Altea Prototipo, má publikum navnadit na blížící se uvedení nového sériového modelu Altea, naplánovaného na příští rok. Představená studie naznačuje, že opravdu je na co se těšit.
Altea bude prvním modelem značky Seat vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, ustavené začátkem roku 2002. ("Sportovní" divize zahrnuje mimo jmenovaného Seatu a ingolstadtského Audi, například i italské Lamborghini.)
Koncept SEAT Altea Prototipo, který vymysleli v technickém centru automobilky v Martorellu, je dle prohlášení automobilky velmi blízký reálnému modelu.
Při pohledu na odvážné linie a nečekané zlomy, zakomponované ovšem do jednolitého "bonbónovitého" tvaru, pozorovatele potěší, že stylistická sterilita koncernu Volkswagen za Pyreneje stále ještě nedorazila. |
Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče a především pak světlomety, připomínající kočičí oči. Na sportovnější notu naopak hrají rozměrné výřezy nárazníku.
Ještě dál, než předek vozu, jde záď téměř kulovitého tvaru. Malý spojler nad vrchní hranou okna, trojúhelníkové světlomety a dvě koncovky výfuku pak hovoří o péči o detail.
Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo dynamický charakter. Pocit lehkosti dodává vlnovitý prolis startující nad lemem předního kola, v ladné křivce opíše na boku vozidla plochý oblouk a pomalu se stráci v lemu kola zadního. Nejdramatičtější partií je pak malé trojúhelníkové okénko před c-sloupkem (zadním), do kterého designéři zakomponovali kliku druhého páru dveří. Celkově tvar plochy bočních oken opakuje "kočičí oko" předních světlometů.
Jednoprostorová koncepce studie nemá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a zavazadelníkem. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů SEAT vymyslel zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle.
V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 - každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo.
Sportovnějšího ducha podtrhuje snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.
O pohon prototypu se stará zážehový dvoulitr FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic.
Parametry Seatu Altea:
Délka (mm) | 4292 |
šířka (mm) | 1412 |
výška (mm) | 1552 |
rozvor (mm) | 2578 |
motor | zážehový FSI 2.0 |
výkon | 112 kW / 150 koní |
převodovka | šestistupňová automatická |
Stáhněte si tapetu:
Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, světlomety, připomínající kočičí oči jdou v duchu ostatních Seatů. Na sportovnější notu naopak hrají rozměrné výřezy nárazníku. |
Masivní nárazníky a vysoká linie boků dávají konceptu Altea Prototipo dynamický charakter. |
Koncept SEAT Altea Prototipo, který vymysleli v technickém centru automobilky v Martorellu. |
Pocit lehkosti dodává vlnovitý prolis startující nad lemem předního kola. V ladné křivce opíše na boku vozidla plochý oblouk a pomalu se stráci v lemu kola zadního. |
Nejdramatičtější partií je pak malé trojúhelníkové okénko před c-sloupkem (zadním), do kterého designéři zakomponovali kliku druhého páru dveří. |