Většinu peněz chce magistrát získat z evropských fondů. Vedení města hodlá měřením získat data ohledně životního prostředí a poskytnout přístroje policii, aby mohla řidiče s odmontovanými filtry pokutovat. Jak filtr pevných částic funguje, čtěte zde.
České radiokomunikace mají vyvinout a vyrobit zařízení v různých podobách. Stacionární varianta má být instalovaná napevno, mobilní v dodávce a přenosný typ má sloužit k přesnějšímu měření a potvrzení vzorků získaných většími zařízeními. „Zařízení by měla být vyvinuta v následujících dvou letech,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Přístroje mají podle dříve schváleného dokumentu zpočátku sloužit k prevenci a zjištění toho, kolik vozidel bez filtru pevných částic v metropoli jezdí. Výhledově je cílem propojit zařízení se systémy dopravní kontroly využívanými samosprávou a státem.
Poté bude možné vozidlo po zjištění závady odstavit a odeslat na STK nebo provést pomocí přístroje kontrolu přímo na místě. K tomu však budou podle dřívějších vyjádření nutné úpravy legislativy.
Praha patří mezi regiony s největším znečištěním ovzduší, většina pochází z dopravy.
Dieselové motory s nefunkčním nebo odmontovaným filtrem pevných částic podle odborníků produkují velkou část škodlivin, nezáleží přitom na stáří vozu. Test čtěte zde.
Nyní jsou emise vozidel kontrolovány jenom při pravidelných technických kontrolách, což je podle vedení města nedostatečné. Praha již v minulosti měření emisí za provozu testovala ve spolupráci s ČVUT a Ústředním automotoklubem (ÚAMK). Dopravní policie také na popud magistrátu uskutečnila sérii kontrol, které se však prováděly s pomocí diagnostické jednotky u aut vytipovaných pouze na pohled. Čtěte zde.