Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

McLaren zbaví auta po 110 letech stěračů. Nahradí je ultrazvuk

Stěrače jsou nedílnou součástí automobilů už po zhruba 110 let. Mají je téměř všechna silniční auta, ta nejlevnější i ta nejdražší. McLaren, výrobce těch nejexkluzivnějších aut, teď chce se stěrači skoncovat. Namísto nich zavede ultrazvukový systém, který bude udržovat čelní sklo čisté za všech podmínek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Úžasné, jsem zvědavý jak si takový systém poradí s namrzlým sklem, nebo broukem rozplácnutým před nosem. Taky by mě zajímalo, jestli něco tak jednoduchého, jako je generátor 30kHz, zesilovač a pár měničů (výrobní cena pár korun) bude v případě poruchy taky o tolik levnější jako náhradní díl. Mám pocit že žádná z těch odpovědí se mi nebude líbit a tento systém přes jeho možnou užitečnost zařadím do kategorie naprostých zbytečností prodražujících auto, kde už se skví elektronická ruční brzda a rozjezdový asistent.

0 0
možnosti
MH

Kontrolni otazka.

kdyz mam klepnute sklo ci kdyz se mi rozplacne cmelak ci blato na skle tak to smazu, rozmazu a umyju.

Jak tp ted budou resit?

Kaminek ve skle = brzka pavucinka ?

A nez se mi stahne blaticko od projizdejiciho nakladaku tak to bude trvat jak dlouho?

0 0
možnosti
AK

A22l88e96x 36K42o97u44b53a

25. 12. 2013 20:25

McLaren asi moc ne, patent na ultrazvukový čištění skla je někdy z 80. let...

0 0
možnosti
LK

Mě by stačilo, abych nemusel skoro každý druhý rok měnit celé sklo rozflákané od šutrů, kterými se to na našich silnicích jen hemží. Asi i proto, že někteří nemají skoro žádné zadní zástěrky. O dírách v laku ani nemluvě, poďobané jak od neštovic.Se stěrači problém nemám, jsou dimenzované jak lopaty, poradí si prakticky se vším,  od hustého děště až po bláto.:-)

1 0
možnosti
AK

Copak o to, teoreticky by šlo udělat ultrazvukový generátor dost silný, že by ke sklu nepronikl ani ten kámen, nejen kapka.. Ale patrně by to vážilo pár metráků a minimálně pro psy v okolí by to bylo smrtící. Nevylučuji, že i pro lidi.. Takže podobné zařízení by pro osobák bylo poněkud nepraktické.

1 0
možnosti
JS

chudáci čoklíci okolo ;-)

2 1
možnosti
TV

A nejen okolo. Vozím psa a byl by zralej do cvokhausu.

0 1
možnosti

Ultrazvukový systém by pomohl výrobcům opět uspořit i několik kilogramů hmotnosti, zbavil by totiž auta relativně těžkých elektromotorků stěračů.

Honba za kilogramy je neskutečná blbost. Divím se, že ještě nenapadlo výrobce ze základní výbavy vyhodit zadní sedačky. Beztak lidi jezdí 1 - 2 a co kg by se ušetřilo ;-D

4 0
možnosti
PR

proč blbost honba za kilogramy, třeba škoda favorit váží stejně jako nový golf 7 generace, který je jak delší tak širší. o bezpečnosti,vybavenosti a komfortu snad spekulovat nebudem. nejde na jednom dílu ubrat třeba 100 kg, všechno se to nasčítává na jednotlivých komponentech a o přínosu lehčích aut snad taky spekulovat nebudem.

1 1
možnosti
AK

Tak si ten článek přečtěte sám.. Rozdíl mezi nanočásticemi a ultrazvukem je nesmírný.

1 0
možnosti
MS

dokážu si představit že to bude fungovat za provozu, ale co když zaparkuju a budu mít na skle bordel?

1 2
možnosti
JZ

J88a83n 24Z76e75l64i34n72a62r

24. 12. 2013 10:51

Urcite to nejak vymysli

2 0
možnosti
PN

P61a60v56e76l 38N88o28v60á74k

24. 12. 2013 10:40

čístě teoreticky co to udělá se zamrzlým oknem? Je mi jasný že McLaren asi zamrzlí okno mít nikdy nebude ale v budoucnu kdyby se to objevilo na obyčejných autech co to s tím ledem udělalo? Myslíte že by ho to rozlámalo tou frekvencí? :-)

2 0
možnosti
PD

A co udělají stěrače? Taky velký kulový.

Prostě zapneš rozmrazování, případně ostříkneš rozmrazovací směsí, a pak ultrazvuk zařídí, že ty kapičky začnou odskakovat pryč.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!