Diskuze

Cyklista je křehký tvor. Dopravní expert radí, jak s nimi ve městě vyjít

Cestování na kole městem je stále populárnější, v hustém provozu však také nebezpečnější. Podívejme se na cyklistiku z pohledu řidiče, který si na zranitelné spoluúčastníky silničního provozu musí dávat opravdu velký pozor. V betonové džungli městských ulic nám poradí dopravní expert Roman Budský.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AJ

Dneska je to v autě o život a ti co vyrážejí na kolech na silnice ty nechápu vůbec, protože to riziko je obrovské. Sice se všichni můžou všelijak snažit, závádět co chtějí, přesto vás jednou něco smete a už si na tom člověku nic nevezmete. Takže na kolo jenom po lese a mimo silnice nebo po vyznačených stezkách. A s dětima na silnice už vůbec ne, i kdyby bylo pravidlo objíždění 3 metry.....

1 0
možnosti
JV

J95a72n 84V33ě30r35n77ý

8. 7. 2022 14:13

Společnost nemůže pořád jenom ustopovat hovadům.

1 0
možnosti
JK

J43a74n 45K30r33p18e63c

8. 7. 2022 7:30

aaaa tak ho tu mame zase. samozvaneho dopravniho experta Budskeho, hlasajiciho dalsi bludy verejnosti. nastane nekdy ten moment a pan Budsky se alespon zbezne seznami se zakonem, o kterem tak zasvecene tlacha? nejen ze neustale micha pojmy "ma prednost" a "dat prednost" jimiz vubec dotycny zakon nedistponuje, ale uz i vylozene lze.

v odstavci "Je to pruh vyhrazený cyklistům, na jeho počátku musí být ještě dopravní značka. Cyklisté tu mají přednost, nesmíte je nijak ohrozit. Do pruhu se nesmí vjíždět ani zasahovat autem; je to stejné jako pruh vyhrazený třeba pro autobusy MHD." se netrefil do zneni zakona hned dvakrat. cykliste tam nemaji zadnou prednost, a do pruhu se samozrejme za urcitych okolnosti vjizdet i zasahovat muze a to nejen autem, pane Budsky, jsem si jisty ze vam tento vzkaz pan Svidrnoch hned doma preda. teda pote co mi to opet smazne, protoze kritiku osoby pana Budskeho nsese velmi nelibe. takze ban na dalsiho 1,5 dne bude nasledovat za 3...2....1....

2 1
možnosti
KL

Trochu se pletete do Vyhrazeného pruhu nesmíte zasahovat a přejet ho smíte jen pokud odbočujete nebo vyjíždíte z místa mimo komunikaci. A cyklisté tam mají přednost, nesmíte tam zastavit a ani stát. Tento pruh zaměňujete za pruh Ochranný, který je míněn zákonem jako jízdní pruh pro cyklisty. Prostě rozdíl 25 cm čára vs 12,5 cm čára. ;-)

0 0
možnosti

No “expert” tam má tradičně pár “ale”. Jednak není pravda že vyhrazený cyklopruh neumožňuje vjetí či zasahování vozidlem, je to stejné jako u bus pruhu - pokud je třeba před daný pruh odbočit či vyjet z parkovacího místa, možné to samozřejmě je.

Dále pak u zmínky o tom že vozidlo nesmí stát ani parkovat 5m před přechodem chybí dodat že to je pouze obecná úprava, a místní úpravou pak lze toto změnit - tedy na mnoha místech lze legálně parkovat až přímo před přechodem.

0 0
možnosti
MP

Tohle se mi libi u modrych zon. Hrozne dlouhou dobu bylo smrtelne nebezpecne parkovat tesne u prechodu nebo u hranice krizovatky, ale pak se tam ze dne na den namalovaly modre cary, ktere to najednou udelaly naprosto bezpecne.

0 0
možnosti
JK

J13a67n 72K46a51l15e90t28a

7. 7. 2022 13:11

To dělení na řidiče aut a cyklisty ke srandovní. Většina cyklistů řídí taky auto. Mimochodem to že někdo neumí jezdit na kole z něj lepšího řidiče nedělá 🙂

4 0
možnosti
JS

Pro všechny pumpičky, které se pohybují po silnicích, zavést povinnou registraci kola a vyžadovat důsledné dodržování silničního zákona.

4 4
možnosti
Foto

Beru, a pro všechny řidiče taky. Ideálně kritické přezkoušení, každých pět let v provozu -> významná část řidičů by papíry neobhájila.

2 2
možnosti
MS

Na základních školách dříve byla dopravní výchova. Dnes nikoliv, dnes mají děti maximálně hodinku besedu s policistou. A i tento stav, trvající už nějakou dobu, bude mít následky

2 1
možnosti
TK

jj, pamatuji. bylo to i docecela zábavné, protože ty předpisy tehdy prezentoval Spejbl s Hurvínkem. vždycky jsem se na ten jejich pořad v rádiu moc těšil.

0 1
možnosti
DV

Cyklista je křehký tvor a proto by ve svém vlastním zájmu neměl lézt někam, kde by svou existencí představoval překážku plynulosti provozu. Typicky tam, kde se jezdí 90 - 100 km/h, bývá tam hustější provoz a pumpičkář svou existencí na takévé silnici nutí ostatní brzdit z 90 km/h na jeho 30 km/h, vybočovat z pruhu (kvůli stupidnímu zákonu, požadujícímu 1,5m opdstup od pumpičkáře při předjíždění) a zase se rozjíždět na 90 km/h. Tím okolo pumpičky vzniká "peřej" a v ní vysoké riziko vzniku nebezpečné situace pro všechny zúčastněné a zejména pro pumpičkáře.

5 9
možnosti

Blby je, ze casto jinou zakonnou moznost nema

1 0
možnosti
OU
Foto

A možná i ke statistikům. záleží na tom, co se hlásí a také na tom, jek řídí řidiči vozidel a cyklisté. Většina cyklistů zvládá střetům předcházet a myslet i za řidiče, ale to neznamená, že kdyby tomu tak nebylo, tak se ten poměr drasticky nezmění.

Za 30 let na kole na silnici jsem neměl zaviněnou kolizi s autem, ale spoustu zaviněných auty - nikde jsem je ale nehlásil. Většinou mi dá řidič 1000, ať si to spravím a druhou, kterou by zaplatil policii ušetří. Ne, statistikám nevěřím.

1 1
možnosti
KM

Podnapilý cyklista poškodil služební dopravní prostředek Policie České republiky.

https://tydenikpolicie.cz/opily-cyklista-naboural-na-zdarsku-policejni-vuz/

0 0
možnosti
MN

Na začátku toho úvodního videa řidič neudělal žádnou chybu, otevřené dveře nezasahovaly do pruhu pro cyklisty. Kdyby cyklista nejel nalepený na ty auta ale normálně středem svého pruhu, nemusel se vyhýbat.

2 10
možnosti
KL

Jezdi se u praveho kraje vozovky. Dle zakona

2 0
možnosti