V Německu přibývá krádeží aut, v Sasku jsou nejohroženější škodovky

aktualizováno 
V Německu přibývá krádeží aut. Loni zloději ukradli v celé zemi téměř 19 000 vozů, o čtyři procenta víc než v roce 2012. Nejčastěji kradenou značkou je Volkswagen. Výjimku v tomto směru tvoří pouze Sasko, kde se oběťmi zlodějů stávají zejména majitelé aut Škoda, zjistil svaz německých pojišťoven.

Česká, německá a polská policie se snaží společně bojovat proti zločineckým bandám, které organizují krádeže v německém pohraničí. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Volkswagen je v Německu nejrozšířenější značkou vozu, a proto si podle svazu pojišťoven tato auta nejčastěji vybírají zloději. Loni ukradli 5949 aut této značky. Na druhém místě jsou s velkým odstupem vozy Audi, kterých zloději ukradli 2841. Třetí nejčastěji kradenou značkou jsou automobily BMW, kterých bylo loni ukradeno 2748.

Žebříček nejčastěji kradených aut je podobný ve většině německých spolkových zemí, výjimku ale tvoří Sasko. Z 3300 vozů, které tam loni byly ukradeny, tvoří největší část auta mladoboleslavské automobilky, zdaleka nejčastěji model Škoda Octavia. Zhruba šestina všech aut se ukrade v oblastech nedaleko hranice s Českou republikou a Polskem.

Saská policie si vysvětluje zaměření zlodějů na vozy Škoda a velký počet krádeží v pohraničí především přeshraniční kriminalitou. "V Česku a v Polsku platí Škoda spíš za lidové auto než za jednu z mnoha značek, využívá ji většina řidičů," řekl deníku Sächsische Zeitung mluvčí saské policie Tom Bernhardt. Vozy této značky ukradené v Německu proto zloději mohou snadno prodat v obou sousedních zemích, zvlášť v případě, že je rozeberou a prodají na náhradní díly.

Česká, německá a polská policie se snaží společně bojovat proti zločineckým bandám, které krádeže aut v pohraničí organizují. V dubnu detektivové z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) zadrželi na Ústecku tři muže a jednu ženu, kteří údajně stáli za krádežemi 120 aut a způsobili škodu zhruba 30 milionů Kč. Polská policie ve stejné době zadržela skupinu 26 lidí, kteří údajně v Německu ukradli na 300 vozidel.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz