- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus | foto: Škoda Auto
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Jaká je nyní situace ve výrobě?
Poslední dva roky byly pro průmysl všechno, jen ne jednoduché. Přišel covid, nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině. Nyní přichází téma Číny, která se nás také dotýká. Čínská vláda rozhodla, že se tamní výroba na týdny kompletně zastaví. Začínají se tak objevovat problémy v dodavatelských řetězcích. Podmínky jsou velmi nepříznivé, co se výroby aut týče. V současnosti máme nejvyšší stav objednávek v historii společnosti, avšak nejsme bohužel schopni v českých závodech nyní vyrábět na plnou kapacitu. V Mladé Boleslavi bychom mohli vyrábět 1 360 octavií a enyaqů denně ve třech směnách. Třetí směnu ale nejsme schopni zásobovat díly. Takže aktuálně vyrábíme o třetinu méně, tedy asi 850 – 900 aut denně.
Do konce roku v Rusku nevyrobíme další vozy. Nevíme, co bude dál. Musíme počkat a sledovat další vývoj.
Připojte se ještě dnes a získejte: