Souboj elektrických géniů začíná. Faraday Future chce oslabit Teslu

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po Tesle přichází další společnost, která sídlí v Kalifornii, jmenuje se po významném vědci a i ona chce změnit svět elektrických aut. Koncept elektrického supersportu FFZERO1, je první vlaštovkou začínajícího konkurenčního boje.

Faraday Future FFZERO1 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Jedním z nejvýznamnějších objevitelů na poli elektřiny byl Angličan Michael Faraday, který žil v letech 1791 až 1867. Z dlouhého seznamu jeho zásluh je nejdůležitější odhalení principů elektromagnetismu a vytvoření teoretického základu pro fungování elektromotoru.

Fotogalerie

Vypůjčit si jméno tohoto vynálezce proto bylo pro společnost, která se chce vymezit vůči Tesla Motors, logickou volbou. Nová firma se jmenuje Faraday Future, sídlí nedaleko Los Angeles v bývalém vývojovém centru Nissanu a svoji továrnu staví v americkém státě Nevada, nedaleko Las Vegas.

Faraday Future bude operovat pod značkou FF a chystá hned několik různých modelů. Tajemstvím úspěchu má být modulární platforma Variable Platform Architecture (VPA), jejíž princip spočívá v umístění bateriových modulů do podlahy vozu mezi jeho nápravy.

Použitím většího množství těchto modulů se zvětší rozvor, takže bude možné postavit větší auto s vyšší celkovou kapacitou baterií. Společnost hodně sází právě na kapacitu, respektive energetickou hustotu baterií, proto také do svého týmu přetáhla řadu inženýrů od Tesla Motors.

Faraday Future FFZERO1

Aby značka demonstrovala potenciál svých technologií, vytvořila na platformě VPA koncept supersportu FFZERO1. Futuristickou karoserii s jednomístným kokpitem navrhl šéfdesignér Richard Kim, který je autorem BMW i3 a i8. Nejde přitom o čistě designové cvičení, Faraday Future nevylučuje malosériovou výrobu. V takovém případě by měl elektrický supersport 1 000 koní, na stovku by zrychlil za tři sekundy a nejrychleji by jel 320 km/h.

Světovou premiéru měl na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, podruhé je k vidění na pekingském autosalonu. Obě místa jsou pro vznikající automobilku velmi důležitá, USA a Čínu totiž považuje za trhy s největším potenciálem.

Svůj první sériový vůz chce začít vyrábět v roce 2017, nebude to ale supersport. Faraday Future se navzdory charakteru svého prvního konceptu chce zaměřit hlavně na elektromobily pro běžné použití.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

VIDEO Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy...

BLOG: Elektroauto jako rodinná tragédie

Závod elektromobilů Wave 2017

Ta auta nejedou, nikam nedojedou a nic moc neuvezou. Mimo pošťačky na to každý nadává. Nikdo z těch...

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Další z rubriky

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz