- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A fakt je toto nutné? Zrovna dnes tady byl článek o tom, jak majitel koupeného auta po dvou letech zjistil, že vlastně vůbec není majitelem auta a to i přesto, že byl na technické, lustroval vůz před koupí atd.. V tomhle bananistánu je přece možné všechno a toto jen zvýší cenu za povinné technické prohlídky.
Až začnou lidi kupovat auto jako celek a ne jen tachometry nikdo nic stáčet nebude proto že se to nevyplatí. Když jsou ale tupci kteří za kus plastu s ciferníkem dají třeba jen 50 000,- proto že je na něm magické číslo 150 000 km na 10 letém autě,které nemá servisku a je to vylítaný vrak tak se to stáčení sakra vyplatí. Když vedle sebe budou stát dvě "identická" auta za 100 000,- z nichž jedno bude mít 150 000 km a bude to vrak a druhé 210 000 km a bude udržované prodá se dřív to se 150 000 km na tachometru. V takovém případě se to stáčení prostě vyplatí a lidi si za to můžou sami!!!! Stáčení nijak neobhajuji, ale pokud se lidem nerozsvítí nebude jim pomoci.
no pokud bude za stočení tachometru pokuta minimálně ve statisících a při druhém provinění zákaz činnosti, tak se nic nevyplatí a naučí to bazarníky trochu slušnosti
kdyby stat skutecne chtel nejakym zpusobem zlepsit postaveni zakaznika vuci podvodnikum v bazaru, coz tato predloha zakona ani v nejmensim nedela, tak zmeni rezim v jakem se autobazary provozuji. a to npr. tim, ze auto se musi prodavat s jasne uvednym zda ma ci nema (platilo by pro vsechny, nejen pro bazarniky) spravny najezd kilometru, a toto garantovat. pokud se prokaze ze stav tachometru je jiny, nez deklarovany, ma kupujici narok na okazmite vraceni cele kupni ceny vozidla (pripadne slevy, dle uvazeni kupujiciho). vozidlo muze novy majitel nadale uzivat a vrati ho prodejci az po vraceni cele kupni ceny. vraceni auta probehne na naklady prodejce. nedaval bych na overeni stavu vice nez 6 mesicu. pote kupujici narok na vraceni ztraci ci slevu ztraci. paklize prodejce deklaruje, ze vozidlo nema overitelny stav najetych kilometru, kupujici nese veskere rizika s tim spojene. jak by to panecku napravilo trh s ojetinami. proc toto nikdy neprojde? protoze by se problem skutecne vyresil. a hlavne, protoze by spousta majitelu ojetin najednou nemohla pri prodeji vylozene lhat. a bourili by se proti tomu ti sami lide, kteri ty ojetiny kupuji. ti, co takovym populistickym spraskum, jak uvedeno v clanku, fandi.
hm, taková kravina jako tachometr a jakej je kolem toho cirkus, teď se prej budou fotit, to určitě nepůjde nějak obejít, takže konečně bude život lidí toužících po starých krámech z bazarů lepší, ušetří peníze a prolhanej bazarník bude bídu zakoušet, no nevím, takhle to ale jistě nefunguje, pokud bude po stočenkách existovat poptávka a lidi nebudou chtít auta se skutečným nájezdem, tak bude existovat i nabidka těchto aut, nám se to může nelíbit, my s tím můžeme bojovat fotografiemi, ale to je tak jediný, co s tím uděláme
Jistě, další zákon a nařízení na ochránění pitomců před jimi samými ...
To, že "ojeté" auto asi nemůže mít po 6-10 letech 60-90 000 km by snad v dnešní době mohlo být jasné každému i s neukončenou ZŠ.... A přitom v bazarech snad ani jiné kusy nejsou ..
Vámi jmenovaný nájezd kilometrů je naprosto běžný třeba u drobných podnikatelů, kteří si tím autem zásobují krámek či hospodu. Ale uznávám, v naprosté většině případů je to číslo nereálné.
A bude moct do toho registru nahlédnout i případný kupec takového auta? Pokud ne, tak je to nanic.
Na kontrolu stocenych km maji automobilky databaze, do kterych se uvadi vsechny udaje pri pravidelnych kontrolach. Ale redd par lety jsem chtel koupit Ford z Balgie a tam technik značkového servisu zfalsoval data. Takze nejlepsi je si zjistit pocet provedenych vstriku z RJ a z toho se da spocitat ujete km.
mě zas Ford zapisoval údaje do úplně jinýho auta, jednou se na mě dívali a ptali se, jestli jsem Němec a bydlím v nějakám německým městě, prostě v tom mají binec a stejnej budou mít i v těch fotkách, možná by bylo lepší, kdyby zájemci o ojetiny začali přemýšlet, ale to asi taky nehrozí
Docela by mĕ zajímalo, jestli teda příště povezu servisákovi auto na STK, nebo ne. Letos jsem to nestihnul a tak jel s autem na STK sam bez přípravy. A docela mě pak překvapil, když z něj vypadlo, že je vlastně nepotřebuje a stačí techničák...
Proč k servisákovi? V tom nevidím žádnou výhodu.
Letos moje děti kupovaly 2 auta. Registr sice stál 580,- ale byly tam veškeré závady a servisy, kilometry, dokonce fotky.
Následně jsme si vyžádali mailem servisní informace od výrobce, byl tam každý šroubek a pojistky včetně cen.
Pravda, auta byla v autorizovaných servisech a šlo o německé vozy.
... ovšem auta byla servisována v autorizovaných servisech.... - Ne vždy však tomu tak bývá....