- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo Toyota chce investovat do elektromobility. Já měl za to, že elektromobilita nemá budoucnost, dle jejich výkřiku do tmy z minulosti.
...zbrojí se k elektrickému útoku ..... bez toho aby byl vyřešena plnohodnotná náhrada klasických elektráren (uhlí, jádro...) které plánují odstavit
Do pěti let bude stát elektromobil méně než 300000
Ja sa obávam, že VW sa šialenou rýchlosťou rúti do strašného prúseru, ovplyvní to nemeckú ekonomiku a stiahne so sebou i nás.
Možné to je, je ale také možné, že se naopak stane leaderem a získá velkou část trhu.
Uz ted nejsou cipy a neni cim nabijet malem v cele evrope. Vystavba elektraren stagnuje a tady se resi zahlceni trhu elektroauty. Pripada mi ze eurohujeri pozbyli zbytek mozku.
No třeba taková Sony má evidentně čipů dost, viz článek "Sony zvažuje výrobu aut. Studii elektrického SUV nabila moderní technikou" :-D
VW spoleha na vyrobu v CR... tak urcite.
Investice skodovky pro pristich 5 let - cca 500 milionu EUR (pro srovnani 2020 to bylo 850 milionu).
Investice VW 170 miliard usd...
Pardon, tech 500 milionu je samozrejme rocne po dobu 5 let, celkem na 5 let je to 2,5 miliardy eur.
Sice elektromobilita jako politicky projekt bude ( tak jako euro), ale nechapu v cem to bude vyhodne. Dlouho cekat na nabijeni, nedostupne nabijeni pro masu lidi bez domku, maly dojezd a navrat k nervovani zda dojedu jako za hladoveho oka v dobe CSSR bez moznosti kanystru a to vse v cenove relaci 1,3 mega, kde lide vzdy kupovali premiove vozy. Co to prinese zakaznikovi z hlediska uzivatelskeho komfortu?
O Toyotu strach nemám, ale jedno číslo že němcům trochu dost ujel vlak. Současná hodnota akcii Tesly je vyšší než hodnota akcií všech německých automobilek dohromady. Navíc auto s dojezdem 600 km v zimě do 600 tis. Kč tady bude dříve z Číny než z Německa.
Koukají na tedlu a číňani je preválcují.
Nechápem, prečo sa pri aku autách používa metafora so smartfónami, kedy sa klasické telefóny (hovor+sms) menili za multifunkčné smartfóny (telefón+foťák+notebook+internet...)?
K aku autám sa viac hodí metafora s 3D televízormi. Kedy po úspechu Avatara v kine chcel každý výrobca naskočiť na 3D vlnu. Výrobci investovali do vývoja milióny dolárov, zaplatený novinári písali o "novom štandarde", fanatický diskutujúci plnili diskusie o tom, ako ich neprudí nabíjanie tažkej kravy, ktorú musia nosiť na hlavách, hovorilo sa o utopickej budúcnosti a budovaní infraštruktúry na podporu 3D vysielania... A?! Nezáujem más, budúcnosť neprišla, vývoj sa zastavil a dnes už túto marketingovo tlačenú slepú vetvu ani poriadne nekúpite.
Ak by sa aku autá nestali politicko-dotačný projekt. Skončili by rovnako ako všetky snahy (a že ich bolo dosť) o presadenie sa aku áut v minulosti. V zabudnutí!
Špatné přirovnání. Spíše je to jako CRT televize a LCD televize. CRT splňovala vše, co člověk potřeboval. Pamatuji v té době, jak všichni věštili, že se LCD neuchytí, že má špatné podsvícení, kostičkovaný obraz, neuvěřitelnou cenu atakující 1mil. kč. Philips si v Hranicích na Moravě v klidu stavěl fabriku na klasické monitory, kterou za dva roky zavřel. A kde je CRT teď? A kde LCD? Podobný příběh mají třeba foťáky, prý digitál se nikdy neprosadí u profesionálů, proti klasickému s filmem. Nikdy nedokáže zachytit tak kvalitní snímek. No, další chytré dohadování bylo, když jsem si koupil první dotykový displej. To bylo denně posměšků o tom, že jsem si koupil nesmysl, že tímto směrem budoucnost určitě nepůjde. Protože kdo bude chtít mít neustále opatlaný displej.