotřeba se má podle tabulek výrobce pohybovat kolem 13,3 litru naturalu 98 na sto kilometrů. Prohánění neukázněných řidičů bude pravděpodobně na spotřebu náročnější.

Základní cena Audi S4 na českém trhu je 1 775 700 korun. Slovenská cena je 2 191 900 Sk.

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii

Audi S4 pro slovenskou policii


Audi S4

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Najdete na iDNES.cz