VIDEO: Jak funguje podvozek mercedesu nejlíp vysvětlí slepice

  • 41
Je to parádní reklama na pohodlné podvozky mercedesů. Je i poučná, jak celý systém funguje pochopí každý. A stačí na to pár slepic.

Když má mercedes podvozek s adaptivními tlumiči, je to jak let na obláčku. Kola a podvozek kopírují vozovku, kabina však pluje stále ve stejné výšce a bez natřásání posádky. Jako by byla zavěšená na nebi. Však také podobný systém u Maserati pojmenovali "skyhook" (anglicky, volně přeloženo "zavěšen na nebi"). Obdobný systém používá víc značek. Jen Mercedes ovšem požádal slepice, aby jeho funkci vysvětlily ostatním. Ruce v rukavicích na černém pozadí s nimi hýbou do rytmu známé skladby (Diana Ross: Upside down), slepice však drží hlavu stále na stejném místě v neměnné poloze.

Systém adaptivního pérování je v novém Mercedesu S ještě vylepšený o předpovídání nerovností. Auto se systémem Magic Body Control totiž přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na to má vpředu připravenou kameru, která sleduje povrch vozovky a poví o všech nerovnostech řídicí jednotce podvozku s předstihem, ta pak přenastaví tuhost tlumiče. Kamera se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti. 

Ochránci zvířat mohou zůstat v klidu. Slepice ve videu nejsou cvičené ani omámené. 

"Je to jejich normální reakce," ubezpečuje Lenka Skoupá z Toulcova dvora, pražského Střediska ekologické výchovy. "Dělají to dlouhokrká zvířata, která si hlavou vyvažují tělo. Zároveň drží hlavu tak, aby jim umožňovala okamžitou reakci," vysvětluje.

Slepice nejsou jediné, třeba krávu podle Lenky Skoupé položíte na zem jen tak, že ji chytnete za rohy a hlavu dáte k zemi. "Když kůň leží a přidržíte mu hlavu u země, tak se nezvedne," dodává.