- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kritizujete Václava Krále, za to, co z mála za komančů dokázal! Tak proč se nepředvedete, kdy je teď svět otevřený? Důvod je jasný, umíte velký kulový! Pouze hloupě kecat, to vám jde, jinak neumíte zhola nic!
je nádherná.Ten,kdo ji má doma na značkách,má hotovej poklad.
no klidně bych s ní jezdil, a pozornost by si teda získala víc než ostatní vozy ..... krásné auto .. jak říkáš hotovej poklad :)
kde se ve vas Cesich bere ten pocit svetovosti? Na tu dobu si jeste moc dobre pamatuji, hospodarstvi bylo totalne na hrnci, takze o nejake konkurence schopne vyrobe se da as i tezko mluvit. O technologicke vyspelosti uvedenych navrhu lze take pochybovat. Jeste tu chybi povzdech jaka genialni hracka byl Igracek apod. ;-)
Samozřejmě, že je to z dnešního pohledu legrační. Pár set kilometrů na západ od nás se seriově vyráběla Porsche 911 a Král se tu pyšnil svým na koleně spíchnutým Metalexem a vypadal jak bůh. Jenže takhle na to tehdy nikdo nekoukal.
Je zajímavé, že mezi designéry Král nijak dobrou pověst nemá. Za bolševika to byla politicky korektní postavička snílka a fandy do aut. Jeho líbivé kresbičky komunisy bavily, protože dodávali režimu punc světovosti a iluze automobiového vývoje na úrovni a nic je to přitom nestálo. Proto byl i mediálně celkem slušně vidět.
V praxi ale od něj dávaly automobilky spíš ruce pryč.
Ono je něco jiného kreslit na papíře fantasmagorie, nebo vyrobit závodní prototyp z laminátu a navrhnout auto pro sériovou výrobu. To je trochu jiná liga designu a na tu tu byli jiní. O těch se tolik nemluví. Nakonec i Škodovka při vývoji Favorita nakonec sahla po italském studiu.
Taková autíčka jako Král umí skicovat každý student 1. ročníku průmyslového designu. Jen se kolem toho nedělají takové caviky.
Vysvetlovat ti ted neco nema cenu, protoze zjevne o Kralovi a jeho praci vis velmi malo. Precti si tu knihu a dovis se, ze to co pises je vzdaleny skutecnosti nejvice jak muze byt.
Autosalon pri jubilejni vseobecne vystave v roce 1991 si pamatuju a vzpominam na nej s uctou... Tu tatru si mam pred ocima porad. Kdyz to srovnam s designem modernich sportovnich vozu, nebylo to spatny. Sice ty budiky a vnitrek nicmoc, ale byl to proste zavodak. Udelat na to solidni palubku a naky to calouneni, bylo by to hezky. Rychlostne byla tatrovka v pohode. Spotreba u tehle aut je stejne jedno, takze svezeni by bylo asi dobry.
Kral dokazal z toho, co slo, diky sve praci zajimavy veci.
Spěchám v tempu, ta ta ta ta, k sortimentu, ta ta ta ta
O zotrvačníku sa v minulosti hodne písalo, napr. Mackerle (1985), kto ho vie ako by to fungovalo...
a proč se musi porad o takovych lidech cist jen to, ze zustanou porad mezi temi peti miliony... zatimco hornich desettisic si zije dobre hlavne diky tomu, ze par takovych usilovnych a pracovitych lidi tady dole jeste zije a pracuje... pro zivot, pro sebe, a ne pro prachy...
Pamatuji, jak v 80-tých letech vyšel v Světě Motorů jeho nákres Škody 130 4x4. Byl to řez autem, s náhonem pro všechny kola. Byla to jeho reakce na Audi Quatro nebo na Peugeot 205 4x4 jezdící v mis.světa Rallye. Ta Škodovka tam byla fantastická.
Článek opěvuje český design a českého designéra, ale...Jednak ten design je nic moc k datu svého vzniku (vykrádání?) a pak technologicky je to shit. Mám z toho divné pocity.