Člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus | foto: Škoda Auto

Výrobu spalovacích motorů udržíme do roku 2030, říká muž z vedení Škody

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Škoda hlásí vyprodáno, do konce roku má plně vytížené kapacity, produkci ovšem brzdí nedostatek komponent. Do zákulisí výroby, řešení výpadků v dodávkách dílů i cestě ke snižování emisí ve výrobě nechává v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES a iDNES.cz nahlédnout Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody Auto pro oblast výroby a logistiky.

Jaká je nyní situace ve výrobě?
Poslední dva roky byly pro průmysl všechno, jen ne jednoduché. Přišel covid, nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině. Nyní přichází téma Číny, která se nás také dotýká. Čínská vláda rozhodla, že se tamní výroba na týdny kompletně zastaví. Začínají se tak objevovat problémy v dodavatelských řetězcích. Podmínky jsou velmi nepříznivé, co se výroby aut týče. V současnosti máme nejvyšší stav objednávek v historii společnosti, avšak nejsme bohužel schopni v českých závodech nyní vyrábět na plnou kapacitu. V Mladé Boleslavi bychom mohli vyrábět 1 360 octavií a enyaqů denně ve třech směnách. Třetí směnu ale nejsme schopni zásobovat díly. Takže aktuálně vyrábíme o třetinu méně, tedy asi 850 – 900 aut denně.

Do konce roku v Rusku nevyrobíme další vozy. Nevíme, co bude dál. Musíme počkat a sledovat další vývoj.

Michael Oeljeklausčlen představenstva Škody Auto pro oblast výroby a logistiky

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se