Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Lotus: budoucnost patří tříválcům

Společnosti Lotus Engineering a Continental Automotive vyvíjejí společnými silami tříválcový motor o objemu 1,5 litru, který nabídne výkon 2,2litrového motoru a výrazné snížení emisí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fitipaldi

23. 4. 2008 7:55
Asi to bude trochu jinak

U tříválce bylo nutné přidat vyvažovací hřídel. Tím zvýšili setrvačné hmoty a celou hmotnost agregátu. Motor 1.2 HTP při dálniční jízdě spotřeboval více, jak 4 válec. Jde o to optimalizovat process spalování-zvýšit jeho účinnost. To je dáno optimálním průměrem válce a jeho zdvihem, vyvážením. Nejlépe to zvládají u Porsche a Subaru s protilehlými válci.Každá vibrace, rezonance snižuje účinnost. Pak další snížení odporů použitím materiálů s nízkým třením. Další fází je použití variabilní časování a zdvih ventilů. Použití turba zvedá obvykle výkon o 50%, zrychluje plnění válců a překonává pasivní odpory proudění vzduchu potrubím a filtrem a nebo odstranit úplně škrtící klapku a regulovat jinak, třeba právě zdvihem ventilů. Další fáze rekuperace energie.Jinými slovy 3 válec takto nadopovaný se 140g/km emisí je špatný výsledek. To můžou dělat rovnou 2 válce a 1 válce s rekuperací a vyjde to nastejno.

0 0
možnosti

Fitipaldi

23. 4. 2008 7:55
Re: Asi to bude trochu jinak

Ještě jsem zapoměl na lepší palivo. U Mercedesu na to jdou jinak a lépěji. Dynamickou změnou zdvihu na klikovce a tím změnou kompresního poměru, tím pádem přechod mezi během vznětovým a zážehovým motorem R^.

0 0
možnosti

Drátík

22. 4. 2008 18:47
Nechápu

Snad mi to někdo pomůže objasnit. V jednoválci proběhne jeden cyklus za dvě otáčky klikového hřídele. U dvouválce co otáčku, u čtyřválce co půl otáčky. Jak je to u tříválce? Vychází mi jeden spalovací cyklus po 3/4 otáčky což * 3 válce dělá 2,25 otáčky klikového hřídele, což snad nejde vyrobit. Může mít čtyřtaktní tříválec vůbec rovnoměrný chod?

U dvoutaktu je to v pohodě, jeden válec jeden pracovní cyklus jedna otáčka, dvouválec půl otáčky, tříválec 1/3 otáčky /tj. klikové čepy jsou po posunuty po 120 stupních/

Díky

0 0
možnosti

MP

22. 4. 2008 19:09
Re: Nechápu

No, nejsem specialista, ale jeden cyklus je porad na dve otacky hridele. Jediny problem je v tom, ze hridel je po 120° a mezi horenim v jednotlivych vlacich jsou mezery a zatah motoru tak neni plynuly jako u ctyrvalce. Motor je neklidnejsi, hridel je vice nemehana od torznich kmitu...je to tak?

0 0
možnosti
JD

Jako može a bžeh.

22. 4. 2008 14:27
!

Podle mě, budoucnost patří aluminiu

0 0
možnosti

Smarty

22. 4. 2008 16:38
Re: !

Ne ne, patří hliníku.

0 0
možnosti
AN

dodo-dodo

22. 4. 2008 14:24
nevyhody

mam rad benzinove motory, protoze zde odpadaji nakladne opravy turba atd... jako u naftaku

ale najednou je moda maloobjemovych motoru na benzin s velkym kW, ale jak dlouho to ten "cvrcek" vydrzi? 

nejak me nenapada vyhoda techto motoru, protoze si z kazdeho vezmou to nejdrazsi, zrat to bude jako benzin, ale naklady na udrzbu to bude mit oproti benzinum vetsi, protoze to ma turbo:-/ 

0 0
možnosti

jintaj

22. 4. 2008 14:38
Re: nevyhody

Není to vždy pravda, existují benzinová turba, jejichž životnost je bez generálky mnoho set tisíc km (SAAB). A spotřeba málokdy překročí 10 l/100 km.

0 0
možnosti

Jintaj

22. 4. 2008 12:03
Přeplňovaný tříválec už VW vyrábí

1.4 TDI PD. A je to, po pravdě řečeno, jeden z nejhorších dieselů od koncernu!

0 0
možnosti

Jaja

22. 4. 2008 12:35
Re: Přeplňovaný tříválec už VW vyrábí

Krome ceny s nim nemam problem

0 0
možnosti

dalibor

22. 4. 2008 9:30
valce

v aute mam 6 valcu, v traktoru na sekani 2, takze prumer 3. kdyz ma uato vice valcu, takma tizsi chod a je taky dynamictejsi (zejmena pri prejizdeni). pokud se snizi pocet valcu snizi se i komfort jizdy.

0 0
možnosti

Sniper

22. 4. 2008 9:34
Re: valce

Průměr máš 4... ;-D

0 0
možnosti

Sniper

22. 4. 2008 8:50
Reklama na 1,2HTP...

...v úplném začátku článku mně odradila od toho, abych to četl dál... Ubírejte pořád válce a výkony, snižujte rychlosti, nakonec budeme jezdit zase všichni v BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo), kde bude s trochou štěstí super-výkonný jednoválec doplňovaný elektromotorem na baterie, kvůli jejichž výrobě a nesnadné recyklaci bude docházet k větší devastaci životního prostředí než je tomu nyní... Nehledě na to, že přibude dopravních nehod a sníží se plynulost provozu. Jenže to stádu mediálně zpracovaných ovcí stejně nemá cenu vykládat... :-(

0 0
možnosti

Smějící se bestie

22. 4. 2008 10:27
Re: Reklama na 1,2HTP...

Pokud do BMV počítáš i karbonové karosérie, pak v nich, doufejme, že co nejdřív, budeme jezdit všichi. Ono pohybovat  1,5tunou oceli kvůli převezení jedný líný tlustý prdele, nemá se zdravým rozumem nic společnýho. Jak se zvýší počet nehod a sníží plynulost provozu s nižší max.rychlostí vozidel? Praxe dokazuje pouze opak...

0 0
možnosti

Coraxus

22. 4. 2008 8:46
Opět známé zaklínadlo "CO2" - fuj

Bude to mít malou spotřebu, nízké CO2, prostě bude to eňo něňo - jen se s tím nebude nechat jezdit. ;-€ Jděte už s tím do háje... ;-O

0 0
možnosti
OF

Andee

22. 4. 2008 8:39
No...

Já teda nevim, ale selským rozumem mi čtyřválec a tříválec s turbem přijdou výrobně minimálně stejně náročné, spíš naopak tříválec bude díky tomu turbu náročnější. O spolehlivosti ani nemluvě. Jinak je samozřejmě jasné, že srovnatelně výkonný přeplňovaný motor bude díky menšímu zdvihovému objemu na provoz efektivnější než klasický atmosférický.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...