Diskuze

GLOSA: Jak jsme se neuměli zbavit babičky z plechu. Octavia je nesmrtelná

Asi to mám v sobě jako dědictví po dědovi. Ten ještě po osmdesátce používal v dílně stejné nářadí, které si za první republiky jako kluk nosil do učení. Jeho elektrická vrtačka jistě pamatovala protektorát. Prostě pečoval o staré věci, aby žily a fungovaly. Stejně jako on mám věci rád a nechci se jich zbavovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

Mám jednu z listopadu 2011.

Starám se standardně (servis po 10t km, doslova za pár šupů) i nadstandardně (teď třeba nechávám přeleštit a srovnat ALU disky postupně na obou sadách...) a ona funguje. Jak prosté.

Považuji za lepší udržovat to, co funguje.

1 0
možnosti
MV

Koupil jsem si ji novou v roce 2006. Vydržel jsem to rok.

Simply never!

0 2
možnosti
PR

...a přitom stačilo jen vzít multimetr a baterii proměřit

1 0
možnosti

Multimetrem baterii moc neproměří, ale testerem baterií a zátěžákem zjistí o baterii během chvilky vše...

2 0
možnosti
MP

OK 1.9 TDI je jedno z nejhorších aut, co jsem řídil. Hnusná gumová popelnice. Ale žralo to málo, to jo

0 2
možnosti
KM

K37a73r92e28l 51M57a94z40a79č

21. 1. 2024 11:21

Ne, nejhorší byla Oktávka s 1.6 TDI. V kombinaci s převody a hmotností skutečná tragédie. Přitom ve Fabii ta 1.6 TDI fungoval celkem uspokojivě.

1 0
možnosti
TB

Měl jsem před nějakými 9 lety asi na nějaké 3 roky od rodiny půjčenou O1 1,8 benzín (r.v. tuším 97). Ve své době docela luxusní auto s velkým kufrem. Jenže pak to začalo. Nebyl měsíc aby se tam snad kromě motoru něco nevysypalo. Hotová pojízdná pokladnička, a to nemělo žádný velký názjezd (kolem 200 tis). Byl jsem tehdy rád, že jsem dostal auto od firmy a O1 mohla jít pryč. Po Renaultu druhé nejhorší auto jaké jsem kdy měl. Takže zkušenosti se mohou lišit.

0 0
možnosti
Foto

Je to tak. A ještě větší smysl to dává, pokud opravujete svépomocí.

1 0
možnosti

Text je vlastně takový, že si z něj každý může vzít co chce... Jasně, všichni víme že auto lze provozovat dlouhé roky, je to jen o vůli to servisně držet při životě. Zbytek je na každém, někdo to zkrátka jede dokud to jde, někdo naopak preferuje bezpečnost či výbavu a mění auto záhy po záruce, jiný preferuje ekonomický model a auto obmění dokud to je finančně smysluplné (protože ač se to autorovi nemusí zdát, dávat desítky tisíc do servisu u 20let starého auta v hodnotě pár desítek tisíc, smysl nedává). Neexistuje jedna správná varianta řešení.

2 0
možnosti
PN

P66e79t30r 85N45ě52m98e58c

20. 1. 2024 19:03

Nové autobaterce je totiž potřeba vystavit rodný list. Po namontování nalepit štítek ze štítkovačky s datem výměny. Nebo napsat lihovkou. Ono se to totiž nezdá, "vždyť jsem ji měnil nedávno", no a najednou je to pět let a šlus.

No a jinak ať slouží :-)

3 0
možnosti

Datum výroby se dá vyčíst na baterii, každopádně věk je irelevantní údaj - stav může být diametrálně odlišný, proto existuje mnoho způsobů jak baterii otestovat, nedá se vyměňovat jen podle stáří.

2 0
možnosti
JM

J77a49n 56M60a17r39i16k

20. 1. 2024 18:37

rekl bych,ze problem je nedostatku ediku, kteri vi, jinak nic proti autum, ktera jsou stara

0 0
možnosti
VZ

Spoustě lidí stačí auta 15-20 let stará a nové jezdící diskotéky s infotainmentem vůbec nemusí. To nakonec dělá soudruhům v plánování elektrorevoluce největší vrásky.

13 4
možnosti

A spousta lidí to má právě naopak a chce auto ve kterém si nazrcadlí telefon, které samo zaparkuje, či na dálku řekne jestli je zamčené. Ale to je v pořádku, každý to má nějak.

Jinak to co popisujete nijak nesouvisí s elektromobilitou, tlak výrobců na obnovu vozového parku tu je odnepaměti (potřebují prodávat nová auta), proto vznikly nástroje jako emisní zóny, různé daňové úlevy na moderní nebo naopak poplatky za starší provozované auto.

1 0
možnosti