Ve středisku, které bude vyvíjet technologie pro indický automobilový trh, pracuje zatím 14 lidí. Během tří let chce společnost jejich počet rozšířit minimálně na 35. Půjde hlavně o vysoce kvalifikované inženýry, designéry, programátory nebo konstruktéry. Lumax chce spolupracovat například s VŠB-Technickou univerzitou Ostrava.
Manažer společnosti Todd C. Morgan řekl, že Lumax potřeboval být přítomný v Evropě. Českou republiku si podle něj firma vybrala mimo jiné proto, že jde o zemi s velmi konkurenceschopnou strukturou mezd. „Budeme se tady snažit vyvíjet velmi inovativní technologie,“ řekl.
Výkonný ředitel Lumaxu Vineet Sahni uvedl, že obecně platí, že v automobilovém průmyslu se nové a inovativní technologie zavádějí nejprve v Evropě a poté se dostávají na ostatní světové trhy. „Právě prostřednictvím technologického centra v Ostravě chceme urychlit zavádění inovací v Indii. V Indii spolupracují evropští a indičtí výrobci s konstrukčními centry v Evropě, takže české technologické centrum Lumax pro ně bude takovou vstupní branou, která jim pomůže v komunikaci a v urychlení vývojového procesu vozidel,“ uvedl Sahni.
Centrum má optickou či goniometrickou laboratoř. Kromě samotného vývoje technologií se bude zabývat i zvyšováním inženýrských kompetencí v rámci celé mezinárodní skupiny Lumax. To zahrnuje například vytváření vlastních inženýrských nástrojů a softwaru nebo školení.
„Konkrétně se jedná například o design optiky, elektronického hardwaru nebo softwaru světel pro automobily včetně různých analýz a simulací. Soustředit se budeme zejména na vývoj elektroniky a softwaru, což jsou jednoznačně hlavní stavební kameny budoucích technologií,“ uvedl Morgan.
Lumax Industries Limited je předním indickým dodavatelem osvětlovacích modulů, řadicích pák, sacích systémů a dalších technologií pro automobily i motocykly. Mezi klíčové zákazníky firmy patří Honda, Suzuki, Toyota, Mahindra, Daimler či Tata Motors. Lumax zaměstnává více než 9 tisíc lidí.